איך אומרים קשר מוט בערבית ובעברית ?



ביום שבת האחרון, נערך מפגש שני מסוגו בשבט רעות, שהפגיש ילדים בכיתה ט' עם ילדים ממגזרים שונים בישראל. המפגש הוא חלק מתכנית "מעגלים", תכנית לדו קיום, המפגישה ילדים מכיתה ט' עם מקבילים להם במגזרים שונים בהתאחדות הצופים

במפגש השתתפו חניכים מנצרת, פקיעין, סכנין רחובות נס ציונה ויבנה. החניכים מכלל השבטים עברו יום חוויתי שבו הם הכירו אחד את השני, עברו פעילויות צופיות תוך שימוש בסנאדות וחבלים, אכלו ארוחת צהריים ואף שרו ביחד שירים ומורלים גם בערבית וגם בעברית.

 באדיבות הצופים- יבנה

מהי התאחדות הצופים? שבט רעות שייך ל"תנועת הצופים העבריים בישראל", אך בישראל ישנם עוד שבטים ממגזרים אחרים, שלכל אחד מהם תרבות ומסורות אחרות. התאחדות הצופים והצופות בישראל מהווה את הגוף המאחד של 5 ארגוני הצופים הפועלים במדינה: תנועת הצופים העבריים, ארגון הצופים הדרוזים, ארגון הצופים הערבים הקתולים, ארגון הצופים הערבים המוסלמים, ארגון הצופים הערבים האורתודוקסים, וארגון צופי בתי הספר הערביים והיא שמה לעמה מטרה לחבר ולהדגיש את הדומה ולחזק את הקשרים בין הארגונים השונים.

 באדיבות הצופים- יבנה

אנו חושבים שדווקא בשבוע כזה, הוכחנו כי אפשר לשבת ולדבר וליצור שיח בין העדות והמגזרים השונים בישראל. ציין מחמוד שריף מנצרת ראש המעגל מטעם הצופים הערביים.

 

את הפעילות העבירו חברי השכב"ג מהשבט שלקחו חלק בפעילות ותרמו להצלחתו ובנוסף להם חניכי הקורס עזרו בהכנות לפירוק האירוע. המפגש תכונן כולו כך שההיכרות תהיה מתוך התנסות וחוויות צופיות בהתאם לרוח הצופים. מיכל סעדון מרכזת השבט שיתפה אותנו בהתרגשות שלה: "

לראות את החניכים , משוחחים למרות קשיי השפה, מחליפים תמונות ולומדים זה מזה זו מטרת התכנית ואנחנו שמחים להשתתף ולארח כל שנה ביבנה את המעגל לשיח צופי של עמיתים. החניכים והשכבה הבוגרת שהעבירה את הפעילויות באחוות משותפות למדו עוד משהו על החיים במדינה מורכבת כמו שלנו."

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה