הגמר הראשון: ניר גוב מוביל את הילדים להיסטוריה



מאמן קבוצת הילדים של אליצור יבנה לקח את קבוצתו לגמר ראשון אי פעם של המחלקה ומקווה שבסוף החודש הוא גם יניף את הגביע. גוב: "לא משנה מה תהיה התוצאה, אני אדאג שהם יידעו שגאים בהם". שאול דוד: "הישג היסטורי"

יח"צ

גמר גביע המדינה לילדים בין אליצור יבנה למכבי ראשון לציון יתקיים ביום ראשון 25.03.18 בשעה 14:30 באולם אריק איינשטיין, רח' יאיר רוזנבלום 29, כפר סבא. מדובר במשחק הגמר הראשון של קבוצה ממחלקת הנוער של אליצור ואולי אפילו גם עם גביע.

מאמן הקבוצה הוא ניר גוב, יבנאי  שגדל ביבנה, שיחק במחלקות הנוער של אליצור יבנה והמשיך בה גם בתור מאמן, כעת כבר מאמן מצליח מאוד. "אני מאמן כדורסל כבר 10 שנים למעשה, מהצבא ועד עכשיו. אמנתי את המחלקה של הבנות ומאמן בנים ב-5 שנים האחרונות. אני עדיין מתגורר ביבנה", סיפר המאמן בראיון ליבניתון רגע לפני המשחק החשוב בקריירה עד כה.

מה מיוחד בלעבוד עם ילדים?

״קודם כל מה שמיוחד בילדים א׳, הקבוצה שעלתה לגמר הגביע, זה שאני מאמן אותם מהקט-סל, שזו הקבוצה הראשונה שלהם בליגה. הבסיס של הקבוצה זה אותו בסיס, יש כאלה שבאו ועזבו אבל בסיס רץ ביחד כבר 4 שנים, זה ערך מוסף, זה משהו שבדרך כלל לא קורה. הילדים עובדים קשה, חברים אחד של השני, אוהבים אחד את השני וחיים אחד את השני 24/7 בכל המסגרות (לימודים ספורט וכ׳ו)".

איך הגעת לעולם הכדורסל?

״שיחקתי בארה״ב (גם נולדתי שם) הגעתי לארץ והתחלתי לשחק. אחרי תקופה מסוימת באלימו משם צחי בוטביקה משך אותי לפני הגיוס לאמן ובנוסף הייתה לי גם תעודה של מאמן, דבר שעזר לכל התהליך הזה להתקיים כמובן. זה לא היה החלום אבל כרגע זה כל עולמי".

עליתם לראשונה אי פעם לגמר גביע. איך ההרגשה?

"זו הרגשה טובה, הרגשה של סיפור מהדרך שאנו עושים מקט סל ב׳ ועד עכשיו זה נותן תמיכה. מי שהיה במגרש ראה שלמרות שעלינו הילדים לא שמחו כל כך, שאלו אותי למה הם לא שמחים? עניתי שהם שמחים אבל בלב, כי הם יודעים שהגמר לפניהם. אני אדאג לזה שאחרי הגמר ולא חשובה התוצאה הם ידעו שגאים בהם. המטרה ללכת עד הסוף, עברנו הרבה קבוצות טובות עד עכשיו, אני חושב שזה ראוי להערכה. אנחנו רעבים ויודעים שהמשימה עוד לפנינו".

מה הקבוצה צריכה לעשות בכדי לנצח בגמר?

״יש לנו משחקים לפני הגמר על הראש , אנחנו צריכים לבוא למשחק להשים את האגו בצד ולעשות את זה. המעמיד מרגש והקבוצה שתתן יותר בצד ההתקפי היא תנצח. הילדים יודעים להשים את את האגו בצד ולבוא בשביל הקבוצה. אם נביא את זה אז יהיה בסדר".

איך מכניסים לשחקנים מוטיבציה לפי הגמר?

״אני חושב שהמוטיבציה קיימת ומאוד גדולה, כל החיים שלהם זה כדורסל מהרגע שהם קמים בבוקר עד שהם הולכים לישון. לגמר לא צריך לתת מוטיבציה. הילדים יבואו רעבים. דבר שאפשר לחשוש ממנו אבל אם נשחק את המשחק שלנו ביום נתון אפשר לנצח".

אתם נמצאים במקום השני בליגה והמשחק הקרוב נגד מקום ראשון, איך מנצחים את אשקול לראשונה העונה?

"המשחק יהיה בבית שלנו. במשחק הקודם נגדם באשקלון המשחק נגמר בהארכה והיה משחק צמוד. הילדים יודעים שזה קודם כל זה ואז הגמר גביע. אני מאמין שאנחנו שווים ניצחון גם מולם".

מה השאיפות להמשך הקריירה הספורטיבית?

״אני לא רואה את זה רק בלאמן ילדים. מעבר למאמן כדורסל זה להיות בשבילם מחוץ למגרש, בבית ספר ובכל מקום. חינוך הילדים נותן ערך מוסף. אני מאוד נהנה מהעשייה. אין לדעת מה יהיה בעתיד אבל כרגע אני מסופק, טוב לי כרגע איפה שאני נמצא".

שאול דוד על העליה לגמר :״מיטב הברכות לרגל ההישג הנפלא וההיסטורי של קבוצת הילדים הלאומית של אליצור יבנה. יישר כוח לשחקנים המחוננים. למאמן ניר גוב. לרכז הכדורסל צחי בוטביקה וכן לכל סגל המאמנים והעובדים שמלווים את הקבוצה. הספורטאים הגיעו להישג המדהים לאחר עבודה קשה והתמדה תוך שאיפות להישגים ומצוינות והביאו כבוד רב למועדון הכדורסל אליצור יבנה ולעיר. אני מאחל בשם ההנהלה הצלחה במשחק הגמר נגד מכבי ראשון לציון ומאמין שהגביע יגיע ליבנה״.


 
$(function(){setImageBanner('19a382af-8df5-41af-a170-f35dc6241d4b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('848c0b21-ef21-4ba8-abf7-820eaed5f1aa','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה