אליצור יבנה ממשיכה את רצף הניצחונות שלה מתחילת העונה שעומד כעת על ארבעה לאחר שהנחילה תבוסה 90-71 להוד השרון. ביום שלישי תצא הקבוצה לרעננה למשחק חוץ קשה

 כתב- ארז זנו   צילום- חסדאי כהן

את הכתבה השבוע אפתח בדיוק כפי שפתחתי אותה בשבוע שעבר. כמה חבל שרק 50 צופים ראו את ההצגה של אליצור. איזה תענוג, איזו הופעה. אם היו מוכרים כרטיסים בכסף הייתי אומר ששווה כל שקל אבל הכניסה היא בחינם. וכמובן, כמה חבל שכל זה לא קורה בהיכל החדש ביבנה. מאז פתיחת העונה מעניקה אליצור יבנה הרבה מאוד רגעי קסם על הפרקט ומנצחת בצורה משכנעת. נכון שזה עדיין לא אריות הליגה והבעיות והקושי יגיעו בהמשך אבל עד עתה, המצב נראה טוב והקבוצה נראית נפלא. מהרגע הראשון הצהובים השתלטו על העניינים ולא הותירו לאורחים הסימפטיים מהשרון שום סיכוי.

כריס גסטון, מה לא נאמר על הבחור הזה. פשוט עושה הכל על המגרש ועושה זאת בקלילות רבה. נקודות, ריבאונדים ואפילו הולכת כדור ושלשות. הכל מהכל. אבל זה יהיה פשע להגיד שזה רק הוא. כל השחקנים שעלו למגרש וכמובן צוות האימון שכולל את אוהד יתום ועוזרו אוהד גל, עושים עבודה מצוינת. שוב, עד עתם, לפי שאריות הליגה יתחילו לפקפק ביכולות של הקבוצה. המשחק נגד הוד השרון נפתח בתנופה של גסטון שעשה כמה נקודות קלות מתחת לסלים. למרות זאת, מי שבלט מעל כולם היה דווקא הזר השני ג'ונתן בולוק שתפקד כמערכת גיבוי. בכל פעם שיבנה החטיאה, היה זה בולוק שעם צ'יפ קטן הכניס את הכדור לתוך הסל. אחרי שני משחקים בינוניים בתחילת העונה, נראה כי בולוק נכנס חזק לעניינים וזה חשוב מאוד עבור יבנה. בולוק היה מצוין במשחקו הטוב ביותר בקבוצה. הרבע הראשון הסתיים ביתרון 25-20 ליבנה ובשליטה מלאה של חניכיו של יתום. ברבע השני המגמה נמשכה כאשר מי שנכנס לזון היה יניב סלומון המצוין שכל חדירה שלו הסתיימה בסל. גם יריב עמירם היה טוב בדקות ששיחק ויוני דוד נתן הגנה חזקה ו"עצבן" את יריביו. המחצית הסתיימה 50-39. את הנוקאאוט של המשחק העניקה יבנה להוד השרון ברבע השלישי. הצהובים שיתקו לחלוטין את משחק ההתקפה של היריבה, חטפו, שמרו חזק והענישו בצד השני.

בולוק מתעופף במשחקו הטוב ביותר בקבוצהרבע ענק של 23-10 בעצם גמר את המשחק והפך אותו ברבע האחרון לגארבג' טיים מוחלט. עוד לפני כן, כשנותרו בערך 2:20 לתום הרבע השלישי הכניס המאמן את כל החמישייה השנייה של יבנה ואת קצה הספסל שלה. מספר צעירים מקומיים קיבלו דקות משחק רבות וכך ניתן היה לראות על המגרש את אמיר בורסוק, יובל רחמילביץ וכמובן האטרקציה הגדולה מכולן אוראל לוי בן ה 19 שמתנוסס לגובה של 2.17 מ'. במשך דקות רבות התוצאה לא עניינה אף אחד אלא שהצעירים גם כן ייכנסו לעניינים. רחמילביץ הוא כישרון, אין מה לדבר. הפעם הוא קיבל 7 דקות משחק ואיבד שני כדורים. לא נורא, אבל חייב להשתפר וכמובן נמשיך לעקוב. אוראל לוי בחור גדול אבל עם קושי ביסודות. לא נראה שעבדו איתו כשהוא היה צעיר. הוא הגיע בדיוק למאמן הנכון שיקדם אותו. אם אוראל יצליח להביא אחוז קטן מהפוטנציאל שלו, השמיים עבורו הם הגבול. והם לא רחוקים כל כך...

בסיום, יבנה מנצחת 90-71 את הוד השרון. אמנם הניצחון לא כל כך הפתיע אבל הדרך והתוצאה בהחלט כן ואת זה מבין גם המאמן אוהד יתום שאמר בתום המשחק "זה נכון שזה היה יחסית קל אבל תנו לנו קרדיט, אנחנו עשינו אותו קל. הוד השרון היא קבוצה ברמתנו עם זרים טובים. ידענו שאם נסגור את הזרים נצליח לעצור אותם וזה בדיוק מה שקרה. החבר'ה נתנו עבודה והיו מצוינים ואנחנו עם הפנים קדימה"

רחמילביץ ולוי. בדרך לעוד ניצחוןמעבר לניצחונות הקבוצה נראית שמחה.

" כן, זה חלק מהחיבור. יש פה חבר'ה מצוינים עם אופי מעולה. זה לא סתם אנחנו ככה. אחד מבין את השני ומסתדרים אחד עם השני. האווירה במועדון טובה וזה בהחלט ניכר על הפרקט"

מהרגע שנכנס אוראל לוי למגרש, הוא זכה לתשואות ועידוד ממעט האנשים שהיו ביציעים. זה הרי ברור לכל עין שאין לו יותר מדי יסודות של כדורסל והעבודה איתו רבה אבל ביבנה יש סבלנות וממשחק למשחק הוא ישתפר. הפעם קלע אוראל 3 נקודות ב6 דקות של משחק שזה גם התקדמות עבורו. כל סל שנכנס הוא הרים ידיים וכשעשו עליו עבירה הוא רץ לקו העונשין, כמו ילד שעכשיו קיבל כדור. ההתלהבות שלו החיננית מעניקה חיוך לסובבים אותו בואו נקווה שעוד נשמע עליו בעתיד. בינתיים ביבנה הוא נשמע מאוד מרוצה "כיף לקבל יותר דקות משחק. לפעמים יש בשבילי דקות ולפעמים לא. אני שמח שלקחתי חלק במשחק ואני משתדל לעשות את העבודה. טוב לי פה ביבנה. אני עובד עם כריס (גסטון) על הרגליים שלי ועל היסודות ואני מקווה להשתפר".

ביבנה קיימת אווירה טובה והניצחונות הרצופים כמובן מוסיפים לכך אבל לחלוטין לא מדוברת באופוריה. כל אחד מהמערכת מבין שעד כה יבנה שיחקה מול קבוצות ברמתה והקושי הגדול יגיע בהמשך לוח המשחקים. עם כל ההתלהבות, תצא הקבוצה ביום שלישי למשחק חוץ כשתתארח אצל מכבי רעננה. מדובר ביריבה סבירה כשהשחקנים הבולטים שלה הם עמית בו דוד הוותיק שאחרי הרבה מאוד שנים יורד ללאומית ואליו מתווספים גיא לביא ולירז אריאלי. אמנם מדובר ביריבה עיקשת ומשחק חוץ אבל עבור יבנה הזדמנות בלתי נתפסת לעבור ניצחון נוסף. קשה, אבל אפשרי. בהצלחה


 
$(function(){setImageBanner('0e6f685d-bd0a-4c45-a10e-29491a4d669e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('b4fb2010-2d85-4a6b-b73c-501486ebd459','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה