חופשי זה לגמרי לבד



"אתה חייב ללמוד להיות עם עצמך לבד
כדי להגיע לאנשהו בחיים ששווה להגיע אליו"

בזיכרוני אני והלבד שלי מבלים יחד זמן רב למרות שלא ביקשתי להיות חברה שלו. הייתי מוקפת בחברים רבים ומשפחה אוהבת אך עדיין תחושת בדידות ונבדלות היו ההרגשות הדומיננטיות והלא פשוטות בחיי.

המון שאלות צצו ועלו, מי זה הלבד הזה? מה עושים אתו? למה הגיע לבקר אותי מבלי שהזמנתי אותו? האם לפחד ממנו? לקבל אותו?.

מעסיקה את עצמי בכל דבר אפשרי רק כדי להסיח את דעתי מהרגשה לא מוכרת זו. עוטפת את עצמי בחברים רבים על מנת להרגיש שאני שייכת. אך מיד מאוד הבנתי "אני משקרת לעצמי!".

את המשפט הבא כולם מכירים "הכוכבים מנצנצים כשחשוך ממש" אז זהו, כשהיה חשוך מידי בחרתי לצלול לתוך עצמי ולהבין מה זו ההרגשה המאיימת הזו. איך פתאום באמצע החיים תחושה זו מחלחלת אל תוך חיי מבלי לבקש רשות ומכניסה בי פחד וחוסר וודאות ומה השיעור שהיא מבקשת ללמד אותי.

חגית כהן

התובנה הראשונה שלי הייתה כי יכולתו של האדם להיות עם עצמו הוא אחד הסימנים החשובים ביותר לבשלות בהתפתחותו הרגשית. נוכחתי לדעת כי נפלה לידי הזדמנות גדולה ללמוד שיעור ענק בלהיות נוכחת עם עצמי מבלי היכולת "לברוח",  כי רק כך אוכל לקיים חיפוש אמיתי אחר העצמי שלי.

היכולת שלי לקבל את עצמי ללא אישורם של אנשים סובבים אותי היא הבסיס עליו נבנית האפשרות לפתח קשרים חברתיים. ההבנה הגבוהה היא שקודם אני צריכה ללמוד לקבל ולאהוב את עצמי על כל הרגשות הנלוות ורק לאחר מכן להיות מסוגלת לאהוב החוצה את סביבתי.

עלי לקבל ולהכיר את התחושה של להיות ולהכיר את האני הפנימי שלי קודם ולפני הכל . ליהנות משהות עם עצמי מבלי לחוות אותה כמעיקה ומעוררת חרדה. הנוכחות המלאה שלי בחיי צריכה להיות שלמה עד שכל היקום הופך להיות חלק ממנה ואין צורך בנוכחות של אחר על מנת לקבל אישור מהסביבה שאני לא לבד .

כלים אלו יכנסו לחיינו כאשר נהייה נוכחים עם עצמינו בלבד-

נטען באנרגיות חדשות- פעמים רבות אנחנו מוקפים באנשים אחרים דבר הלוקח מאתנו אנרגיה רבה. בילוי זמן לבד יכול להקנות לנו זמן לחידוש מצבורי אנרגיה הדרושים להמשך תפקוד נפשי תקין.

נוכל להתבונן על עצמינו מהצד- כאשר נתחיל ליהנות מלבלות זמן לבד עם עצמינו, נתחיל להסתכל על חיינו באופן אובייקטיבי יותר. נהייה מסוגלים לעצור להתבונן פנימה ולבצע עבודה עצמית. כך נוכל להוביל את עצמינו אל שיפור עצמי תמידי.

נהייה מחוברים יותר לרגשות שלנו- בילוי זמן לבד עם עצמינו יוביל אותנו לחיבור עמוק יותר עם הרגשות שלנו. כך נוכל לזהות כאשר רגש מסוים מתעורר בנו. פעמים רבות אנחנו סופגים רגשות שליליים שהם כלל לא שלנו, והם לא פעם משנים את כל סדר היום שלנו ומוציאים אותנו מאיזון.

נרגיש יותר עצמאים- אחרי מפגש אינטימי עם עצמינו החוזק והביטחון העצמי מתחזקים, אנחנו לא נרגיש חרדים או מפוחדים להיות לבד ולא נרגיש יותר את הצורך להתחיל לפעול מתוך הפחד להיות לבד .

נפסיק לנסות לרצות את כולם- כאשר אנחנו לבד האושר היחיד שאנחנו אחראים לו הוא האושר שלנו.

לסיום, כדי לדעת, להכיר ולאהוב אותנו באמת עלינו לדעת להיות עם עצמינו. כשנדע שאנחנו יכולים להיות לבד ונהנים מכך, נוכל לבחור באמת באהבה לאדם אחר ולא כדרך להפר את הבדידות שלנו.

 

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות [email protected]

                                    חגית כהן- מנטורית לצמיחה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה