בפעם הראשונה בארץ נערך מרוץ מכוניות. עשרות משתתפים הגיעו לקחת חלק בהיסטוריה. מבין כל "המקצוענים" הזוכה במקום הראשון היה דווקא דוד ארגמן בן ה 27 מיבנה. ארגמן הצנוע אומר כי הוא בסך הכול רצה רק להשתתף ולא חלם על זכייה. ארגמן מדבר על עניין הבטיחות במרוצים שכאלה, על הפרגון מהמשפחה והעבודה ואף ממליץ לפרוק מתחים במסלול ולא על הכביש!!

ארז זנו

בחודש שעבר עשה תחום האקסטרים בארץ היסטוריה משלו כאשר ערך את תחרות המרוצים הראשון מסוגו בארץ. אחרי מאבקים רבים על הזכות בכלל לקיים את התחרות מול ראשי המדינה, הוחלט לערוך פיילוט מיוחד ולאחר מכן להחליט לגבי המשך הדרך. התחרות הייתה מוצלחת ביותר והשתתפו בה לא מעט מתחרים ונהגים שמשוגעים לדבר. בתחרות שהייתה מאוד איכותית זכה לא פחות מאשר דוד ארגמן מיבנה. ארגמן בן ה 27 הינו חובב בלבד של אקסטרים ורכבים ללא כל ניסיון בתחרויות מסוג אלו. הבחור הצעיר שעובד כמכונאי רכב באשדוד החליט להשתתף בעיקר בשביל החוויה וההשתתפות. השבוע קבעתי פגישה לראיון עם ארגמן והאמת שציפיתי לראות בחור היפראקטיבי, מקועקע ובעל טורים גבוהים. להפתעתי גיליתי בחור נחמד מאוד, חייכן, אפילו ביישן, רגוע ושליו. "אני בחור רגיל, שקט ונינוח והכול מתפרץ לי על מסלול המרוצים" אומר ארגמן לאחר שנשאל איך הוא מנפץ את הסטריאוטיפ על אנשי האקסטרים. בכלל, אחרי שיחה עם ארגמן אני חייב להודות שהוא שינה אצלי מעט את התפיסה לגבי התחרות. "במקום שאנשים ישתוללו כמו מטורפים על הכבישים שיבואו לתחרות בצורה מסודרת עם מגני גוף, עם קסדות, עם חליפות מיוחדות ועם לא מעט אביזרי ביטחון וייהנו כמה שהם רוצים" אומר ארגמן לגבי עניין הבטיחות שבדבר.

דוד, האם זה לא מסוכן? בכל זאת, מרוץ מכוניות

" תראה, כשחושבים על זה בשניות הראשונות ברור שזה נשמע מפחיד אבל אני אומר לך שזה עם כל כך הרבה אמצעי בטיחות שזה אפילו יותר בטוח מאשר הכביש שבו אנשים נוהגים באמת כמו משוגעים ואין לך שום מקדם בטיחות. דווקא במסלול המרוצים יש לך כל כך הרבה פיקוח ואנשים בסך הכול באים לפרוק מתחים ולעשות חיים"

אז אני מבין שאתה ממליץ על זה?

" כן בהחלט. למה לא? זה כיף ומהנה ואני אישית מאוד מרוצה מהמסלול שעשו. מדובר בשדה התעופה בשדה תימן שבדרום ויש שם כללי בטיחות שאין באף מקום אחר"

הייתה תחרות פעם ראשונה בארץ פתאום מגיע הילד מיבנה ומנצח. הופתעת?

"(מחייך) ברור שהופתעתי. לא הייתה לי שום כוונה לבוא ולנצח. בסך הכול אני כל כך אוהב את זה שרציתי רק להשתתף ולהיות חלק מהאירוע הזה. היו שם אנשים שהיו בטוחים שהם זוכים ושהם מתעסקים עם זה שנים אבל אני בסך הכול באתי ליהנות ויצאתי מנצח. אין יותר אושר מזה"

 איך בכלל הגעת לזה?

" מגיל קטן אני מתעסק עם זה ואוהב את זה. על אחד יש לו תחביבים וזה התחביב הבולט שלי. תמיד אהבתי מוטוריקה ומבחינתי להשתתף בתחרות היה חלום. הזכייה זה כבר משהו מעבר לכך"

אתה עובד במרכז שירות של פיאט. איך החבר'ה בעבודה קיבלו את הידיעה על הזכייה?

"כמוני גם הם הופתעו והם באמת פירגנו לי מאוד על הזכייה" ארגמן אוחז בחברה וגר עדיין עם ההורים ולהם יש משקל בהחלטה האם ללכת לכיוון האקסטרים. ארגמן מפתיע ואומר כי הוריו ובת זוגו דווקא די תומכים בו ומעודדים אותו " אני מקבל את מירב התמיכה מהמשפחה שלי. הם מבינים שאני אוהב את זה ומבינים שאני שומר על עצמי"

מה העתיד מזמן לך?

"אני באמת מקווה שהפיילוט הזה לא יהיה היחיד מסוגו ושיתעשתו בארץ ויבינו שיש קהילה גדולה של אנשים שמאוד אוהבים את זה ומאוד מעוניינים שתהיה לזה המשכיות"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה