על כנפי הדמיון



"דמיון יותר חשוב מידע" (אלברט איינשטיין). וולט דיסני אמר "אם רק תוכלו לחלום זאת, תוכלו לעשות זאת”. ואני אומרת אם נוכל לדמיין זאת נוכל לממש זאת.

יח"צ

בס"ד


ממבט לאחור על חיי אני יכולה להעיד בפה מלא כי רוב הישגיי נבראו קודם בדמיוני ולאחר מכן במציאות. כל חיי דרך הדמיון מלווה אותי יד ביד, ממש כלים שלובים. למדתי והבנתי כי הוא כלי נהדר לראות ולבקש דרך משקפיים חדשות איך אני רוצה שמציאות חיי תראה. בדיוק כמו בכל אותן אגדות וסרטי קולנוע שבהם הכל יכול לקרות, ולנו הצופים מהצד זה מתקבל בצורה הכי נורמלית. אפילו את היותי קואצ'רית דמיינתי לפני כ- 6 שנים, והנה הוכחה כי בדרך ההתמדה שלי יישמתי הלכה למעשה את שחשקה נפשית. כולכם מכירים על מה אני מדברת תחת השם המפורסם דמיון מודרך.


דרך המון חוויות טובות ופחות טובות, נוכחתי לדעת כי בכוח הדמיון ניתן ליצור שינויים רבים, חיוביים ושליליים (אנו נתמקד היום רק בחיובי). וכל מה שאנחנו מרבים לחשוב עליו אנו מושכים לתוך חיינו.


מניסיוני האישי, לדמיון כוח אדיר לריפוי ממחלות, מחרדות, לחץ וסטרס. מסייע בבעיות של ביטחון עצמי, דימוי עצמי ואי יכולת להגיע מימוש עצמי. פורץ דרכים חסומות ולוקח אותנו למחוזות קסומים ונסתרים, לאופטימיות, לרוגע, לשלווה, ליצירתיות ולעוצמה. ככל שנאפשר לעצמינו לשחרר שליטה, כך נצליח ביתר בקלות להתחבר לכלי הנגיש הזה ודי מהר להשפיע לטובה על כל תחומי חיינו.


בואו נהייה כנים, כולנו מדמיינים! מקום שביקרנו בו או שאנחנו רוצים לבקר, לנוח, לטייל. מקום יפה בארץ או בחו"ל. לעיתים אנחנו מדמיינים את עצמנו רזים ויפים, כפי שהיינו רוצים להיות, את הבית והרכב שתמיד חשקנו, חברים שבא לנו להתרועע עימם ועוד ועוד.


לעיתים קרובות אנחנו מדמיינים גם תסריטים ודמיונות שליליים. לדוגמא על הבן שנסע לטיול או התגייס לצבא, אנחנו חוששים לו ויוצרים דרך הדמיון תסריט שלילי שלא נותן לנו מנוח. או על השיחה שאנחנו רוצים לקיים עם עמית או בוס בעבודה שהכעיס אותנו, או על מה שאמר לנו בן הזוג ולא מצא חן בעינינו. הבחירה היא בידינו איזה תסריט להכניס לראשינו. ושוב אנו בונים ואחראיים על מציאות חיינו בכל דקה ודקה .


כלי הדמיון יכול להשפיע על תחומים רבים בחיינו, הוא מסייע לנו להירגע ולהיות בנינוחות ובשלווה, תמיכה וריפוי במצבי משבר, מסייע במיקוד ובאפקטיביות בעבודה, מאפשר יותר הרמוניה במערכות היחסים, טיפוח הביטחון והדימוי העצמי, וגם מאפשר ליצור מציאות חדשה, מציאות של שפע וזרימה. למעשה ניתן להשתמש בכוח הדמיון לשיפור כל תחומי החיים, ויש צורך לתרגל את זה באופן שוטף. חשוב לדעת, כי עלינו להפעיל בדמיון את מירב החושים, יש לדמיין לא רק מראות, אלא גם קולות, צבעים וריחות. ככל שנפעיל את מגוון החושים שלנו כמו חוש הראייה, הריח, השמיעה והאינטואיציה, כך נרגיש איך זה משפיע עלינו ברמה הרגשית והפיזית.


אם נחזור על הפעולה יום אחר יום תאמינו לי זה יתממש לנו. ההתמדה תהפוך את הדמיון למציאות וכך נחווה את החוויה במלוא עוצמתה ונוכל להטמיע אותה בתוכנו. באימוני הקואוצ'ינג שאני מעבירה, אחד הכלים המשמעותיים ביותר שאני מתעכבת עליו הוא השימוש בדמיון. האני מאמין שלי הוא שאם נוכל לעוף בדמיון כך ניפתח את גבולות ההיגיון שלנו, נסיר את החומות שבנינו סביבנו ואת העכבות והחסמים שאימצנו לחקיינו. כולם ייעלמו ויתפוגגו, ויאפשרו לנו להפליג למחוזות קסומים ללא גבולות, פחדים וחששות.


לסיום, זכרו, הבחירה בידכם. הכל נימצא מתחת לאפינו. הדמיון הוא כלי נהדר שנימצא בכל אחד ואחת. והכי כיף שזה לא עולה לנו כסף. הוא מנקה את הנפש ומרומם אותה, להזיק זה בטח לא יכול, ומניסיון, זה גם מוביל לתוצאות מצוינות. שווה לנסות, לא?

לכל שאלה/ייעוץ/הכוונה אשמח לענות
[email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה