תזונה נכונה חשובה למניעת עייפות והתייבשות !



רגע לפני הקפיצה לבריכה:
תזונה נכונה חשובה למניעת עייפות והתייבשות !

לילך חופי, דיאטנית ותזונאית קלינית ביחידה לתזונה ודיאטה, בית החולים קפלן

עונת הקיץ בפתח, הילדים יוצאים לחופשה, ומה שנשאר כדי להימלט מהחום הכבד, הוא לקפוץ לבריכת השחייה הקרובה. על מנת להשיג ביצועים טובים בשחייה, מומלץ לשלב תזונה נכונה לפני ואחרי השחייה, ולשים לב לתזמון האכילה. 

אכילה לפני השחייה

אכילה זו נועדה כדי לשמור על רמה תקינה של גלוקוז בדם, מילוי מאגרי הגליקוגן בשריר ומניעת עייפות. מאחר והשחייה הינה פעילות אירובית המבוססת על שריפת אנרגיה שמקורה בפחמימות ושומנים, הרכב הארוחה שלפני השחייה קובע את יכולת הביצוע שלכם בבריכה. על מנת להגדיל את משאבי הגוף, מומלץ לאכול 3-4 שעות לפני השחייה ארוחה עשירה בפחמימות מורכבות (לחם מלא, אורז, שיבולת שועל, פסטה, קוסקוס, בטטה, פריכיות אורז) המתפרקות לאט ומספקות אנרגיה לאורך זמן. ניתן לשלב בארוחה זו חלבונים (גבינה, דג, ביצה קשה, הודו) וירקות.

60־30 דקות לפני השחייה, כדאי לספק לגוף אנרגיה זמינה שמקורה מפחמימה פשוטה, כגון: פרי טרי/ מיובש, קורנפלקס או חטיף אנרגיה. מאחר ובזמן השחייה זרימת הדם למערכת העיכול פוחתת, מומלץ להימנע ממזון שומני לפני הפעילות, הגורם להאטה בהתרוקנות הקיבה ולתחושת אי נעימות בבטן. כמו כן, מומלץ לשתות שתי כוסות מים כדי להקטין את עליית טמפרטורת הגוף ולמנוע התייבשות.

מהלך השחייה

למרות שנמצאים בתוך הבריכה, חשוב להקפיד על שתיית מים, על מנת לשמור על מאזן נוזלים תקין בגוף. ניתן להניח בקבוק מים על דופן הבריכה ולשתות לסירוגין. מומלץ לשתות גם כאשר יוצאים מן הבריכה למנוחה קלה, לפחות חצי ליטר מים על כל שעת פעילות. מעוניינים לאכול בזמן המנוחה? העדיפו פירות או ארטיק קרח המספקים אנרגיה זמינה ואינם מכבידים על מערכת העיכול.

אכילה לאחר השחייה

אכילה זו מאפשרת חידוש מאגרי גליקוגן ובנייה מחודשת של השרירים, לכן מומלץ לצרוך חלבונים ופחמימות תוך 30־45 דקות מסיום השחייה. על כל 1 גרם חלבון צריך לספק 3־4 גרם פחמימה.

שחיתם הרבה? פרגנו לעצמכם 2־3 פרוסות לחם מלא עם טונה, ביצה או חצי גביע קוטג' 5% וירקות. ניתן לאכול גם מנה בשרית או קטניות עם אורז או פסטה בשילוב ירקות.

שיהיה לכם קיץ נעים, בריא ומזין ! 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה