למי צלצלו הפעמונים ?



במציאות החיים של יוקר מחיה הולך וגואה, מגיש ארגון פעמונים למשפחות בארץ ייעוץ להתנהלות כלכלית בריאה בהתנדבות וללא תשלום. ביבנה ישנם מתנדבים רבים הממתינים לפניית משפחות הזקוקות להדרכה כלכלית!!

מחאת הצדק החברתי זעזעה את החברה הישראלית בעיקר מפני שמוביליה היו בעלי מקצועות ותארים, כאלה שהכשירו עצמם לפרנסה בכבוד, אך מצאו עצמם עם השנים חסרי אונים נוכח יוקר המחיה. צרכים בסיסיים כמו: דיור, מזון, חינוך, ביגוד ובריאות נעשו היום עוד יותר קשים להשגה ומשפחות רבות אינן עומדות בעומס ההוצאות. מנגד – שטיפת המוח של טייקוני השוק, אותן מובילות החברות המסחריות הגדולות בתחום הסלולר, הכבלים, מותגי הביגוד וההנעלה, המזון ותרבות הפנאי, גורמת לנו להאמין שהמסע לעבר האושר עובר בהכרח דרך מסע השופינג האינסופי, מה שמכביד עוד יותר על הקופה המשפחתית. עוד נתון חשוב ומעניין הוא, שמספרם של אלה שחיים בחובות רק הולך וגדל.

לארגון פעמונים יש בשורה אחרת. הארגון מסייע למשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית ובתהליך ארוך ומעמיק יחד עם מתנדב המלווה את המשפחה באופן אישי וצמוד ודואג שתצליח לעלות לדרך המלך. השיטה פשוטה אך דורשת כוחות ורצון כנה לצאת מהמשבר. רק כך משפחה, שמסיבה כלשהיא נקלעה לדרך ללא מוצא כלכלית, זוכה לליווי מקצועי צמוד לאורך זמן, עד שהם מוצאים את הדרך המאוזנת, ומרגישים בטוחים לחזור לאוטוסטראדת החיים. נכון, קשה לקבל תכתיבים באמצע החיים. אף אחד לא אוהב שמישהו מחליט עבורו כיצד לכלכל את צעדיו. אך הניסיון מראה, כי דווקא אלו שחששו יותר מכל שמישהו יפלוש לד' אמותיהם, הם הראשונים שמחקו את האוברדראפט. התהליך מתבצע בשיתוף פעולה הדוק עם המשפחה. ראשית נשאלת המשפחה מה לדעתה רמת ההוצאה החודשית שלה. "בשלב הזה רוב המשפחות אומדות את הוצאותיהן בכשליש עד מחצית ממה שהן באמת" אומרת אורנה שי, מנהלת אזור יבנה בפעמונים, "כשהם עוברים תהליך של חשיפה להוצאות הריאליות שלהם, בדרך כלל הם מקבלים שוק ויש כאלה הפורצים בבכי. זהו השלב בו הם החלו את דרכם החדשה". יחד עם איש הליווי המקצועי, בונים תקציב משפחתי, מחליטים על אלו מסעיפי ההוצאה ניתן לוותר וכיצד לכלכל את צעדיה הכלכלים של המשפחה לתקופה הקרובה. במהלך הליווי מתבצעת בקרה מדוקדקת ומפורטת לאורך זמן של כל  התהליכים הכלכליים בתוכנת CRMייעודית, תהליך הליווי וסיכומי הפגישות מתועדים באמצעות טפסים ותכתובת וכל אלו גלויים אך ורק בפני מלווה המשפחה, מטעמי חיסיון וצנעת הפרט.

משפחה חורגת

למשפחת נ' מיבנה היה ריטואל חוזר. נכנסים למינוס? מיד לוקחים עוד הלוואה כדי לסגור וחוזר חלילה. מבנה המשפחה סטנדרטי: האבא איש קבע, האמא מורה ולהם שלושה ילדים בגילאי העשרה. כך כאשר חזרו על דפוס הפעולה הקלוקל הם מימשו את כל הלוואות מהעבודה ומשכו את כל קרנות ההשתלמות שלהם במהלך השנים. הם לא חיו חיים בזבזניים אלא פשוט חיו ממה שאין ולא ממה שיש. לקח להם הרבה זמן להבין שצריך לעשות שינוי. יום אחד הם החליטו שהם עושים צעד והתקשרו לארגון פעמונים לבקשת סיוע ועם הרבה חשדנות. לקח למלווה המשפחה שהוצמד להם שלושה מפגשים רק בכדי ליצור אמון ולהבהיר להם שניתן לעשות את השינוי. בפעמונים מספרים שעל אף הקושי בהתחלה – התהליך עצמו לא היה קשה במיוחד.

בימים אלה המשפחה יוצאת לנופש ראשון מזה זמן רב יחד עם כל הילדים מחסכונות שחסכו לאחר שלמדו לחיות באיזון. "רק עכשיו" אומרת בהתרגשות ס' אם המשפחה, "למדתי לקחת את המושכות לידיים. תחושת השליטה היא תחושה של חופש. אין סיכוי שאחזור למצב השטותי שהיינו בו חיינו כמו ילדים שמגדלים ילדים. גם הילדים היו שותפים לתהליך וזה נהדר להם. אני נותנת להם כלים שאני לא קבלתי וזאת בזכות פעמונים".

בימים אלה אזור יבנה בפעמונים נמצא בתנופה והוקם מערך של מתנדבים אשר יכולים לתת מענה למשפחות. "שמחתי לגלות אנשים טובים ומוכשרים ביבנה אנשים בעלי הרגשת שליחות", מספרת אורנה שי מנהלת האזור. "לאחרונה ארגנתי מפגש של כל המתנדבים בבית של אחת מראשי הצוות שלי וזה היה נהדר. אין לי ספק שמשפחות שייפנו אלינו לקבל סיוע יוכלו לקבל שירות מעולה ולעשות שינוי משמעותי בחייהן". אם למשפחה יש רצון עז לצאת מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה ולצאת לדרך חדשה – ארגון פעמונים מחכה לה. משפחות הזקוקות להדרכה כלכלית ומעוניינות בסיוע ללא כל עלות יש ליצור קשר עם מוקד המשפחות: 03-9127150 או להירשם באתר האינטרנט של הארגון תחת הכותרת "בקשה לסיוע"  www.paamonim.org ניתן גם לפנות ישירות למנהלת האזור אורנה שי  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה