איך נבחין בשמן הראוי לאכילה?

ההמלצה היא לצרוך שמנים בלתי רוויים ולהפריד בשימוש השמנים הראויים לחימום ושמנים הנשמרים בקרור.

לבישול/ טיגון/ אפיה- השתמשו בשמן זרעי ענבים, שמן קוקוס, שמן אבוקדו, כמובן שכולם בכבישה קרה.

לתיבול- השתמשו בשמן זית, שמן פשתן, שמן המפ( קנאביס), שמן אגוזים, שמן שומשום, שקדים, ארגן.

*חשוב לקנות שמנים בכבישה קרה בלבד ולשמור בקרור את חלקם כדי למנוע חימצון.

 

בחנוכה- הטיגון נעשה בשמן סויה או קנולה הידועים ברפואה הטיבעית כמזיקים לבריאות. 

כמובן ששימוש בשמן שטיגנו בו בשנית אף מסוכן יותר וגורם לתאי הגוף להיות חשופים לרדיקלים חופשיים, מה שמביא חלילה להרס התא, למחלות וכמובן להשמנה.

אז איך למזער את הנזק?

  1. הכי מומלץ להכין בבית. היו אתם אחראים בבחירת השמן (פה מומלץ שמן זרעי ענבים)

והקפידו לא לטגן שמן בשנית.

  1. פתחו את הבוקר בשתיית כפית חומץ תפוחים לא מסונן אורגני מהול במים פושרים, מה שיסייע באיזון החומציות וניקוי הכבד.
  2. הקפידו לשתות 3 ליטרים של מים ביום ושלבו צמחי מרפא כגון: שן ארי, גדילן מצוי, סלרי זרעים שיסייעו במזעור הנזקים.
  3. לא חייב לאכול כל יום סופגנייה. זוכרים ומכבדים את גודל הנס, אבל מכבדים גם את הגוף שלנו.
  4. בחרו בסופגנייה / לביבה קטנה, כולם לגמרי באותו הטעם.
  5. הרבו בפעילות גופנית, הגוף יאמר לכם תודה.
  6. אל תאכלו בייסורי מצפון. אכלו במודעות מה אתם מכניסים לגוף. זה רק יעודד אתכם להרבות בפירות וירקות ולהפחית ג'אנק.
  7. שלבו כמוסה של אנזימי עיכול - מזון מטוגן דל מאוד בסיבים ולא תורם לאיזון התזונתי. כמוסה איכותית של אנזימים תסייע בפירוק נכון יותר ותקל על מערכת העיכול.

 

אז חנוכה שמח ומלא אור ובריאות לכולם.

לכל שאלה והכוונה מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור.

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו