זעקת האם נגד הפייסבוק



אמא לילדה בת 12 גילתה שהבת שלה עוברת במשך חודשים התעללות והטרדות בפייסבוק על ידי תלמידים.

יונית סלומי

תמונת אילוסטרציה

במשך מספר ימים, מנעה תושבת יבנה, אמא לתלמידה בת ,12 מללכת לבית הספר, לאחר שגילתה שהבת עוברת הטרדות והתעללות נפשית מחברותיה לבית הספר באמצעות הפייסבוק ולאחרונה אף התעללות גופנית ואיומים דרך הטלפון.

"אני לא אתן שיקרה לבת שלי מה שקרה לילד שהתאבד, לאחר שהציקו לו בפייסבוק אומרת האמא ומראה לי דפי פלט שהוציאה מהמחשב, המוכיחים על איומים והצקות של תלמידים.

"את ילדה מגעילה וצבועה... אין פלא שכבר כל בית הספר שונא אותך .... את בת זונה... אני הולכת לספר את כל הסודות שלך לכל העולם ואשתו חכי..." היה רשום בדפי המחשב שהודפסו מהפייסבוק.

נפגשתי עם האמא וברעידות בכל הגוף היא מספרת הכל בגילוי לב

מתי זה החל?

"הכל החל מתחילת השנה, כשהבת שלי מאוימת על ידי תלמידה בכיתה שלה, בקללות ובהסתת כל התלמידים בבית הספר נגדה. כמה פעמים היא משכה לה בשערות, ואיימה עליה שהיא תשלח אותה לבית החולים. בכל פעם שהבת שלי מגיעה לבית הספר התלמידה המאיימת, ממש אורבת לה ומסיטה נגדה גם את הבנות והבנים שכותבים לה בפייסבוק, כל מיני דברים ומאיימים עליה.

איך גילית שהבת שלך עוברת התעללות בפייסבוק?

ידידה שלי  הפנתה את תשומת לבי שהילדה נראית מדוכאת, והיא הזמינה אותי להציץ בדף הפייסבוק של הבת שלי כדי לראות מה קורה שם.

ומה ראית בפייסבוק של הבת?

ראיתי מה עובר על הבת שלי!! היו שם השמצות ואיומים שרשומים נגד הבת שלי. היו שם שמות והיו שם תמונות של ילדים שמציקים לה ואת חלקם אני מכירה. 

ואז פנית לבת שלך?

כן, והילדה החלה לספר לי כל מה שעבר עליה, מתחילת השנה.

כיום בדיעבד את מבינה תופעות לוואי שהיו לבת שלך?

היו פעמים רבות שהבת שלי התלוננה על כאבי בטן, כאבי ראש וביקשה לא ללכת לבית הספר, כיום אני מבינה שהיא פשוט פחדה מהתלמידה ומהחברות שלה.

פנית לבית הספר?

פניתי למנהלת והיא ספרה לי שבין הילדה שלי לשנייה הייתה קטטה והן הושעו מבית הספר. ומעבר לכך אין לה הרבה מה לעשות והיא המליצה לי להגיש תלונה במשטרה ובמקביל לנתק את הבת שלי מהפייסבוק על מנת שלא תמשיך לסבול.

הגשת תלונה במשטרה?

כן

וזה עזר?

המצב רק החמיר, הילדה המציקה החלה להטריד ולאיים בטלפון על הבת שלי

וזה עבר בסוף למכות?

האיומים הפכו למכות ואת זה ראיתי מול העיניים שלי, רצתי מיד להפריד ובמקום הזעקתי את המשטרה.

ומה עשתה המשטרה?

השוטרים הגיעו למקום ושלחו אותי להגיש תלונה במשטרת רחובות.הילדה הוזמנה שנית למשטרה והיא הוזהרה. גם מנהלת בית הספר זימנה את הבת שלי ואת הילדה והיא הזהירה אותה שתפסיק להציק לבת שלי.

ומאז?

כרגע חזר השקט ופסקו ההצקות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה