ביום שישי האחרון החלו תלמידי בית החינוך בבוקר ישראלי- טקס המהווה חלק מהמסורות הבית ספריות  בבוקר זה בא לידי ביטוי חוויות ואירועים מהווי בית הספר.  תוך שימת דגש על ערך החודש, שירה בציבור של שירי ארץ ישראל.  את הבוקר הישראלי והשירה בציבור ליוותה מקהלת בית הספר המורכבת מתלמידים מכיתות ב'-ו'. המקהלה הבית ספרית הינה בית לילדים וילדות שאוהבים לשיר יחד ומהווים קבוצה איכותית ברמה מוסיקלית גבוהה.

המשך היום היה בפעילות שגרירים בנושא הפחתת אשפה בהנחיית תלמידי הסיירת הירוקה - קבוצת  מצוינות במדעים משכבות ד'-ה'. מטרתה של הסיירת הירוקה לקדם בקרב התלמידים נושאים רבי חשיבות כגון שמירה על הסביבה, חשיבות המחזור, טיפול בגינה הלימודית ושמירה על מערכת האקולוגית.

מועצת התלמידים הבית ספרית שיזמה את היום ארגנה הפסקה פעילה בנושא ט"ו בשבט ההפסקה כללה תחנות עשירות ומגוונות  כגון זיהוי שירי ארץ, ט"ו בשבט בטעמים: טעימה עיוורת של פירות וזיהוי הפרי, דפי צביעה, גלגל המזל, קופסת הפתעות ועוד.

setImageBanner('4802badc-2c55-46cd-aa65-bb65cb21f130','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015);

לאחר ההפסקה התקיימו שיעורים חווייתיים ומשמעותיים הרלוונטית לחיי התלמידים שנוגעת בנימי נפשם, תוך שהיא מערבת היבטים מגוונים של התנסויות שכליות, רגשיות, גופניות, אומנותיות, יצרניות ואחרות. למידה כזו מזמנת פיתוח חשיבה; התנסויות ופעילויות לבד ובצוות.  כל מורה בחרה את נושא השיעור, הדרך בה היא רוצה להעבירו (במשחק, ביצירה, בשיח, בסדנה, בדרך מתוקשבת ועוד....) המטרה "לצאת מהקופסה" ולהעניק לילדים "שיעור אחר" שונה מהנה – ומשמעותי.

בחטיבה הצעירה בחרו לעסוק באמן חנוך פיבן. פיבן מרכיב את דמויותיו על ידי יצירת קולאז' ממגוון חומרים וחפצים המוכרים מחיי היומיום.

בכיתות ב' יצרו דמויות  מדברות (עם בלוני דיבור) של חיות מאטבי כביסה בעקבות הסיפור: "גן החיות הקסום" של פאול קור כמו כן, עיצבו מילים חדשות לשפה העברית על גבי קרטוני חלב.

בכיתות ג' הכירו מקרוב יצירות של הסופר שלמה אבס, התנסו בחידות עם גפרורים ופתרו תשבצים, תפזורות ושעשועי לשון.

בכיתות ד'-ו'  התקיימה למידה רב- גילית. כחלק מהערכות מוקדמת  המורות חלקו את הכיתה ל- 8 וכך נוצרו 8 קבוצות בכל קבוצה היו תלמידים מכיתות ד', ה', ו' (תלמידי בית החינוך מכירים את המודל של למידה רב גילית מפעילויות קודמות שערכנו כדוגמת מעגלי שיח).  מטרת הלמידה הרב גילית  הינה הכרות מעמיקה יותר תקשורת טובה. ביה"ס המקיים למידה רב-גילית מאפשר אינטראקציה מגוונת, המעבירה מסר של סובלנות, כבוד, התמודדות עם שוני, למידת עמיתים ובפיתוח כישוריהם החברתיים. ארגון הלומדים בקבוצות רב-גילאיות, מאפשר לילדים ללמוד  וליהנות ממסגרת חינוך שסביבתה הלימודית משחקית, פעילה ויצירתית.

הפעילויות בקבוצות השונות היו מגוונות ושונות כגון: חדר בריחה, פעילות בנושא צרכנות נבונה, הכרות עם התרבות האינדיאנית, פעילות תאטרון המבוססת על התכנית "הכל הולך". קבוצות אחרות הכירו את התרבות האינדיאנית, תרבות האינואיטים. קבוצה נוספת קיימה מעגל שיח  באמצעות  קלפים. קבוצה שהתנסתה בשפת המינדפולנס לטיפוח מודעות עצמית, אינטליגנציה רגשית וחוסן נפשי באמצעות תשומת לב לנשימה, גבולות גוף, תנוחה, תנועה.

 

 

"ליום זה היו מספר מטרות חברתיות ופדגוגיות: גיבוש כיתתי ובית ספרי על ידי פעילויות קבוצתיות, פיתוח מיומנויות חברתיות של עבודת צוות, הקשבה, שיתוף פעולה, עידוד מעורבות חברתית וקהילתית  בקרב התלמידים, יישום שיטות הוראה מגוונות בהן התלמיד פעיל בתהליך הלמידה, פיתוח מיומנויות של חשיבה ביקורתית, סקרנות, שאילת שאלות והסקת מסקנות, פיתוח ועידוד  חשיבה יצירתית דרך ההתנסות, למידה חווייתית, פעילה- שילוב הנאה ולמידה בדרך מאתגרת ומאווררת, גיוון ויציאה מהשגרה.

 

יום ללא תיק בבית החינוך פרדס צפוני על פי דיווחי התלמידים היה מוצלח, מהנה, שונה וייחודי הלמידה זימנה חוויית למידה רגשית חברתית וקוגניטיבית והתלמידים ביקשו לקיים ימים נוספים כאלה במהלך השנה ולהפוך אותם לחלק מהמסורת.

 

 

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו