יוגה ככלי לריפוי ומשאלתה של ילדה אחת



"אני רוצה להגיע לכמה שיותר ילדים בעולם" (ליה איסקוב ז"ל)
אירה שיראל, בת 46, מתגוררת בבת ים היא מוזיקאית, מורה ליוגה ולדימיון מודרך ועובדת עם ילדים, רובם עם צרכים מיוחדים, על מנת לסייע להם למצוא את האיזון שלהם.

"לא משנה מה האתגר שיש לילד, הוא יודע מה הוא זקוק ומה הוא צריך, אני רק מלמדת אותו ומובילה אותו לדרך שהוא מרגיש שזאת הדרך שהכי נכונה עבורו, כלי שעוזר להתחבר לאני הפנימי ולאינטואציה, הילדים מתחברים בצורה מאוד טבעית לאינטואיציה, הילד שלומד דימיון מודרך יכול לבחור להתעצבן או להיות בשולם עם הסיטואציה להיות בתסכול או להסתדר עם הסיטואציה, גם כשמפחיד לפגוש את הפחד ואז לדעת להתמודד עם הפחד".

אירה מסייעת לילדים דרך שילוב של ליאה יוגה (מוכרת גם כקונדליני יוגה) ומוזיקה. ליאה יוגה הינה נתיב של יוגה שעוסק בריכוז מדיטטיבי ובמרכזי אנרגיה בגוף. צלילי המוזיקה הינה גשר נוסף להגיע לאיזון בצורה מהירה יותר. החיבור של אירה עם ליה החל דרך החברות העמוקה שלה עם אמה, בנותיה הקטנות מעיין ושלי הפכו לחברות אמת לליה. "כשליה הייתה בת 4 גילו אצלה לוקימיה, היא עברה הרבה טיפולים, היא הייתה גם שנה בסיאטל ועברה טיפול חדשני אבל המחלה תקפה אותה עוד פעם והטיפול לא הצליח, יחד עם זה, כל השנים בהן ליה הייתה עם לוקימיה היא הייתה שמחה, היא הייתה הילדה המאושרת שראיתי אי פעם בחיי, היא כל הזמן הייתה מלאת אור ורעיונות ומקרינה אור לאנשים, עוזרת לאנשים בבתי חולים, כל דבר שהייתה פוגשת בדרך, הייתה מפיקה עליו אור".

"במהלך השנתיים האחרונות לחייה לימדתי אותה את מה שאני יודעת לעשות: יוגה ומוזיקה. כל שבועיים היא הגיעה לשיעור אצלי בסטודיו, והיא הייתה מאושרת עם זה, היא כל כך אהבה את זה, לימדתי אותה שבמרכזי אנרגיה בגוף יש כל מיני סמלים. למשל במרכז של הלב, גרה האנטילופה, והצבע של מרכז הלב הוא צבע ירוק והצורה הגיאומטרית היא מגן דוד וכך על כל הדמויות המשויכות לשיטה: הדולפין, הראם, הפיל והטווס. ליה לקחה את כל הסמלים והפכה אותם לסיפורים דימיוניים שיכולים לסייע לילדים כשקשה להם. הסיפורים יכולים להזכיר לילדים, שיש להם כוחות פנימיים אדירים ושהם יכולים להתמודד עם קשיים, אתגרים ופחדים". 

"באחד הימים שכבר לא יכלנו להיפגש פיזית התקשרתי לליה, את בבית חולים ואני בבית איך ניפגש? וליה הציעה שניפגש בסקייפ. היא התחילה לספר סיפור על אנטילופה שמתבוננת ביהלום, ליוויתי את הסיפור בשירה ובנגינה וככה הקלטנו 44 סיפורים במשך 44 ימים רצופים ובסיפור מספר 44 היא נפטרה".

"מהסיפור ה-10 היא החלה לתת לי הוראות:  את הסיפורים צריך לתרגם לכמה שיותר שפות בעולם ולחלק את זה לילדים בבתי חולים כדי שישנו טוב. תכתבי ספר, תאיירי אותו עם תמונות של מנדלות, תכתבי בספר שמותר להקשיב לסיפור אחד לפני השינה ולא יותר".

היום, שנה וחצי אחרי מותה של ליה, יש לאירה כבר 44 סיפורים שכתובים במקור, ברוסית, 44 סיפורים שתורגמו והוקלטו באנגלית ו 44 סיפורים שתורגמו לעברית.

בימים האלה, אירה פתחה פרויקט ללא מטרות רווח ובו היא מגייסת כסף על מנת להוציא לאור את סיפורי היוגה של ליה בספר וכן באודיו. העלות הינה לבית הדפוס ולאולפן מקצועי, את כל שאר העבודה של התרגומים, הנגינה והשירה אירה עושה בעצמה עם עזרה ממתנדבים, בכוונתה להגשים את חלומה של ליה ולחלק את הספר לילדים בבתי החולים על מנת לסייע להם להתמודד עם קשיים שלהם על ידי סיפורים עם תובנות ומוזיקה מדיטטיבית מרגיעה.

מי שרוצה לפנות לאירה על מנת לסייע בתרגום הספר לכל שפה ומי שמוכן לסייע במימון הוצאת הספר וגרסת האודיו מוזמן ליצור קשר עם אירה במייל [email protected], בטלפון 0528951872 או בפייסבוק  Liya’s yoga tales, סיפורי היוגה של ליה.

 

מוקדש לליה איסקוב ז"ל ולכל הילדים בעולם,

בשמת ומיכל- מגשימא

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה