פרשת השבוע פרשת "דברים"



מאת הרב יוסי לרר
חב"ד יבנה

כניסת השבת 19:20
יציאת השבת 20:20

אם נדע שאנו בחלום נתעורר

תשעה באב הוא היום שבו אנו מרגישים יותר מכל יום אחר את הגלות שהחלה עם החורבן ועד היום עדיין אנו שקועים בה. ישנם אנשים שאינם מבינים מדוע נשארנו יהודיים גלותיים הרי אנו בארץ שהובטחה לאבותינו, ארץ ישראל. יש לנו צבא ומדינה. אומנם המצב אינו מושלם יש עדיין אויבים חיצוניים יש קשיים פנימיים אך ירושלים התרחבה וגדלה הרבה מעבר  לירושלים שלפני החורבן.

חז"ל מדמים את הגלות לחלום. בחלום אדם  יכול לראות ולבצע פעולות שבחיים אין אפשרות לבצעם. הוא  יכול להכניס אף של פיל בחור של מחט.

בואו ונתבונן בחיי היום יום  שלנו בואו ונראה האם אנו מגיבים כאנשים ערים או כחולמים. בשבוע שעבר נכנס צעיר לתיאטרון וטבח  באנשים חפים מפשע שהאשמה היחידה שלהם הצפייה בסרט שהרוצח ניסה לחכות את גיבורו. אנשים 'ערים' היו מתחילים לחשוב כיצד מגיע צעיר למצב כזה וגם מסיקים מסקנות שאנו במו ידינו מייצרים את המצבים הללו. המדיה מלאה בגיבורים המבצעים פשעים ,חלק גדול ממשחקי המחשב  מלאים  במשחקי מלחמה המשולבים ברצח. אנשים 'ערים' היו מפיקים  לקחים  אך אנחנו ה'חולמים' רק בוכים וממשיכים. ישנו ציבור שבגלל תחלואי  האינטרנט נמנע מלהכניס הביתה את המדיה הזו והציבור רואה אותו כציבור מיושן ופרימיטיבי. האם זה לא חלום. גם אם אנחנו לא יכולים להימנע  מלהשתמש באינטרנט לצורך תקשורת עם העולם הרחב איננו יכולים לא להבין  את המדירים רגליהם  מתקשורת זו.

לאחרונה אנשים קשיי יום הציתו עצמם. איני בקיא  במניעים להחלטה אך בודאי שלאנשים הללו היו קשיים מרובים. ישנם אנשים שמצבם מורכב ומסובך מהם ואינם שולחים יד בחייהם, אינני יכול לשופטם, אך החברה מתנהגת כבתוך 'חלום', היא פונה  לאשם- הממשלה .ייתכן ולממשלה יש חלק במציאות העגומה , אך, אין ספק שאנשים 'ערים' לא היו יוצאים להפגין נגד הממשלה או ,בזהירות יותר, לא היו יוצאים להפגין רק כנגד הממשלה, אלא היו יוצאים לתת רשת לחיזוק הנפשי של האנשים הללו. מעבודה של שנים בתחום הסיוע לנזקקים איני חושב שאנו מצליחים לעלות את רובם  לצוף מעל פני המים אך אנו בהחלט בחלוקת המזון ושאר המוצרים נותנים להם יחס .יש מישהו שחושב אליכם אנו מרגישים אתכם וכואבים את כאבכם ונותנים לכם מעט סיוע שממחיש את ההזדהות שלנו. זו הדרך של אנשים ערים וזה מה שצריך לעשות היום. לצאת אל הרחוב ולאמץ את הנזקקים  בתמיכה נפשית וגם גשמית ככל האפשר.

אין זה סוד שאנו נמצאים בתקופה די מורכבת מבחינה ביטחונית,  אנשים 'ערים' היו  חושבים  כיצד לחבר את כל חלקי היום, אך למעשה, אנו רואים כיצד ישנה תחרות בין אישי הציבור מי יודע להתפלג יותר.

בית המקדש חרב בגלל שנאת חינם. בואו ונתעורר בואו ונדאג לחנך את ילדינו על גיבורי העם היהודי. שילדינו ינסו לחקות אותם. בואו, בואו וניתן רשת ביטחון כלכלי ונפשי לשכנינו, בואו ונדאג להתאחד ולהתעלות מעל מחלוקות  שאינם נובעים מהדאגה לעם אלא מדאגה לכבוד ולכסא של אדם זה או אחר ,בואו ונצפה לגאולת עם ישראל. בבניין בית המקדש השלישי  שאז השלום יהיה לא רק חלום.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה