איתיאל שרעבי בחור יחסית צנום ודתי בן 33, נשוי לעורכת דין פלוס שלושה ילדים. מה מיוחד בו? מדובר באלוף אומנויות לחימה שאתם לא רוצים להיתקל בו בסמטה חשוכה. איתיאל מספר מדוע החל דווקא ללמוד אמנויות לחימה, על האלימות בבית הספר, על הציפיות לעתיד, על התמיכה המדהימה של המשפחה וכמובן על החלום הגדול - ריו 2016!!

ארז זנו

איתיאל שרעבי אלוף אמנויות לחימה

אמנם האולימפיאדה הסתיימה רק בקיץ האחרון אבל יש כאלה שכבר עכשיו חולמים ושואפים להגיע לבאה שתהיה בריו, ברזיל 2016. איתיאל שרעבי היבנאי הוא אלוף אמנויות לחימה בכלל וג'יוג'יטסו בפרט. מדובר בבחור יחסית צנום (רק61 ק"ג) אבל כזה שאתם לא רוצים לפגוש בסמטה חשוכה ולהתחיל איתו. האמת שאני מגזים, שרעבי בחור כל כך מצחיק ונחמד שזה אבסורד לראות אותו נאבק עם מישהו, חוץ מהזירה כמובן. בתחרות האחרונה שלו זכה שרעבי במדליית הכסף ואותת שוב כי את האולימפיאדה הבאה הוא מתכנן לראות בארץ הסמבה. בימים אלו נמצא איתיאל בן ה33 בקליפורניה באליפות העולם בעיקר בזכות ספונסר אלמוני ועם עזרה קצת יותר קבועה יוכל שרעבי להתכונן כראוי לתחרויות ומי יודע, אולי גם למשחקים האולימפיים. מה שמיוחד אצל הבחור הוא שמדובר באדם דתי, שומר שבת והאבסורד הוא שרוב התחרויות בארץ מתקיימות בשבת ולכן את רוב הישגיו המקצועיים רשם מעבר לים מכיוון ששם התחרויות הן ביום ראשון.

האמת שתכננתי לשאול את איתיאל מספר שאלות לגבי מספר נושאים אבל כאשר הוא סיפר את סיפור חייו ואיך הגיע כל כך רחוק, רותקתי כל כך ולא אמנע מכם הנאה כזאת. לשמחתי, איתיאל עשה זאת בצורה מעט משעשעת, אבל אותנטית לחלוטין.

איתיאל, ספר איך הכול התחיל? אתה נראה בחור צנום ונחמד. מה לך ולאמנויות לחימה?

"התחלתי בתחום אומנויות לחימה כאשר נחשפתי לצערי באלימות בבית הספר מצד חבריי לכיתה בעודי הילד הכי קטן בכיתה והכי קטן בשיעור וכנראה הכי קטן גם בהפסקה . נראה היה כי הפכתי לילד כאפות כיתתי כשכל מי שאומר לך שלום במקום להשתמש בפה הוא מחטיף לך כאפה בלחי או בעורף . שפה של פושטקים כנראה . כאלו המחפשים את מעמדם על חשבונם של הנחמדים או הקטנים מהם , עניין זה צורם בי עד היום כפי שניתן להבין מדברי אך זה מה שהעצים את הרצון שלי לדעת לעמוד על שלי ולהילחם , יצר ההישרדות כנראה . 

ביקשתי מאמא שלי שתרשום אותי לחוג אומנויות לחימה והגעתי למורה ומחנך לדעתי בין הטובים בארץ שיש בתחום ששמו אופיר אילן ( חגורה שחורה דאן 6 ) מייסד ומנהל budo art , אומנות לחימה המשלבת בתוכה מספר סגנונות לחימה בקיצור סוג של אומנות לחימה  משולבת , המתקיימת בבית הספר רמות ויצמן מידי יום .  

בבית ספר זה  התפתחתי והגעתי לחגורה שחורה דאן 3 . לאחר חגורה שחורה ראשונה כל לוחם יכול ורצוי לצאת מהמועדון ( במקביל לאימונים במועדון ) ולהתפתח באומנויות לחימה נוספות דבר שמעודד ראש השיטה אופיר אילן . בראיה זו כל לוחם  מתפתח ,  לומד ממקורות נוספים ומפתח  את דרכו ואת הלחימה הטובה ביותר שמתאימה לו כמובן רק לאחר קבלת חגורה שחורה . 

כך גם אני לאחר דאן 1, יצאתי להתפתח באגרוף קלאסי כדי לשפר את התנועה בעמידה ולאחר דאן 2 התחלתי ללמוד גיוגיצו ברזילאי , ובדאן 3 כבר הצגתי חלק מהיכולות הללו במבחן . 

ומכאן מתגלגלת רוחו ודרכו של הלוחם ומתעצבת דמותו . נתפסתי בג׳וק שקרא גיוגיצו ברזילאי .  

 מיד יצאתי בחיפוש אחר מורים בארץ המתמחים בעניין . השלמתי את הפער תוך אימונים פרטיים מידי שבוע עם 4 מורים פרטיים במקביל כשכל מורה בעל סיגנון אחר של עבודת הקרקע , דבר שהקנה לי שליטה וצמצום פערים מהיר מאדם שלומד בקבוצה , במקביל התאמנתי גם בקבוצות על מנת לברר את הרמה שלי ולנסות ליישם את התרגילים שנלמדו בשיעורים הפרטיים . חשוב לזכור שהעלויות של שעורים פרטיים הינן מטורפות ויקרות מאוד , אך הדבר לא עניין אותי , כאשר עומדת מולי מטרה אחת להיות בין המובילים בתחום בארץ במשקל שלי ( 61.5 קלוגרם ). 

כיום,  אני מתאמן עם אלוף עולם ששמו גבריאל קיטובר כמאמן פרטי  ועם מורה מדהים ששמו יונתן הראל , ועם עוד מורה ששמו דודי שטטר , ואצל דודי אני גם מתאמן בקבוצה ששמה קאוואלה . 

לאחר שקיבלתי את החגורה הסגולה בגיוגיצו בראזילאי ( שווה ערך לחגורה שחורה דאן 1 בכל אומנות לחימה אחרת , בגלל המורכבות של התרגילים והרמת הביצוע המחייבת שליטה גבוהה ) החלטנו גבריאל ואני שזה הרגע להתחיל בתחרויות על מנת לצבור ניסיון ובטחון בטכניקה מה שרק תחרות יכולה לעשות " .

אתה מדבר על תחרויות. אתה בחור דתי, איך זה משתלב לך עם התחרויות? 

" אני אכן בחור דתי ושומר שבת ולכן כאשר מתקיימות תחרויות בשבת ( בד״כ נהוג בישראל לצערי ) אני מנוע מלהשתתף בהן . וכך נאלצתי להתחרות בחו״ל  כי רוב התחרויות הן בראשון (שבת של הגויים ) אז אני משתתף שם ונאלץ לטוס לחו״ל כדי להתחרות וכך הגעתי לאליפות אירופה בקטגוריית purple master  בארגון הibjjf שהוא הארגון הגדול ביותר בגיוגיצו ברזילאי ובו מתחרים הטובים ביותר בעולם . אני חבר בארגון זה תחת הדרכתו של אלוף העולם גבריאל קיטובר ובאקדמיה של kitober bjj "

מעבר לעניין הלחימה שלך והרצון להצליח בתחרויות וכמובן באולימפיאדה. במה אתה עוסק?

"כיום אני בעל 4 בתי ספר לאומנויות לחימה תחת השם MMA BUDO ART TEAM בנס סניף נס ציונה / ראשל"צ / יהוד / ורמת השרון . 3 בתי הספר למעט רמת השרון כולם בתוך רשת מועדוני הכושר GO Active אשר תומכת ומעודדת את התחום בסניפים . 

בתי הספר מלמדים ( MMA ( mix marshal art אומנויות לחימה משולבות ( קראטה , אגרוף תאילנדי , קיקבוקס , וגיוגיצו בראזילאי ) בקיצור כדי שנבין : מימד העמידה , מימד ההפלה והבלימה , ומימד הקרקע , דבר המשלים ומכסה את כל צרכיו של הלוחם ובכך יכול הלוחם להתמודד מול כל סוג של לחימה .  

איתי יש צוות של מדריכים מיומן ומנוסה המלמד בכל בית ספר למשל אחי אוראל שרעבי דאן 1 גם מיוצא בית סיפרו של אופיר אילן הלך בדרכי ולומד ממני את מימד הקרקע אך ממשיך להתפתח באגרוף תאילנדי ובקיקבוקס ומשתתף בקרבות אגרוף תאילנדי וקיקבוקס בארץ  (ניתן לראות ביוטיוב)" .

מה הציפיות שלך לגבי העתיד?

" הציפיות שלי לעתיד הוא לקוות שהמקצוע הזה יהפוך לאולימפי בריו 2016 ברזיל ( מקצוע שמתוכנן להיות אולימפי כמחווה לברזילאים המארחים את האולימפיאדה הבאה ) ולהתחרות במשקל שלי ולייצג את מדינת ישראל כאשר באמתחתי כבר מספר זכיות לא קטן בארץ ובעולם . 

דבר שני ולא פחות חשוב לקדם את בתי הספר שלי לאומנויות לחימה  ולתת לכל לוחם שלומד אצלי את הידע הטוב והמקצועי ביותר שיוכל לקבל ".

איך במשפחה מקבלים את סוג המקצוע שלך ואיך זה מסתדר לך כלכלית?

" אתה בעצם נותן לי עכשיו הזדמנות טובה להודות למשפחה שלי על התמיכה שלהם בי. כל אחד נותן מעצמו. ההורים שלי למשל, מימנו לי את הכרטיס טיסה לאליפות אירופה וזה לא פשוט בכלל. אשתי עו"ד אפרת לוי  ושלושת הילדים הנפלאים שלנו הלל בת ה6, דביר צבי בן ה3 ונטע הקטנה בת החצי שנה שאני מאוד גאה בהם ובזכות אשתי בעצם אני יכול להרשות לעצמי לעשות יותר אימונים בראש שקט שכן היא עוזרת לי ומטפלת בילדים ובכל זאת היא עורכת דין שעובדת במחלקה המשפטית במשרד הפנים ושואפת לתואר שני ובכל זאת התמיכה היא אדירה ולכן אני מעריך מאוד את הנתינה המשפחתית. מעבר לעזרה של ההורים ושל המשפחה בעניין הכלכלי, לאחר מאמצים רבים הצלחתי למצוא ספונסר שיעזור לי בתחרות הקרובה בלונג ביץ' קליפורניה באליפות העולם ואני מודה לו על כך. הוא ביקש להישאר בעילום שם ואני מכבד אותו"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה