הפעילויות שילבו תחנות עבודה מגוונות ומרתקות, המשלבות חקר, משחק ויצירה בדרך של למידה חווייתית ומשמעותית ולוו בשיתוף פעולה של תלמידים שגרירים מכיתת מצוינות, מורות ותלמידים. חדוות המתמטיקה הורגשה בכל רחבי בית הספר.

 

בכיתות גן-ב' עסקו התלמידים בנושא יום המאה, כסיום וסיכום של 100 ימים מתחילת שנת הלימודים. לאורך התקופה התלמידים ספרו מדי יום, למדו ופעלו סביב לוח המאה. חקרו את המספר, האם הוא זוגי או אי זוגי, האם הוא חד ספרתי או דו ספרתי, מי נמצא לפניו ומי והיה אחריו, ניסו לחבר תרגילים שתוצאתם המספר ועוד.

setImageBanner('683d5f7c-6aa3-4d2d-97f3-fa23d0677387','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015);

בית הספר לבש חג ואת תלמידי בית הספר קבלו תלמידי המצוינות במתמטיקה בכניסה לביה"ס כשהם מחופשים למבוגרים בני 100.  התלמידים עברו בתחנות שונות: הכנת כתר ליום המאה, משחק סולמות וחבלים, כתיבת מאה מילים וחיבור תרגילים שסכומם 100.

בי"ס פרדס צפוני

גם ההפסקה הייתה בסימן הפעלות סביב המאה והנעה, כגון קפיצה בדילוגים בחישוקים, בול פגיעה למטרה, הכנת משקפי מאה , צביעת דגלים ועוד.

בכיתות ג'-ו' חגנו את החנומטיקה- יום שלם של אתגרים והפעלות מתמטיות מגוונות בסימן חנוכה. התלמידים נחשפו לנושאים בתחום המתמטי בראי חג האורים. הנושאים נלמדו באופן חוויתי באמצעות משחקים,חידות, מצגות וסרטונים. התלמידים התנסו במשימות מתמטיות חגיגיות, מאתגרת ומזמנות חוויה לדוגמה חישוב מס' הנרות המדליקים בחנוכה על פי עקרון גאוס. תחנות של הכנת סביבונים מפריסה של סביבון, חידות גפרורים, גיאומטריה  גימטריה סימטריה ועוד.

כיתות ה'-ו' יצאו למשחק חפש את המטמון מתמטי: מרחבי בית הספר הפכו לסביבה לימודית דינאמית, התלמידים חוו  חוויה מתמטית באמצעות למידה המעוררת סקרנות וחקר. חשיפה לתחום המתמטיקה  מהיבט שונה מהמקובל היא דרך נוספת לקרב את כלל התלמידים לממלכת המספרים כסביבה טבעית המזמנת התנסות.  את תחנות ההפסקה הפעילה ו"חפש את המטמון", הפעילו תלמידי המצוינות המתמטית של שכבה ד', בהדרכת רכזת המתמטיקה ימית סויסה אברהם. בתום היום קנחו התלמידים בעוגות מעוצבות, ברוח החג והמאה -  מעשה ידי ההורים. 

באדיבות בי"ס פרדס צפוני

מירה צדוק, מנהלת בית הספר סיכמה: "עומד בפנינו אתגר חשוב הכולל לא רק הקניית ידע ומיומנויות, אלא גם אהבת תחום הדעת ועזרה בגיבוש מסוגלות אישית גבוהה אצל כל אחד מתלמידינו. הצבנו לעצמנו מטרה לגרום לתלמידינו לדעת מתמטיקה, לאהוב מתמטיקה ולהרגיש מסוגלות גבוהה בהתמודדות עמה. אנו מאמינים  כי לכל ילד יש פוטנציאל להצליח, אם רק מספקים לו את הכלים המתאימים. הוראת השפה המתמטית בדרך משמעותית מעניקה לתלמידים מוטיבציה המזמנת ומקדמת חוויות של הצלחה".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו