אלי מזוז: "לא מסוגל לתפוס את התופעה הבזויה של 'פנקסנות' בקרב אנשי ציבור"

$(function(){setImageBanner('45660d83-0621-4c70-b974-02a367dcad41','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

שבועיים בלבד חלפו מרגע הכרזתו של סגן ראש העיר אלי מזוז על מועמדותו לראשות העיר בבחירות הקרובות. כעת, הוא מדבר על ההחלטה להודיע על התמודדות רק שלושה חודשים לפני ("אין קיצורי דרך"), על הרשימה שירכיב ("אמינות ויושרה לפני הכל") וגם – מה הוא חושב על ראש העיר המכהן רועי גבאי? ("אנחנו שונים מאוד, שהציבור יחליט"). ריאיון

מזוז. מוכן למשימה

לפני שבועיים, ולאחר שחתם שלוש קדנציות במגוון תפקידים ציבוריים בעיריית יבנה, הודיע סגן ראש העיר אלי מזוז על החלטתו להתמודד על ראשות העיר. מאז הוא לא נח לרגע, ובין שיחותהטלפון להודעות ומפגשים עם תושבים, הוא מתפנה לספר על ההחלטה להתמודד בעיתוי הזה על ראשות העיר. מזוז  מדבר על ההחלטה שלו, על השאיפות שלו בעיר, ועל הסיכויים שלו להיבחר.

בקיצור, מדוע החלטת לרוץ לראשות העיר?

"ההתמודדות שלי לראשות העיר לא התקבלה בהפתעה, לפחות לא בקרב התושבים כפי שאני שומע, וכנראה בעיני הציבור זה נראה כחלק מתהליך טבעי, אפילו מתבקש. החזון שלי להתמודד בבוא העת על ראשות העיר החל להתבשל אצלי כבר לפני 20 שנה, כשהייתי פעיל ציבור, והתחזק במשך שלוש קדנציות שבהן הקדשתי את חיי לעשייה למען התושבים. עם זה, בין חזון למציאות קיימת דרך שצריך להשלים. הדרך ללשכת ראש העיר לא עוברת דרך מעלית, אלא בעבודה קשה ומסע ארוך שבו אתה נדרש להכיר את המנגנונים, השירותים והמערכות לעומק הדברים, את הצרכים המשתנים בין השכונות השונות ולהתמודד עם מכשולים ואתגרים במעלה הדרך, ורק לאחר שרכשת את הניסיון והכישורים להתמודד בתפקיד".

מזוז עוצר לרגע לסדר את המחשבות וממשיך: "לאורך השנים אני נשאל פעמים רבות על ידי חברים ובני משפחה למה להשקיע כל כך הרבה שעות בשבוע על עבודה שאינה מתגמלת? התושב בקצה ובגלל זה אני לעולם לא עשיתי הנחות לעצמי, כי המשמעות של כך היא בראש ובראשונה פגיעה בתושבים שנתנו בך אמון שתשרת אותם נאמנה. אלה הקלפים, בחרת בשליחות ציבורית? ידעת שיש לזה מחיר. (חברות מועצה מתבצעת בהתנדבות ללא שכר, א"ב), אבל ברגע שהצלחת לעזור לעוד אמא לילד עם צרכים מיוחדים להשתלב בבית ספר שרצתה אך נמצאת מחוץ לאזור הרישום והיא מתקשרת אליך בלילה בהתרגשות להודות לך, אתה מבין שזה שווה הכל. לכן אני מתקשה להבין כיצד אנשים שלא מכירים את השדה המוניציפלי על בוריו מקבלים החלטה כזו. אגב, זו הסיבה שכל כך הרבה אלופים ובכירים בתעשייה לא מצליחים לצלוח את המעבר לפוליטיקה. אף אחד לא קופץ ביום משלוש יחידות לחמש. המציאות מעידה שאין קיצורי דרך בעשייההציבורית".

מזו משתף שעל אף שחלק מהמועמדים הכריזו על ריצה כבר לפני חודשיים, הוא חיכה עם ההכרזה עד לימים אלה משום שהיה לו חשוב לקבל החלטה שכזו בשיקול דעת ובכובד ראש. "תושבים שאלו אותי למה הכרזתי רק שלושה חודשים לפני, אבל במקרה שלי אני בהחלט חושב שזה זמן סביר. אני לא תייר חדש בעיר, מאחוריי שני עשורים של עשייה ציבורית והיכרות עם תושבי העיר.מעבר לכך, כשליח ציבור אני פועל תמיד למען העיר והתושבים ללא לקשר לבחירות ומי שצריך אותי יודע גם היום להתקשר אליי בשעות הקטנות של הלילה".

בבחירות הקודמות רצת דרך מפלגת הבית היהודי. אתה רץ הפעם עצמאית או שיש מפלגה שעומדת מאחוריך?

"טרם סגרתי סופית אבל מעריך שתהיה. אגלה לך שמרגע שהודעתי על התמודדות פנו אליי מספר מפלגות בנושא. זה מחזק מאוד שמכירים בעשייה הציבורית שלך לאורך השנים, ומסתכלים על 'יבנאים' כסיעה יציבה וחזקה עם רמת אמון ואמינות גבוהה מאוד שתקעה לאורך השנים יתדות עשייה חזקים מאוד בעיר. אגב, חשוב לציין כידוע בניגוד למערכת הבחירות הארצית, הרי שסוגיית הזהות המדינית או האידאולוגית של מפלגה בשדה המוניציפלי הרבה פחות חשובה. לדוגמה, רצתי לפני חמש במסגרת 'יבנאים' בתמיכה של הבית היהודי, אבל הייתי שליח ציבור של כלל התושבים ללא יוצא מן הכלל, ובוודאי שלעולם לא עניין אותי אם אותו אדם תמך בי או לא. הדבר הזה חייב להיות כל כך בסיסי וברור לכל אחד מהמתמודדות והמתמודדים לראשות ולמועצת העיר, ומי שחושב שהוא בא לייצג סקטור כלשהו עדיף שלא יעשה שקר בנפשו ובעיקר בנפשות התושבים ויימנע מהתמודדות לא ראויה.

"אני ממש לא תמים", מוסיף מזוז. "אני חי את המערכת הציבורית כבר שנים ארוכות, ועדיין אני לא מסוגל להבין את התופעה הבזויה של 'פנקסנות' בקרב אנשי ציבור שמתנקמים במי שלא תמך בהםאו בכלל שואלים מהי תפישתו האידאולוגית, זו חרפה! הלו, אתה שליח ציבור אל תתבלבל, הציבור לא עובד אצלך וזה לא העסק הפרטי שלך".  

רשימת הסיעה בראשה עומד מזוז טרם נחשפה במלואה, אך מי שממוקם במקום השני הוא דורון מלכה, מקורבו של מזוז שיחד הם פועלים למען העיר בשנים האחרונות. "אני נאמן לאנשים שאני צועד איתם במעלה הדרך הפוליטית לאורך השנים, בוודאי כאשר מדובר באנשים איכותיים ומקצועיים כמו דורון, איש של ערכים ועשייה שהוכיח את עצמו כשליח אמת של העיר, של פחות דיבורים ויותר מעשים שתמיד זמין בכל שעות היממה וכשצריך יודע להיאבק בכלי חוכמות למען זכויות התושבים", מזוז חושף שבקרוב יכריז על הרשימה שלו למועצה שתורכב מאנשי עשייה ציבורית שהוכיחו נאמנות, אמינות, יושרה ומחויבות ליבנה ולתושבים.

מהם הסיכויים שלך להיבחר?

"לא הייתי מתמודד אם לא הייתי מאמין בלב שלם שגבוהים מאוד. זכיתי לגעת באלפי תושבים לאורך השנים. יש לי קשר מיוחד עם התושבים ואני מחובר מאוד לפעילים בשכונות השונות ואני מבקש כבר מכאן להודות לכל האנשים שמתקשרים, מברכים ומבקשים להתנדב ולקחת חלק במטה, אף פעם לא מובן מאליו. בנוסף, לאורך השנים גם שיתפתי פעולה עם נציגי המפלגות השונות, מהקואליציה או מהאופוזיציה, ואני מקווה שהעבודה הקשה, הזמינות וההתעקשות לעזור בכל פנייה לאורך השנים, ייזקפו לזכותי ביום הבחירות. בסופו של דבר העבודה האמיתית מתחילה בדקה שלאחר סגירת הקלפיות, ובמערכת השיקולים הם בודקים מי היה עבורם בעת צורך, מי היה זמין עבורם מסביב לשעון, למי הם התקשרו כשהייתה להם בעיה ומי חזר אליהם עם פתרונותוניסה לסייע".

 

אתה מתמודד מול מועמדים חזקים ובעלי ניסיון, למה אתה המועמד המתאים לפי דעתך?

"אני לא עסוק במועמדים אחרים אלא בשאלה מדוע אני, ועדיין עוד לפני שנדבר על הסוגיות הקונקרטיות בנושאי חינוך, סביבה וניקיון וביטחון ציבורי, צריך לזכור שמרגע שנבחר לתפקיד, ראש העיר מתנהל מול מועצת עיר לעומתית שזהו מצב חסר תקדים. רק בזכות החסדים של חברי מועצת העיר באופוזיציה שלא מוכנים להפוך את תושבי העיר לבני ערובה של מאבקים פוליטיים, העיר ממשיכה לתפקד.

"עוד לפני הדברים שנוגעים לעשייה השוטפת הייתי מצפה מגבאי שכיהן כחבר מועצה לאורך שנים ארוכות, בחלקן אף לא החזיק בתיקים ציבוריים, לדאוג לכל הפחות לטוות קשרים עם כלל חברי מועצת העיר לקראת היום שבו יחליט להתמודד ולא להגיע למצב שבו אתה נבחר לראשות וכשאתה מביט לאחור אף אחד לא נמצא. מעבר לזה, אין זה סוד שמי שקצת עוקב לאורך השנים אחר הפוליטיקה המקומית יודע שאני ורועי שונים בתכלית באישיות, בהתנהגות ובהתנהלות שכל אחד מאיתנו מביא לשדה הפוליטי. איך אומרים? הציבור יחליט".


 
$(function(){setImageBanner('7196149a-4ae8-4384-996a-4769101a9f99','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('24abb1d9-54a2-4e7b-bb18-877ffc92a94d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה