יבנה קוראת להן



שיר כהן וקורין אטיאס היו קרובות להגשים את חלומן בתוכנית "אייל גולן קורא לך", אבל מבחינתן החגיגה הסתיימה מוקדם מדי * בראיון ראשון הן מספרות על החוויה, על השירים והמוסיקה, ובטוחות שעוד נשמע עליהן, גם בעוד עשור

מורן סקיטל

קורין אטיאס ושיר כהן. חברות טובות וגם שרות ביחד

אייל גולן קרא להן, הן באו, אבל זה לא היה מספיק. שיר כהן (26) וקורין אטיאס (19) היבנאיות ניסו את מזלן בעונה הנוכחית של התוכנית "אייל גולן קורא לך" המשודרת בערוץ 24. שיר עברה את האודישן באולפן ונפלה רגע לפני הכניסה לנבחרת, בסבב השני מול קהל. קורין, שהגיעה לאודישן באולפן עם דלקת ריאות חריפה, לא הצליחה להוציא מעצמה את המיטב והודחה.

"בקושי יכולתי לדבר. השתדלתי לתת את כל מה שאני יכולה באותו רגע, למרות שידעתי שבמצב הזה הם לא יעבירו אותי. לא אמרתי לשופטים שאני חולה כדי שלא יחשבו שזה תירוץ, אבל אני חושבת שבתור אנשי מקצוע הם היו אמורים לזהות את הפוטנציאל שלי", מספרת קורין.

"ההתרגשות לא השפיעה עליי", מוסיפה שיר על הרגעים שחוותה בתוכנית. "כשאני מופיעה במקום עם קהל ומקבלת את האהבה שלו, אני מוציאה יותר מעצמי. בתחום המוסיקה יד לוחצת יד, אתה והקהל גוף אחד. כשאתה עומד במבחן מן הסתם אתה פועל אחרת". 

איך היו התגובות שקיבלתן מהסביבה?

שיר: "קיבלתי תגובות מצוינות, מאנשים אובייקטיבים וחלקם לא. בפייסבוק הרבה פרגנו, קיבלתי הרבה הצעות חברות חדשות וטלפונים מאנשים שרוצים להשקיע בדיסק שלי".

קורין: "קיבלתי תגובות מאוד יפות ומחממות את הלב. אלה שמכירים אותי הבינו שהייתי עם דלקת ריאות כששרתי, לכן הם התבאסו בשבילי. הם ידעו שאני יכולה לתת הרבה יותר פייט ממה שנתתי, אבל הם עדיין פרגנו".

דעתכן על אייל גולן השתנתה בעקבות התוכנית?

שיר: "היא השתנתה לטובה. אייל בנאדם עממי, חמוד וחברמן. כשופט הוא מדבר יפה ולא פוגע במתמודדים".

קורין: " ממש לא. אני עדיין חושבת שהוא זמר גדול, ואוהבת את שיריו".

איזה שופט היה הכי נחמד?

שיר: "אני אוהבת את ירון אילן. עדי לאון הכי מקצועי, אני מעריכה את דעותיו, גם אם הוא לא היה תמיד לטובתי. הוא רק יכול להיות יותר סימפטי".

קורין: "יוסי גיספן אמר את הדברים בצורה יפה ונעימה לאוזן, גם אם הם לא היו הכי טובים".

 מסיבת גן

שיר מתגוררת כרגע במושב בן זכאי, היא נשואה באושר ויש לה ילדה קטנה. "אני שרה המון לבת שלי, בכל רגע נתון. בבוקר כשהיא קמה, במקלחת ובשעות הפנאי שלנו. אני שמה דיסק ואנחנו רוקדות ושרות ביחד", משתפת שיר, "היא מאוד אוהבת מוסיקה. היא עדיין לא יודעת לדבר, אבל יודעת למלמל שירים".

קורין מתגוררת ביבנה ומשרתת כחיילת בחיל הים, כשבמקביל היא מטפחת את קריירת השירה שלה בניהולו של דני סיוון. "יש לי כבר שלושה סינגלים בחוץ ('יש לי אותך', 'אמא' ודואט עם הזמר התורכי קינן בשם 'צא מזה'). אנחנו עובדים במרץ על הסינגל הרביעי 'קראתי אלייך' שכתבתי והלחנתי עם דני סיוון, סינגל שעומד לצאת ממש בקרוב. במקביל אנחנו עובדים על פרויקט חדש שם אני נוגעת במוסיקה הישראלית עם גוונים של מוסיקה ערבית-תורכית". 

מתי התחלתן לשיר?

 שיר: "בכיתה א' השתתפתי בתוכנית 'מסיבת גן' של ירון לונדון, שרתי שם את השיר 'אני אוהב שוקולד'. מאז השירה תמיד ליוותה אותי. אחר כך בטקסים בבית הספר, אירועים משפחתיים והייתי בלהקת החיל של אגף התקשוב".

קורין: "בכיתה ד' המורה למוסיקה ביקשה רק מבנות השכבה ללמוד את השיר 'יתגדל ויתקדש' של חיים ישראל לאחד מטקסי בית הספר. כשהגעתי הביתה והתאמנתי על השיר פתאום אני והמשפחה שלי שמנו לב שיש לי קול יפה. הקטע המצחיק הוא שכשהמורה עשתה את הבחינה על השיר, היא העבירה את כל הבנות ורק אותי לא".

ובכל זאת המשכת להאמין בעצמך?

"כל כך התאכזבתי ונפגעתי, אבל אמרתי לעצמי שיבוא יום ואני אוכיח לה. בגיל 13 הצטרפתי ללהקה הייצוגית הבוגרת דאז של דני וגלי סיוון 'DGS הפקות', שם רכשתי ידע מקצועי נרחב בכל נושא המוסיקה. בגיל 17, דני החליט לקחת אותי תחת חסותו לייצוג וניהול בלעדי".

איפה יצא לכן להופיע? 

שיר: "באירועים ומועדונים. אני מופיעה המון, מינימום 5-6 פעמים בחודש. זו העבודה שלי ומזה אני מתפרנסת".

קורין: "במועדונים, אירועים, מול ועדי עובדים ובבמות עירייה".

איזו הופעה ריגשה אותך במיוחד?

שיר: "באירוע יומולדת 50 שחגגתי למישהו, כל המשפחה שלו הייתה שם, אבל הוא היה בקצר כמה שנים עם אחיו הצעיר. בדיוק כששרתי שיר על אמא, האח נכנס והם השלימו. היו שם הרבה דמעות וחיבוקים, אפילו אני הזלתי דמעה. הופעתי גם בכל מיני אירועים מרגשים, הצעות נישואין, חתונות ובריתות".

קורין: "ההופעה בחתונה של חברה שלי, נכחו בה 1,000 איש וביניהם כוכבי הזמר הים תיכוני ושרים בממשלה. המעמד היה מאוד מכובד ומרגש".

שיר מאביב גפן

מי הזמר המועדף עליכן? 

קורין: "בני אלבז. לדעתי הוא אחד הזמרים הגדולים שיש לנו במדינה, מוסיקאי וזמר ענק. כמה פעמים ראיתי הופעות שלו, פגשתי אותו כשעבד באולפן ונשארתי פעורת פה. למדתי הרבה דרך העבודה שלו והכריזמה שלו".

שירים מועדפים?

שיר: "שירים נוסטלגיים, של עשור או שניים אחורה. שירים שההורים שלי גדלו עליהם ואני אפילו לא אתבייש לומר שסבא וסבתא שלי נהנו מהם".

מי הייתן רוצות שיכתוב לכן שיר?

קורין: "עמיר בניון ואביב גפן. עם אביב זה היה יוצא מדהים בגלל השילוב הקיצוני של מערב ומזרח". 

שיר: "הייתי רוצה שאביהו מדינה יכתוב לי שיר, אין לי בכלל ספקות. מבחינתי הוא אדם מאוד מוערך שמזכיר לי נשכחות מילדותי. יש לי אליו המון סימפטיה ורגש. הקלטת הראשונה שסבא שלי קנה לי הייתה שלו. הייתי שומעת אותו בתור ילדה בת חמש".

מישהי מכן גם יוצרת מוסיקה?

קורין: "אני כותבת ומלחינה שירים. את הסינגל השני שלי שנקרא 'אמא' אני כתבתי והלחנתי. את הסינגל החדש, שבעזרת השם ייצא בקרוב, גם כתבתי והלחנתי יחד עם דני".

עם מי הייתן רוצות לשיר דואט?

קורין: "שלומי שבת. אני מאוד אוהבת ומעריכה אותו בתור מוסיקאי וזמר, אני חושבת שאני יכולה ללמוד ממנו הרבה. החיבור בינינו יהיה מיוחד".

שיר: "הייתי רוצה לעשות דואט עם אלי לוזון, יש לו קול אלוהי, עוצמתי וחזק. אי אפשר להתעלם מכל מילה שיוצאת לו מהפה".

תשללו השתתפות בעוד ריאליטי כמו "דה וויס" או "כוכב נולד"?

קורין: "אם הייתי יכולה לבחור בין התוכניות, הייתי מעדיפה ללכת ל'דה וויס'. אני חושבת שהרמה שם היא אחת מעל כולם, אבל כרגע זה לא רלוונטי בשבילי".

שיר: "אני בעד. כל חשיפה עושה לי טוב. צריך לקחת בפרופורציות את התגובות, בין אם החשיפה חיובית או שלילית, זו בסך הכל ביקורת. אני יודעת מי אני ומה אני שווה במקצוע שלי, הפידבקים שמגיעים אחרי שווים הכל".

מה החלום הגדול שלכן?

קורין: "להצליח במוסיקה ולעשות מוסיקה טובה שתביא את האני שלי, חיבור בין מזרח ומערב. מוסיקה שתצליח לרגש כל אחד ואחת".

שיר: "החלום שלי במוסיקה מתממש כל פעם מחדש כשאני מקבלת טלפונים להופעות. החלום הוא לשמח אנשים ולהתפרנס מזה".

איפה נראה אתכן עוד עשר שנים?

קורין: "אני מקווה שתוכלו לשמוע אותי בכל תחנות הרדיו ותחנות הטלוויזיה האפשריות, ובקיסריה".

שיר: "באותו המקום כמו היום ובאותו המצב, לא רוצה יותר. זכיתי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה