רפ"ק אלון שמעוני מפקד תחנת יבנה בראיון חגיגי ראשון מאז היכנסו לתפקיד: "במהלך התקופה הקצרה שלי נתפסו סוחרי סמים, בוצעו מעצרי פורצים, נעצרו עשרות שבחי"ם ונפתחו תיקים, נתפס אמל"ח וכן טופלו מספר הפגנות החרדים באתר הארכיאולוגי". שמעוני מאמין בעבודה קשה, במתן תשובות בזמן אמת לכל מה שקשור לביטחון התושבים והעיר, אין ספק שמחכה לו עוד הרבה עבודה. בהצלחה

יונית סלומי

רפ"ק אלון שמעוני בריאיון חגיגי

לפני כחצי שנה נכנס לתפקיד מפקד תחנת משטרת יבנה, רפ"ק אלון שמעוני, שהיום אפשר לומר בוודאות כי שמעוני הוא זה שאחראי להחזרת ביטחונם האישי של התושבים תוך עבודה קשה והקפדה על אכיפת החוק ותשומת בולטות עם מינימום של כוח אדם.

שמעוני בן 48 נשוי ואב לשלושה מחזיק בשני תארים, הראשון בקרמינולוגיה והשני במינהל עסקים ובימים אלו עובד על תארו השלישי בתחום המשפטים.

בשורות המשטרה החל שמעוני כחוקר וקצין בתחנות המשטרה רמלה, לוד ומודיעין כאשר את תפקידו האחרון לפני בואו לעירנו הוא שירת כקצין שיטור במרחב שפלה. שמעוני כאמור מטפס מעלה כמו מטאור ויש לו קבלות על כל תפקיד שמילא בצורה הטובה ומסורה ביותר. זה מתחיל מכך שהוא מפתיע את שוטריו ובודק את תקינות המשמרות ועד להתייצבותו בשטח בכל אירוע שנמצא תחת פיקודו, גם אם נוכחותו לא נחוצה הוא מגיע ומתפעל אותו עד לפרט האחרון. שמו כאמור הולך לפניו ומספרים עליו כי מאז היכנסו לתפקיד שוטרי התחנה לא נחים לרגע ועובדים סביב לשעון תוך הערכה רבה לשמעוני ולתפקידם החשוב. אחד הדברים הבולטים שהכניס שמעוני עם היכנסו לתפקיד הוא סיור משולב בניידת עירונית דבר שמקובל בערים אחרות ובזכותו הוא פועל היום גם אצלנו ביבנה. עוד הוסיף שמעוני יחידת אופניים מיוחדת שפועלת ברחבי העיר עליהם עובדים מתנדבי הית"מ שעושים זאת מכל הלב כמו גם יחידת הג'יפים של המתנדבים. 

קשה לא לשים לב שמאז היכנסו לתפקיד פועלות חמש ניידות בעיר, ניידת שיטור משולב, ניידת פיקוח עירוני, ניידת סיור וניידת תנועה. לפני כחודש עלתה ניידת באש, רפ"ק שמעוני לא נח לרגע והפעיל את כל קסמיו וקשריו להביא ניידת אחרת ומיד "יש עבודה ביבנה אמר".

שמעוני כאמור רואה חשיבות רבה בהשקעה ובפרגון לפקודיו השוטרים, כמו שהוא יודע להביע את הערכתו למתנדבים המגיעים כמו חיילים לעזרת השוטרים בכל משמרת כך הוא ארגן ערב גיבוש גם לשוטריו בחודש יולי יחד עם מתנדבי התחנה לרבות בנות זוגם שכלל שייט במרינה של אשקלון, ערב שלא ישכח במהרה אשר בו נהנו עשרות המשתתפים מאוכל ושתייה כיד המלך, שמעוני אף ערך שיעורי בית והכין הפתעות לפקודיו ולמתנדבים שחגגו יום הולדת בסמוך וחילק להם  שי צנוע, הוא לא שכח גם את הנשים שהצטרפו וחילק להן  פרחים, "זה שמעוני" אומרת אשתו אתי שמשרתת בימ"ר (יחידה המרכזית)  של מחוז  מרכז,  שעמדה בצד ולא הופתעה, הוא יודע לפרגן וגם יודע לדרוש עבודה.

ביבנה נקודת המשטרה הינה תחת פיקוד תחנת רחובות והיא פועלת בעיר יבנה בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, גורמי אכיפה נוספים וגורמים אזרחיים בעיר לרבות נקודת המשנה של מד"א ונקודת המשנה של כיבוי אש שניהם תחת פיקודם של התחנות האזוריות שנמצאות בעיר רחובות. יש לציין כי בין נקודת המשטרה לעיריית יבנה והעומד בראשה קיימים יחסי עבודה מהטובים שהיו תוך שילוב כל הגורמים ואפשר להבחין בכך באירועים חריגים משולבים שכולם כאמור מתואמים ועובדים בצורה מסודרת. נציין גם את הפיקוח העירוני שעושה עבודת קודש, לאחרונה נערך גיוס פקחים חדשים שעברו הכשרה במשטרת יבנה, כפי שהזכרנו, רק לאחרונה החלה לפעול ניידת משולבת בה יושבים שוטר ופקח שנותנים מענה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ואין זה מובן מאליו. 

בראיון ראשון מאז היכנסו לתפקיד ולאחר שיש בידו לא מעט קבלות הסכים רפ"ק שמעוני להשיב על מס' שאלות הנוגעות לאופי עבודתו וכאן גם נחשפנו לאיש עבודה שמתעניין בכל פרט קטן וקיבלנו סקירה על קצה המזלג באשר לחלק מפעולותיו שעשה בשישה חודשים בלבד.

הרי ידוע שבמשך כל השנים משטרת יבנה סבלה ממחסור בכוח אדם, בכל סיור הייתה רק ניידת אחת וכיום יש יותר, האם אפשר לומר לתושבים שסוף סוף התחנה תוגברה באופן משמעותי?  

שמעוני: "תחנת המשנה ביבנה מונה כיום 24 שוטרים,  מאז כניסתי לתפקיד קיבלנו חיזוק  של שלושה שוטרי סיור נוספים, במקביל הוקמו יחידות מתנדבים חדשות כמו משמר השכונה בשכונה הצבאית נווה אילן, יחידת אופניים, יחידת גיפים, חיזוק הימ"ר ואני חייב לציין שמצב המתנדבים הקלאסי מתמיד וית"מ גדלה מאוד, תוך שימור המתנדבים הוותיקים".

ספר קצת על פעילויות מניעה שעשיתם לאחרונה בעיר.

"במהלך התקופה הקצרה שלי נתפסו סוחרי סמים, בוצעו מעצרי פורצים אשר היו מעורבים בעשרות מקרי התפרצויות בעיר, נעצרו עשרות שבחי"ם (שוהים בלתי חוקיים), ונפתחו תיקים למעסיקיהם ולמסיעהם, נתפס אמל"ח (אמצעי לחימה) וכן טופלו מספר הפגנות החרדים באתר הארכיאולוגי שבסמוך לרכבת יבנה".

יש לך דוגמא לתיק קשה שהצלחתם לפצח?

"פרשת הגנב בשופרסל... בעקבות תלונות של נשים מבוגרות שהתלוננו במהלך החודש האחרון על חשוד שעקב אחריהן ברגע שיצאו מהסופר לעבר מכוניתם. הוא היה מגיח אליהן ומצליח לגנוב להן את התיק על כל תכולתו. באופן שיטתי הוא חיטט במסמכים שבתיקים הגנובים מצא את הקודים של כרטיסי האשראי החבויים ומשך בו כספים. ברגע שהבנו שמדובר בתופעה הצבנו מארבים בסמוך לסופרים על מנת ללכוד את החשוד, במהלך הפעילות קיבלנו מידע מודיעיני  שהחשוד פועל על פי אותה שיטה גם בערים נוספות באזור ואחד המקומות של משיכת הכספים על ידו נעשו בבנקט בעיר אשדוד, יצאנו לארוב לחשוד, שני בלשים, גיל מרצי וארז בסטיקר ואני, בשיתוף חוקרי מחלקת חקירות האשראי הבנקאי ואכן בינגו, החשוד הגיע ונתפס על חם לאחר שהשתמש בכרטיסי האשראי הגנובים שחיפשנו, לאחר מכן ערכנו חיפוש ברכבו ובו מצאנו ראיות רבות שקושרות אותו לביצוע העברות האמורות, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום, זו בשבילי הצלחה יש לזה פתיחת תיק וסגירה"

מה השאיפה שלך לגבי עתידך בתחנה?

"התוכניות שלי לעתיד הן איוש התקנים, המשך שיתוף פעולה עם עיריית יבנה וכל הגורמים האזרחיים בעיר, חיזוק פעילות אכיפה בתחום עבירות הפער, המשך והגברת נוכחות ובולטות, טיפול בעבירות סמים והכפלת מצבת השוטרים והמתנדבים ליחידות השונות בתחנה, מתן מענה מהיר ויעיל, והכי חשוב שמירה ואיכות חיים לתושבי יבנה".

מה שנותר לנו לאחל לך רפ"ק שמעוני זה המשך הצלחה בתפקיד כי הביטחון שלנו מופקד בידיים שלך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה