החקלאים משמידים את התוצרת החקלאית



מלחמת החקלאים נמשכת , ולצדה גם התבוסה, בעקבות היבוא המסיבי מצד אורי אריאל וח"כ כחלון, חקלאי ישראל נאלצים להשמיד מזון. עיקר הבעיה החל מאז הורדת המכס על יבוא פירות וירקות וזה פגע ישירות בחקלאים ובביטחון התזונתי של מדינת ישראל ולא מוריד את מחיר המדף לצרכן.

שוחחנו עם ברק אומגה  חקלאי מפארן  בדרום, אשר מאגד את החקלאים כבר תקופה ארוכה ומוביל בין השאר גם מאבק נגד היבוא בישראל. 

ברק ספר לנו מדוע אתם החקלאים צריכים להשמיד את התוצרת ?

"אנחנו במשך חודשים של עיבוד האדמה, שתילה של זרעים, השקייה וטיפול דואג, נגמרים בייבוש והשמדה של הפירות. הכל בגלל שיוצא לי יותר זול להשמיד את היבול, מאשר לממן קטיף, אריזה ומשלוח, ולמכור את הכל במחירי הפסד לרשתות השיווק."
"אז יוצא שאנחנו, החלקאים, משמידים מזון בכמויות מחפירות, מפסידים יותר משנה לשנה, פושטים רגל. והצרכנים? משלמים מחירים מופקעים על כל קילו של ירק. ורשתות השיווק? ממשיכות לקצור רווחים אדירים, מתעשרות ומשמינות מנחת. על הגב של כולנו."

"חשוב לציין החלקאים לא נגד היבוא, ברור לנו שבהעדר מזון יש להביא אותו מחו"ל, אך נדרשת בדיקה מקיפה על איכות תוצרת היבוא"

אז אתה אומר שהתוצרת יבוא בעצם לא מוזילה עלויות לצרכן?

"אלה לא רק מחירי הקנייה המגוחכים - רשתות השיווק משקרות לחקלאי, מספרות לו שהן ימכרו במחיר את הסחורה במחיר מסוים, כשהאמת היא שבקופה של הסופר הן גובות מחיר כפול.  חקלאים סוגרים עסקה עם הרשתות, ואחרי שהסחורה נשלחת הם מקבלים הודעה 'הסחורה דפוקה, בואו לקחת אותה בחזרה או שנקנה אותה רק בחצי שקל' - ואין כבר מה להחזיר אותה, היא תרקיב, אז מוכרים במחירי הפסד."

אז מי בעצם נפגע? 

"מתווכים מנצלים את המלחמה ביוקר המחייה, רומסים אותנו, גם את החקלאים, וגם את הצרכנים. כחלון ואורי אריאל יודעים זאת אך בוחרים לשתוק. אסור לפגוע ביצרנים ובבעלי העסקים הקטנים. כחלון ואריאל יכולים להוריד כ 40% מעלויות היצור, אך כהרגלם הם בוחרים בדרך הקלה והפשוטה . לא נאפשר שיירמסו את החקלאות הישראלית, שהיא חלק בלתי נפרד מחוסננו הלאומי, ברגל גסה."

ברק אתה מוביל בימים אלה עצומה לביטול היבוא של פירות וירקות מה בעצם אומרת העוצמה? 

" העצומה קוראת לאזרחים לתמוך בנו ולגרום, לשר החקלאות  לבטל את הייבוא של הפירות והירקות, עד שתתבצע בדיקה מקיפה האם באמת יש חוסר שמצדיק יבוא, ולפעול ליצירת סטנדרטים מחמירים לייבוא לארץ. חתמו על העצומה שלנו ואמרו לשר החקלאות ושר האוצר - לא לפגיעה בחוסנה של מדינת ישראל".

קישור לחתימה על העצומה 

קטע מתוך המכתב שנשלח לשר אורי אריאל

 "אורי אריאל: "במקום לעזור, אתה נותן יד להרס החקלאים במדינת ישראל, פוגע בבריאות התושבים ומאפשר לכמה טייקונים להתעשר עוד יותר. המחירים לא יירדו!"
כפי שענייך רואות היבוא חי ובועט. צולם אתמול באושר עד 
מחיר לצרכן 1.9 שח .אם כן מה הסיבה ליבוא?
בפעילות זו אתה מרעיל את אזרחי ישראל בשם המלחמה ביוקר המחייה.
"אתה הורס את החקלאות ופוגע בבריאות התושבים"
"מדינת ישראל החליטה להוריד את המכס על יבוא הפירות והירקות כחלק ממאבק כולל נגד יוקר המחייה, עם זאת, ממשלת ישראל לא השכילה להבין את חשיבותה של החקלאות לתושבי מדינת ישראל ולעתיד מדינת ישראל. החקלאות במדינת ישראל, לא רק הפכה להיות שם דבר בעולם כולו, אלא אף הצליחה לייצר עצמאות כלכלית למדינת ישראל לאורך השנים." 
"אנו דורשים ממך לפעול באחריות כמפצופה מהשר שאחראי על החקלאות ולבטל לאלתר את הייבוא עד שתעשה בדיקה מקיפה האם אנחנו בפני חוסר שמצדיק את היבוא ומבקביל לפעול לייצרת סטנדרטים כמצופה מחקלאי ישראל על כל פרי וירק שנכנסים לצלחת שלנו".
"זה מה שנתנו בסיבוב הקודם לחיילי צה"ל בעוטף עזה לאכול, תוצרת מעזה שפרנסה את חקלאי עזה ומשפחות התומכות בטרור, בעוד פה החקלאות נדרסת". 
מאבק החקלאים מזמן הפך להיות מאבק על זהותה של מדינת ישראל ועלינו כולנו לקחת חלק על זכותנו הבסיסית לשמר את הקרקע ולשמור על עצמאותנו התזונתי."

בימים אלו ברק חורש את הארץ ממפגש למפגש עם אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית  ומספר מה הוביל אדם כמוהו לצאת ולהלחם על מה שהוא מאמין.

ברק אומגה


 
$(function(){setImageBanner('714084f1-4f4a-4f31-857c-50b7f7b51b54','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('476860d0-ab07-4ab4-b21e-55845bd31d87','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה