״מבטיח לעבוד קשה מכולם ולהוכיח שאני ראוי״

$(function(){setImageBanner('a1d6a289-e44a-4af5-a19e-8cfb34016c4d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

קמפיין הבחירות התחיל: המועמד לראשות העיר, אלון רוזן, בראיון ראשון ליבניתון על הדרך שעבר, הניסיון שהוא מביא עמו, המחשבות והשאיפות וגם: מה הוא חושב על התפקוד של העירייה היום?

אלון רוזן, יבנאי שורשי בן 42, נשוי ליעל ואבא של מיה, אדם ואלה. כיום מכהן כמנכ"ל קבוצת אלמנטס, שתחתיה 3 חברות. חברת הזנק (סטארטאפ) בתחום המציאות המדומה, חברת יעוץ וניהול פרויקטים בתחום הטכנולוגי ולערים חכמות וחברת יעוץ וניהול פרויקטים בתחום ניהול משברים, ניהול המשכיות עסקית וסייבר.

רוזן שימש בעבר בשלל תפקידי מפתח, הוא כיהן כחבר בחבר הנאמנים של המכללה האקדמית של ת"א יפו, כסגן ומ"מ יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל. בוגר תוכנית (ACYPL), להכשרת מנהיגים צעירים מטעם מחלקת המדינה של ארה"ב, בוגר תואר ראשון (BA) בממשל וחברה של המכללה האקדמית ת"א – יפו.

מעבר לניסיון המקצועי של אלון, לאורך השנים היה פעיל בעיר ותרם מניסיונו וזמנו לתושבי העיר, כיו"ר עמותת אנוש ביבנה, מייסד ויו"ר עמותת "השכונה הירוקה יבנה" וחבר מועצת העיר יבנה.

בראיון ליבניתון אלון מספר על ההחלטה שלו להתמודד לראשות העיר, מעריך את הסיכויים, מדבר על השינויים שצריך וגם: מה הוא חושב על התפקוד של ראש העיר הנוכחי?

אלון, מה גרם לך להחליט להתמודד לראשות העיר?

״שתי סיבות. יבנה היא הבית שלי מאז שלמדתי ללכת בערך. אחרי כמה שנים שגרתי מחוץ לעיר, בחרתי להכות בה שורשים ולהקים בה את משפחתי. אמרתי ליעל אישתי שנפגשנו כי במידה ונתחתן נחזור ליבנה. היא שאלה אותי למה? אמרתי לה כי אני רוצה לגדל את הילדים שלי כמו שאני גדלתי – עם חינוך מצוין השואף למצוינות, קהילה מדהימה שעוטפת אותך מכל כיון ואנשים איכותיים ואכפתים.

 הקמפיין של אלון

״בתקופה האחרונה אני רואה את הבית הזה שיש לו פוטנציאל להיות הבית הכי טוב במדינת ישראל – פשוט מתפורר, חוזר אחורה, מתנהל בצורה מיושנת, לא רצינית ומקצועית. יש רגעים בחיים בהם אי אפשר לשבת יותר ולתת עצות מהצד. אני מאמין שכשהבית שלך במצב כזה אתה צריך לעזוב הכל, להפשיל שרוולים ולהתחיל לתקן ולשפר עד שהוא יחזור להיות בית שאתה וכל מי שנמצא בו יוכל להיות גאה בו.

 

״בעיניי אנחנו בדיוק בנקודה הזאת בה או שהבית הזה יקרוס לנו על הראש תוך מספר שנים בודדות או שנהפוך אותו לבית מתקדם, מרהיב, חדשני שיש בו מקום לכולם, שיודע לשמר בו את התושבים הכל כך טובים שלו ובמקביל יודע למשוך אליו אנשים טובים מכל קצוות הארץ ולא מבריח אותם תוך מספר חודשים או שנים. בנקודה הזאת אני לא מחכה שאחרים יעשו בשבילי את העבודה הקשה – אני אעשה אותה ואני בטוח שרבים וטובים יבואו איתי״.

 

אתה מרגיש שעברת מסלול?

״אני מרגיש שהמסלול שעברתי מאז שנבחרתי למועצת העיר בגיל 21 ועד היום הכשיר אותי לתפקיד הזה בכל אספקט אפשרי. קיבלתי ניסיון אדיר הן במגזר הציבורי במגוון תפקידים כמו ששימשתי כמנכ"ל המשרד להגנת העורף, או ראש מטה במשרד הביטחון והן בעולם העסקי בו הייתי סמנכ"ל בחברת אנרגיה בינלאומית הנסחרת בבורסה ובמקומות אחרים, דרך הרקע והניסיון שצברתי כיזם ומנהל בקבוצת החברות שהקמתי ואני מנהל בתחומי המציאות המדומה, ניהול המשברים, סייבר, המשכיות עסקית, חירום וערים חכמות אשר הצליחו לא רק בזירה המקומית אלא גם בזירה הבינלאומית. חברות שעובדות היום בארה"ב, קנדה, מדינות שונות באירופה וכמובן בישראל. חברות שמייעצות היום לחברות הגדולות בישראל. אני מרגיש ורוצה להחזיר לעיר הזאת שנתנה לי כל כך הרבה – ואני מאמין שכל המסלול שעברתי הוביל אותי לנקודה בה אני בטוח שאבצע את התפקיד הזה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות ואדע לשלב שיטות ניהול מתקדמות עם חמלה והקשבה״.

 

אתה לא חושב שאולי כדאי להתחיל ״בקטן״ יותר או שאתה מרגיש בשל?

 

״אני לא מבוגר מדיי כדי להיות מקובע, ולא צעיר חסר כלים וניסיון. אני מרגיש בשל הן מבחינת הכלים והניסיון שרכשתי במסלול הקריירה שלי, הן מבחינת האנרגיות והן מבחינת האהבה שלי ליבנה – כדי להצעיד את העיר הזו למקום שהיא ראויה להיות בו – בין הערים המובילות בישראל בכל תחום. אני מאמין בה ואני מאמין שזה אפשרי. יתרה מכך, היום ערים בישראל לוקחות אותי בכסף שאוביל בעבורן את השינוי, את הצמיחה, לבנות להן עיר חכמה. אז למה לא לעשות את זה ביבנה? למען הקהילה בה אני חי, למען הבית שלי״.

 

 

בהערכת הסיכויים, אתה מתמודד מול יבנאים ותיקים ומוערכים, איך אתה מעריך את הסיכויים שלך?

 

״אני מעריך את כל המועמדים האחרים, אבל כולם מציעים עוד מאותו הדבר. אני לא מאמין בקיבעון מחשבתי, חוסר מעוף, שיטות ניהול מיושנות או עוד מאותו הדבר – אני מאמין שכל אלה הם אלה שהובילו את יבנה למצב שהיא נמצאת היום. התעצמות בבטון ולא התעצמות כלכלית, הקמת שכונות ללא אתגור וחשיבה על התשתיות בעיר (חשמל, פינוי אשפה, חינוך, תחבורה ועוד...), העצמת העירייה וצרכיה ולא העצמת התושב. התושבים ביבנה הם סופר חכמים והם מבינים שאני מביא משהו אחר. אני רואה את זה כי אני חי אותם, אני פוגש אותם ומדבר איתם באמת – לא רק לפני בחירות. אני מתנדב בעיר למעלה מ-20 שנה, חי ונושם אותה, אני יודע לאן היא הולכת ומה היא צריכה. אני חייב להגיד שאני גם גאה בתושבים שלה ובכל יום שעובר עוד אנשים מצוינים מצטרפים אליי וזה באמת מחמם את הלב ומרגש. אני באתי לנצח ואני בטוח שהסיכויים לכך מאוד גבוהים״.

 

 

אם תיבחר, במה תתמקד בעיקר?

 

״בשבע נקודות עיקריות:

1. קודם כל ביוקר המחיה בעיר ובנטל הכספי השערורייתי שמוטל פה על התושבים. זה לא סביר שהתושבים הפכו לארנק של העירייה ומשלמים כל כך הרבה על שירותים שרמתם אינה מהגבוהות במדינה. אני מתכוון להפוך את המשוואה הזאת – העירייה תיצור מנועי צמיחה לעיר ותעניק לתושבים שירותים ברמה הכי גבוהה שיש, בו בזמן תקל עליהם בכל מה שקשור בהוצאות כספיות מיסים ישירים או עקיפים. אני מתכוון לעשות זאת באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה ויצירת מקורות הכנסה משמעותיים כמו תוכנית יבנה מייצרת חשמל שתוצג בקרוב, מיזמים עירוניים, תוכניות בשיטת המצ'ינג מול משרדי הממשלה, מסלולים למשיכת מיזמים פרטיים ועסקים לעיר, וכמובן יצירת מנגנוני הכנסה מהנכסים הקיימים של יבנה - יש כל כך הרבה שהנהגה מקצועית, אחראית ובוגרת יכולה לעשות לפני שהיא שולחת את היד לארנק של התושבים.

2. החינוך בעיר צריך לעבור שדרוג משמעותי שיכין את הדור הבא לעולם החדש. הכנסה של יום לימודים ארוך לעיר, הטמעה של כישורי חיים כחלק ממסגרת הלימודים הקיימת, שילוב של חינוך שואף למצוינות בכל בתי הספר, מגוון מסגרות חינוך שאינן דווקא החינוך הממלכתי הפורמאלי, חיבור החינוך מגיל 0 ועד לימודים גבוהים בעיר. הקמת מסגרות ללימודים גבוהים בעיר, יצירת מסגרות חינוך גם לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים, חיבור החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי ועוד.

3. תשתיות עירוניות שחייבות לעבור שדרוג משמעותיחשמל, פינוי אשפה, תחבורה כתשתיות כלליות, לצד הנגשת פארקים וגינות עירוניות לאנשים בעלי מוגבלויות, לצרכי התושבים ועוד.

4. זיהום האויר העירוני – קודם כל זאת אחריות העירייה! ולא של שום גורם אחר. לתת כלים של ניטור וטיפול באוויר לעיירה ולאוכלוסייה הסובלת מהנושא מחד ומאידך להילחם במפעלים התעשייתיים באמצעות כל הכלים שרק אפשר על מנת למנוע או לצמצם את הזיהום.

5. שדרוג השכונות הוותיקות – החזרת פרויקט שיקום שכונות, שדרוג תשתיות משמעותי, יצירת גינות חדשות וגינון בכל פינה ועוד ועוד. צריך להפסיק לחשוב שהשכונות הוותיקות בעיר הן החצר האחורית של העיר.

6. ספורט – בניית תוכנית ספורט עירונית לכל הגילאים מרמת חובבים ועד הרמה המקצועית לאורך של 5 שנים, עם יעדים מדידים וברורים. ספורט שייתן מענה לנשים וגברים בכל הרמות. תוספת או שדרוג מתקני ספורט, בניית תוכנית מצטיינים, קידום ספורט עממי ועוד.

7. טיפול באיכות הסביבה, טבע ובעלי החיים בעיר – בניית תוכנית הוליסטית מלאה וכוללת לנושא המיחזור בעיר, טיפול בבעלי חיים ויצירת ייעור עירוני וטבע אורבני. לנושאים האלה שבכלל לא נגעו בהם בשנים האחרונות בעיר, פרט לתפירת טלאי על טלאי של פתרונות מקומיים.

לא חסר מה לעשות, ואני מאמין שעם אנשי המקצוע הנכונים וניהול נכון אפשר לקדם את כל התחומים האלה במקביל ולהגיע לתוצאות כבר בקדנציה הקרובה.

 

מה לא עובד היום טוב לדעתך?

״העיר מנוהלת בשיטות ניהול שהתאימו למאה שעברה ולא למאה הזאת. אין תכניות עם חשיבה לטווח רחוק, אין ראייה הוליסטית של טובת התושבים – הכל פתרונות של טלאי על טלאי. כשזה מתנהל ככה אז שום תחום לא יכול לעבוד כמו שצריך, ולצערי אנחנו מרגישים את זה ממש ברמה היומית. אל תטעו לרגע, בעידן המודרני בו אנו חיים עיריות מתחרות על כל תושב טוב, אין וואקום. גישת התושב הקיימת היום בעיר, חייבת להיפסק מיידית. התושב חייב להיות בעבור העירייה כלקוח שתפקידה של העירייה הוא בכל יום מחדש להצדיק את בחירתו בעיר והישארותו כאן. החישוב מאוד פשוט. מי שלא יקבל חינוך טוב, שירות טוב, תרבות טובה, בטחון אישי גבוה, תשתיות עמידות ולא כאלה שנסתמות או נופלות כל שני וחמישי, פשוט לא יישאר כאן. מי שלא ימצא כאן קהילה, תעסוקה, פרנסה, יכולת לעשות ספורט ברמה גבוהה, פשוט לא יישאר כאן - ולכן אנחנו חייבים לעשות את השינוי״.

 

מה היית משמר?

״את ההון האנושי שיש לנו בעיר. יבנה התברכה באנשים מדהימים, מוכשרים, חמים, שותפים בקהילה, מתנדבים. אנחנו חייבים לשמור על האופי הזה של העיר, להיות קשובים להם, לדאוג שמתקיים דיאלוג רציף בין העירייה לבינם ולהתנהל בשקיפות מלאה מולם כדי שכולם ירגישו חלק מהמשימה שלנו להצעיד את העיר קדימה״.

 


 
$(function(){setImageBanner('c313def3-a8a9-45f5-a9d1-c0c1dab857f0','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ab3b725e-1941-47a9-9c31-8a618252c04e','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה