להירפא זה פשוט יותר ממה שחשבתם - על ריקול הילינג כבר שמעתם?



האם הבראת ממחלה ולאחר תקופה ארוכה/קצרה היא חזרה לחייך?
חשבת פעם למה אנו חולים? אז מסתבר שישנה שיטת ריפוי חדשה שכבר שינתה את חייהם של הרבה אנשים בכל רחבי העולם. ללא איזמל, צלקות, או תופעות לוואי.

השיטה נקראת ריקול הילינג והיא עובדת על הקשר שבין הגוף לנפש. כיוון שאנו מדברים על ריפוי של גוף האדם (ביולוגיה), אפילו אין צורך להאמין בשיטה הזו כדי שהיא תעבוד. הטריק הוא שתצטרכו להיזכר בטראומה הרגשית שקרתה לכם בעבר ונצרבה לכם בגוף.

כששמענו על השיטה היינו חייבים לצאת ולבדוק. נפגשנו עם תמי והב שמטפלת בשיטת "ריקול הילינג" בקליניקה הביתית שלה ומרצה על השיטה במקומות שונים. "השיטה מבוססת על כך כי כל המצבים הרגשיים, המחלות והכאבים בגופינו נגרמים בעקבות משבר או סטרס בנפש האדם", כך מספרת לנו תמי וממשיכה, "מה שמיוחד בשיטה זו הוא שהיא מבוססת על מחקרים שביצעו רופאים ופסיכיאטרים שמצאו את הקורלציה המדויקת שבין מחלה ספציפית לקונפליקט ספציפי אותו חווה האדם". כך עוזרת תמי לאנשים הסובלים ממחלות, כאבים ומצבים רגשיים שונים – להגיע לריפוי בפשטות ובקלות.

תמי למדה את שיטת הריפוי ממפיץ השיטה בעולם ז'ילבר רנו,  צרפתי- קנדי והוא למעשה מפתח את השיטה יחד עם רופאים ופסיכיאטרים מהרפואה הגרמנית החדשה, ע"פ מחקרים נוספים בהם הוא ממשיך למצוא תגליות חדשות. בבסיס השיטה ז'ילבר מצא שכל איבר חולה או כואב בגוף מסמל לנו על קונפליקט מסוים. אם ישנם שני אנשים החיים במקומות שונים בעולם שחולים באותה המחלה באותו איבר בגופם, ע"פ שיטת ריקול הילינג הם סובלים מאותו קונפליקט.

יח"צ

מכך, אם המחלה מגיעה בעקבות קונפליקט – הריפוי יגיע לאחר שחרורו מהנפש.  המטפלים על פי השיטה מציפים את הקונפליקט מתת המודע ומביאים לשחרורו מנפשו של האדם. הריקול הילינג הוא כמו בניית פאזל, בו הולכים על ציר הזמן של החיים ומרכיבים את התמונה הכוללת.

הטיפול הינו טיפול רגשי המסייע להעלות את הטראומה הרגשית למודע ובאופן זה לפתור אותה ולשחרר אותה מגופנו.

בשלב הראשון, על מנת להגיע לקונפליקט החבוי באדם המטפלים משתמשים בשאלון המסייע לעורר את הזיכרון. זיכרון  העבר של המטופל או של הוריו המגלה רגע טראגי שבו הכול התחיל, ובו נצרבה חוויה רגשית קשה לעיכול. הטראומה הרגשית הזו שקעה בגוף. לרוב גם הודחקה מהזיכרון, והיא לא נמצאת יותר במודע.

לכן, בשלב השני בטיפול, נשחרר את הקונפליקט באמצעות שיחה והצפה של הקונפליקט. לדוגמא: האדם הקדמון היה נתון לסכנת הטורף, אריה/נמר ואילו היום יש לנו סכנות רבות אחרות – רכב שנוסע בכביש, לחץ בעבודה, פיגוע, ואפילו קולגה בעבודה...

כאשר האדם חווה משבר גדול, לדוגמא הוא מאבד מישהו קרוב, בן משפחה או חבר, הוא לא אוכל ולא ישן וטרוד בעצב הגדול שאופף אותו – והוא נתון בסכנת הישרדות מתמדת. יכול לעבור את הכביש ומבלי לשים לב, להידרס.

בשלב זה המוח לוקח את השליטה על הגוף  - מדחיק את המשבר הגדול ובמקביל יוצר את תנועות האינסטינקט, שמגנות עלינו מפני פגיעה מידית – ובכך מציל את חיינו.

תהליך הריפוי ע"פ שיטה זאת מתבצע תוך שיחה עם החולה ללא תרופות ותהליכים כירורגיים. בשיחה אנו מעלים את הקונפליקט המודחק של האדם מתוך תת המודע אל המודע, מכירים בו ומשחררים אותו – וכך מתחיל הריפוי שיכול להתבטא ב 3 רמות: ריפוי מלא, נסיגה או עצירה.  הריפוי תלוי ברמת פתיחותו של המטופל להגיע לשורש הקונפליקט ולגעת במקומות הכואבים שהדחיק. חשוב לדעת שישנם מקרים בהם הקונפליקט עובר אלינו בתורשה מהשושלת המשפחתית שיכולה לעבור עד 3 דורות קדימה.

באחת הפעמים, הגיעה לתמי לקליניקה אישה שהיא דור שני לניצולי שואה שהיה לה קושי גדול במגע עם מים על פניה, היא הרגישה מחנק גדול ברגע שהמים נגעו בפניה, גם כשהתקלחה. בתהליך הטיפול התגלה כי אחיו של אביה נרצח בטביעה והקונפליקט עבר אליה בתת המודע. בעקבות הטיפול הייתה נסיגה בבעיה המקשה על חייה והיא יכלה להתקלח כבר באופן חופשי.

תמי שהייתה מנהלת משאבי אנוש במשך שנים רבות, תמיד מצאה את עצמה מגיעה למקום העבודה עם ערך מוסף של גישה טיפולית, הקשבה וייעוץ. בעקבות צומת דרכים אליה נקלעה בתקופה של משבר אישי שחוותה בחייה, יצאה ללימודי קואוצ'ינג והמשיכה ללימודי ריקול הילינג.

כך שלתמי ישנם 2 כובעים באחד היא מאמנת אישית מוסמכת מטעם לשכת המאמנים בישראל (קואצ'רית) ובשני היא מטפלת מוסמכת בשיטת "ריקול הילינג"- הקשר שבין הגוף לנפש,  מה שמאפשר לה היום לשלב באופן טבעי בין שני העולמות. "כאשר אדם מגיע לטיפול אני למעשה מלווה אותו לאורך כל הדרך, בטיפול בקליניקה אנו מעלים חוויות מודחקות לא פשוטות ולאחר שהוא יוצא מהקליניקה אני עדיין שם בשבילו, בזמן שהוא מעכל את החוויה ובכדי שגילוייה לא יפגע בסדר יומו הרגיל, עד הפעם הבאה שהוא מגיע לקליניקה. חשוב לי לומר שאין פתרון קסם, מי שמגיע צריך לעבור תהליך של  היזכרות (recall) שלו עצמו ושל משפחתו, ידיעת האמת – המוח מבין שאין יותר צורך להחזיק במחלה ומשחרר אותה".

תוכלו לפגוש את תמי בהרצאתה הקרובה ב26/2/18 בשעה 19:30 בכותר הפיס-  בשדרות דואני 6 ביבנה. הטבה תינתן למשתתפים בהרצאה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה