שבת חורפית מתקרבת



שבת חורפית מתקרבת. מעמידה סיר חמין גדול מלא בכל טוב ושולחת וואטסאפ קבוצתי "מי בא לשבת?, מי יצליח לקום בצהרים? ולמי מתחשק לקפוץ לארוחת צהרים חמה ומפנקת?" זהו נוהל כמעט שיגרתי לנו, הנשים ב"גיל השלישי", האמהות לילדים שבגרו, פרחו מהקן, בנו חיים עצמאיים והקימו משפחות משלהם.
לאחרונה קבוצת הוואטסאפ שלי חורגת מהקבוצה המשפחתית. כעת יש לי עוד 10 ילדים שחוזרים בסופי שבוע מהצבא, עייפים, רעבים וצמאי מגע משפחתי חם. אלו עשרת החיילים הבודדים המתגוררים בשתי הדירות ששכרנו עבורם בשכונה הירוקה ביבנה.
אני, זכיתי בחיי לבנות לעצמי חיים מלאי עניין וסיפוק, הגעתי להישגים מקצועיים, בורכתי בילדים, שעד היום, בעלי ואני גאים ומאושרים להוות עבורם משענת רגשית, רוחנית, נפשית ולעיתים גם כלכלית. האוזן הקשבת שלנו, הידיעה שאנחנו תמיד שם בשבילם ברגע של קושי ומשבר וברגעי שיא ותהילה, מהווים בשבילם עזרה ותמריץ בניתוב דרכם..
הפעילות שלי בעמותה "יבנה מחבקת חיילים בודדים" הפגישה אותי עם צעירים שבחרו לעלות לארץ לבד או אחרים שלא שפר מזלם לפחות בשלב זה של חייהם , ולכולם אין את הגב המשפחתי שאני כל כך מקפידה ונהנית לתת לילדי הביולוגיים. לראשונה אני פוגשת אנשים צעירים, בשבילי הם ממש ילדים, שהחליטו לשרת בצבא, למרות שיכלו בקלות לקבל פטור מחובה זו, ונאלצים להתמודד עם הקשיים שהמסגרת הצבאית מציבה בפניהם, להתמודד בבעיות האופייניות לגיל ובבעיות כלכליות וכל זה ללא כל תמיכה משפחתית צמודה.
אין מי שידאג לפתח את הכישורים המולדים שלהם, יקנה להם צבעים לציור, כלי נגינה או ידרבן לפתח התעניינות ויכולות כפי שאנו עושים ללא הרף לילדים שלנו.
הם אינם חווים את השיחות סביב שולחן האוכל, שבהם אנו דוחקים בילדינו לתכנן את עדיתם, לכוון אותם ולדרבן אותם לכיווני הגשמה. מעטים הם הילדים המופלאים, בעלי כוח רצון עצום, שמסוגלים להגיע בכוחות עצמם להישגים ומעמד בחייהם. אותם אנו מעריצים ומעריכים ללא גבול.
בדרך כלל ילדים זקוקים לתמיכה, דרבון והכוונה כדי לבנות את חייהם, להגשים פוטנציאל וחלומות ולהגיע להישגים.
פה, אנחנו, האנשים שמוכנים לפתוח את ליבם, כיסם וזמנם, יכולים לגעת בחייהם של החיילים הבודדים שנמצאים בשלב קריטי בחייהם. אנו יכולים ללוות אותם במהלך השירות הצבאי שלהם, כפי שעשינו בזמנו עם הילדים שלנו, לשמוע את הקיטורים על הטרטורים, המפקדים והקושי, להקל בארוחות חמות, לדאוג למיטה נקייה, לתת עצה טובה מידי פעם, לבנות קשר אישי עם החיילים ולהמשיך בליווי ומתן עזרה גם לאחר שחרורם.
אם הילדים שעזבו משפחות רחוקות ובאו לישראל לשרת בצבא, יחליטו להישאר בארץ ולקבוע את מקום מגוריהם פה איתנו, אזי הצלחנו.
אם נצליח לעזור לבחור שבחר לשרת בצבא בניגוד לדרך חינוכו, ולמרות הנתק המשפחתי שנכפה עליו, ישלים את לימודיו, ימצא את דרכו ויצליח לבנות את חייו בחברה שיבחר, אזי הצלחנו.
אם נדע לעזור לחיילים שגדלו במוסדות, פנימיות ובתי אומנה, למצוא חום, תמיכה ועזרה משפחתית, אזי הצלחנו.
אם מי מהם יגיד בעתיד, האנשים מיבנה השאירו איזה חותם בחיי, ולו הקל והקטן שבהם, אזי מאד הצלחנו.

בואו הצטרפו לפעילות שלנו, עזרו לנו להמשיך ולממן את הפרויקט שבנינו, עזרו לנו לשכור דירות נוספות כדי שנוכל לתת מענה לחיילים שמתדבקים על דלתותינו ואנו משיבים פניהם ריקם מחוסר ברירה.
בואו הצטרפו אליהם לחבק את החיילים הבודדים הנפלאים האלו בכל דרך שתבחרו.

להצטרפות לפעילות וקניית כרטיסים לערב ההתרמה שיתקיים ב 29/1/2018 באולמי עדיה
נא לפנות:
מירי 0505554106, חי 0549599666, גיגי 0523446171, יוסי 0505380174


יח"צ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה