תחנה אחרונה קפלן



שחקנים אומרים שהסרט היה צריך להגיע ממזמן. הוא אהוב על ידי הקהל. הוא לא רצה להתקדם אלא רק עם יבנה. ג'ניה קפלן קיבל את סרט הקפטן אבל חושב רק על מכבי יבנה. הוא מתרגש מעצם ההעפלה וחולם לתקוע יתד בלאומית. אחרי דום שתיקה של שנים רבות, קפלן מתראיין ומבקש דבר אחד, את עידוד ותמיכת הקהל!!

ארז זנו
צילום- חסדאי כהן

ג'ניה קפלן מבקש את עידוד ותמיכת הקהל

לכל אורך שנותיי במערכת העיתון ראיינתי עשרות ואולי אף יותר מזה מרואיינים רבים מכל הגוונים והאפשרויות. היחיד שלא עמד תחת מכשיר ההקלטה הוא ג'ניה קפלן, הקפטן החדש של מכבי יבנה. לכל אורך השנים סירב קפלן להתראיין וביקש להשאיר את התקשורת מחוץ להגיגיו הפרטיים. קפלן התעסק בעיקר בכדורגל נטו ולא עניין אותו להיות מצולם או מכותב בעיתון, בניגוד ל99% האחרים. קצת התעצבנתי, אך כיבדתי אותו מאוד על כך. עכשיו, כשהקבוצה עלתה ללאומית וקפלן אף מונה לקפטן, לא הותרתי לו שום ברירה אלא לענות על מספר שאלות לפני פתיחת העונה. אין ספק שעבור בחור מקומי כמו קפלן מדובר בהישג ענק. הוא היה חלק עקרי בעליית הקבוצה ובעצם הגשים את החלום שלו. במשך שנים רבות הוא הציג יכולת גבוהה ועבור לא מעט מאוהדי הקבוצה לפעמים היה נראה תמוה שהוא בוחר להישאר ביבנה. קפלן אמר תמיד למכריו כי הוא מעוניין להיות בליגות הגבוהות אבל עם מכבי יבנה, מה שאכן יוצא לפועל. ניכר כי קפלן מאוד מתרגש מעצם ההעפלה וחש זאת גם רחוב המקומי. קפלן נחשב לאחד השחקנים האהובים במגרש, מחוצה לו ובקרב אוהדי הקבוצה. רגע לפני פתיחת העונה מדבר הקפטן ומבקש דבר אחד מהקהל "זה הזמן לבוא ולעודד אותנו. אנחנו צריכים אתכם לצידנו"

קודם כל ג'ניה, איך זה לפתוח עונה חדשה בלאומית?

"כמובן שיש התרגשות, יש הבדל בין הליגות ותוך זמן קצר היינו צריכים להשתדרג בכל הקטע המקצועי.  אנחנו עדיין עובדים על זה ועם כל אימון ומשחק מרוויחים עוד חיבור בין אחד לשני ולומדים את שיטת המשחק. אלו דברים שלוקחים זמן ואנחנו עובדים על זה קשה יום יום באימונים".

עברתם לא מעט להגיע לפה. יש התרגשות?

"עברנו המון שנה שעברה והסוף היה הכי מתוק שיכול להיות. כמובן שיש התרגשות רבה ליגה לאומית זה דבר חדש לפחות לחבר'ה המקומיים שלנו. כל יום שיעבור אנחנו נלמד עוד משהו כי בסך הכול זה דבר חדש בשבילנו. בשביל זה הביאו שחקנים עם לא מעט ניסיון בליגה הזאת שחקנים מצוינים שעברו דבר או שניים בשתי הליגות הבכירות שנוכל ללמוד מהם המון בנוסף לידע והניסיון של יוסי בכדורגל וכך נתקדם". כבר בתחילת הפגרה דיברו ביבנה על כך שזה יהיה הכי מובן מאליו שקפלן יקבל את סרט הקפטן אחרי עזיבתו של אורי קרגולה. אנשים שנמצאים בתוך המערכת אף אמרו כי קפלן היה יכול לקבל את הסרט לפני הרבה מאוד זמן, לו רק חשק בכך. צניעותו של קפלן, אומרים בסביבת הקבוצה, הביאה לו את הסרט רק עכשיו וכי הוא ראה רק את טובת הקבוצה ולא חיפש כתרים או רשמיות לשום דבר. רק לשחק כדורגל. עכשיו הסרט על זרועו.

אחרי 10 שנים בבוגרים קיבלת את סרט הקפטן. איך ההרגשה?

"ההרגשה מצוינת. אני מודה ליוסי שעוד בפגרה נתן לי את הסרט ונתן לי את ההרגשה שהוא סומך עליי ובוטח בי ונותן לי את האחריות".

אתה מרגיש יותר מחויבות?

"אני לא יודע אם זה יותר מחויבות מכיוון שתמיד הייתי מחויב למכבי יבנה גם כששאלו אותי כל שנה לפני 4 או 5 שנים למה אני לא מתקדם לקבוצה אחרת, תמיד אמרתי שאני רוצה להתקדם עם מכבי יבנה ולשחק איתה בליגה גבוהה, עכשיו כשהשגנו את המטרה ועלינו ליגה נצטרך לשמור על זה ולהתבסס בליגה הזאת ולא להסתבך בחלק התחתון של הטבלה בעונה הראשונה".

הקבוצה השתנתה ללא היכר. איך החיבור בין הותיקים לבין החדשים?

"הגדולה של מכבי יבנה שהשחקנים שיוסי בוחר הם לא רק שחקנים מצוינים, הם חבר'ה ואנשים טובים. החיבור הוא טוב מה שעזר לנו המון זה היציאה למחנה האימונים בחו"ל, הכרנו אחד את השני לעומק והיינו אחד עם השני 24 שעות ביממה אלו דברים חשובים כשרוב הסגל חדש.

בקטע החברתי לא היה בכלל ספק שהחיבור יהיה מצוין, יבנה ידועה כקבוצה שחבר'ה מבחוץ מתחברים למקום הזה במהירות, סך הכול הסגל חדש ועוד פעם החיבור והתיאום בתוך המגרש זה דברים שלוקחים זמן אנחנו עובדים על זה יום יום ומקווה שמהמשחק הראשון נבוא מוכנים ונשתפר ככל שהזמן יעבור".

איזה עונה הולכת להיות לכם?

"אנחנו עובדים קשה ומתאמנים טוב עד עכשיו. גם שנה שעברה לפני תחילת העונה כששאלו את השאלות האלו תמיד אמרנו נרצה לבוא לכל משחק ולקחת בו נקודות.
גם השנה נסתכל תמיד על המשחק הקרוב ונעשה הכול בשביל לקחת בו נקודות הליגה חדשה לנו ואנחנו לומדים את היתרונות והחסרונות של הקבוצות".

בתור יבנאי, אתה מרגיש פרגון ברחוב מאז העלייה?

"רוב הקהל הוא טוב ומפרגן. דווקא בזמן הזה אנחנו צריכים את כל הקהל הגדול והטוב הזה שהיה איתנו תמיד בכל מקום. 

נכון, אולי אין לנו השנה מגרש ביתי אבל זה דברים שלא תלויים בנו ודווקא בגלל זה אנחנו צריכים את כולם שיבואו ויתמכו בנו כי יש ביבנה קהל גדול וקהל מצוין ותמיד ראו את זה".

איפה נראה את יבנה בתום העונה?

" נבוא לכל משחק קרוב ונרצה לקחת בו נקודות ונעשה הכול בשביל לקחת אותן. לא מסתכלים יותר מידי רחוק, תמיד למשחק הקרוב. נשתדל לאגור כמה שיותר נקודות בשביל לא להסתבך בחלק התחתון ואז נסתכל קדימה. ננסה להתבסס בליגה השנה ואז נקבע לנו מטרות חדשות. בשם ה' נעשה ונצליח!"


 
$(function(){setImageBanner('430f283d-56b9-479f-9454-305d7a3877e7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f4984742-943a-4a42-abb9-87668dce09b9','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה