האבא תבע משמורת מלאה על  3 ילידיו – וזכה!



אל משרדה של עוה"ד רעות שדה הגיע גבר בשנות הארבעים לחייו והחל לגולל את סיפורו בפניה. הסיפור המלא בפנים

הלקוח, גרוש ואב לשלושה ילדים, העובד למחייתו כמנהל סניף רשת תקשורת מוכרת. מעת גירושי הצדדים החלה האם לחיות חיי הוללות והזניחה את תפקידה כאם, על אף העובדה שהאם הינה ההורה המשמורן על שלושת הקטינים. האב הציג בפני עוה"ד רעות שדה סיפורים מדאיגים אודות מצב הקטינים, הישגיהם הלימודיים, הרגלי תזונתם, הרגלי שינה וכיוצ"ב, כשהכל מעיד על הזנחה פושעת וחוסר תשומת לב מספקת בשלב קריטי בחיי הקטינים וכשנתיים בלבד לאחר גירושי הוריהם.

לטענת האב, ילדיו מאחרים למסגרות החינוכיות באופן קבוע, דבר אשר נובע מן העובדה כי, האם אינה נוכחת בבית ואינה דואגת לחינוך הקטינים ובפרט ללימודיהם ולשעת שינה מסודרת. הילדים מגיעים למסגרות עייפים, לא מאורגנים, לא נקיים וכתוצאה מכך, הישגיהם הלימודיים נמוכים מאוד. זאת בשל חוסר תפקודה המזעזע של האם ורצונה לצאת ולבלות עד השעות הקטנות של הלילה, דבר אשר שחרר את הרסן של הקטינים לחלוטין.

האב הצטייד בחוות דעת של מחנכים ומטפלים אשר העידו כאלף עדים, כי הילדים חווים בבית האם הזנחה קשה, והציג שלל אסמכתאות להוכחת האמור.

לאור האמור לעיל, הילדים מצויים זמן רב בבית האב אשר דואג לתת להם תשומת לב, להכין עבורם ארוחה חמה, ללוות אותם לחוגים ולמפגשים חברתיים ולדאוג לכלל צרכיהם.

עוד הוסיף האב כי, אופי עבודתו מאפשר לו לתמרן בין העבודה לגידול הילדים. על כן הוא "מתרוצץ" כל יום  בין העבודה לילדיו וברצונו להמשיך לעשות כן.

יחד עם זאת, האב הפגין חוסר אונים באשר לאפשרותו להקל על ילדיו בימים בהם הם ישנים אצל האם, המדובר ברוב ימות השבוע.

עוה"ד רעות שדה, הקשיבה לסיפורו בקשב רב, עיינה בשלל האסמכתאות ובחוות הדעת שהביא האב, חקרה את עובדות המקרה לעומק והציעה לאב כי, באפשרותו לעתור למשמורת מלאה על שלושת ילדיו.

האב, נרגש מהאפשרות שילדיו יעברו לחזקתו ובכך יוכל לאפשר להם אורח חיים תקין, מסגרת יציבה וחינוך ראוי, הודיע על רצונו ליטול ייצוגה של עוה"ד רעות שדה אשר ניגשה מיד לעבודה.

עוה"ד רעות שדה הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בה עתרה להעברת המשמורת על שלושת הקטינים לידי האב, לאור חוסר תפקודה של האם, הזנחתה הפושעת ופגיעה קשה בילדים ובטובתם. עוה"ד רעות שדה טענה כי, טובת הקטינים היא להעבירם למשמורת האב. עוה"ד רעות שדה גיבתה את כלל טענות האב בשלל אסמכתאות.

האם הגישה כתב הגנה ובו התנגדה להעברת המשמורת על הקטינים בתוקף.

לבסוף, לאחר הליך ארוך ולאחר הגשת תסקיר חוות דעת עובדת סוציאלית, בית המשפט לענייני משפחה פסק כי, האב הוא "המבוגר האחראי" ושהייה במחיצתו תורמת הן לתחושת הביטחון והשייכות של הקטינים והן להישגיהם הלימודיים והחברתיים. התנהלות האם ואורח חייה מעיבים על ניהול חייהם התקין של הקטינים. טובת הילדים מחייבת ניהול אורח חיים תקין להבטחת עתידם, ועל כן המשמורת תועבר לידי האב אשר יתמנה להורה המשמורן על הקטינים, כשלאם נקבעו הסדרי ראיה שימים ב' ו-ד' וכן בכל סוף שבוע שני.

עוה"ד רעות שדה: "שמחתי לעמוד לשירותיו של הלקוח ולסייע לו לזכות במשמורת על שלושת ילדיו ובכך לדאוג לטובת ילדיו ולעתידם. טובת הקטין היא נר לרגליו של בית המשפט, לאורה קיבל החלטתו וסייע בהוצאת הצדק לאור. באם הנך מצוי בסיטואציה דומה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בכדי שזה יוכל לייעץ לך וללוות אותך לאורך ההליך".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה