האחיות החמודות שפרה ודבורה נולדו חירשות ובכל זאת לא מוותרות על האהבה למוסיקה וריקוד

מורן סקיטל

 שפרה (8) ודבורה (6 וחצי) מלכה הן חירשות מלידה. הוריהן חירשים גם כן, וכך גם שלושת אחיהן. את שתיהן ניתן למצוא פעם בשבוע בחוג מחול בבית המוסיקה בעיר. הוריהן הקפידו שבגיל שנה וחצי כל ילדיהם יעברו ניתוח מיוחד להחדרת שתל המסייע להם לשמוע.

שפרה ודבורה לומדות בבית ספר משולב בנס ציונה, אין להם חיי חברה רגילים, על אף שהשתל עוזר להן והן מצליחות לשמוע ולא להישאר ללא צלילים. שלושה ימים בשבוע הן מגיעות אחרי בית הספר לחוג מיוחד לחירשים, ופעם בשבוע כאמור הן רוקדות ביבנה עם בנות גילן.

הצלחתן להכיר חברות בחוג?

"לא", הן מגיבות עם הראש במבוכה, והמתורגמנית לשפת הסימנים, דליה לנקרי, מסבירה לי שהן מתביישות להכיר בנות אחרות.

למה, קשה לכן לדבר?

שפרה: "לא, אנחנו יכולות לדבר, אבל מתביישות". האמא מיטל שיושבת לצידן מסבירה לי באמצעות המתורגמנית שלא קשה להן לדבר, ושהן גם מטופלות אצל קלינאית תקשורת בבית הספר ובשיעורים פרטיים, וכי הן לא מדברות מבחירה.

יכול להיות שבגלל שבבית לא מדברים, אז הן רגילות לכך?

האם מיטל: "כן, שפת הסימנים יותר נוחה להן, זו שפת האם שלהן".

בחוג בבית המוסיקה הבנות משתלבות נפלא וזוכות ליחס שווה. הן מצליחות לקלוט את צלילי המוסיקה ועיקר לימוד הריקוד, בדומה לשאר בנות הקבוצה, הוא חיקוי תנועות המורה וקריאת השפתיים שלה. בזה, אין ספק, הן מצטיינות.

שפרה ודבורה מספרות כי הן מאוד אוהבות מוסיקה ואוהבות להרגיש את הקצב ולרקוד. מה החלום שלהן? שפרה רוצה להיות מורה, דבורה חולמת להיות רופאה. הריקוד כנראה יישאר בגדר תחביב בלבד. דבר אחד בטוח: אין מסוגלות להכל, הכל תלוי בבחירה שיעשו בבוא היום.

בית הספר למחול 

בית הספר למחול בניהולה של יעל ספרא-נידם פועל במסגרת הקונסרבטוריון העירוני. בית הספר מונה כ-300 תלמידות ותלמידים בגילאי 3-18 עם צוות הוראה חם ומסור. ''המטרה שלנו הוא לספק מענה מקצועי ונכון לכל תושבי בעיר הרוצים ללמוד ולרקוד בכל רמה ובכל גיל", אומרת ספרא-נידם. בית הספר יצר מסלולי לימוד שונים: מסלול חוגי מתקיים אחת-פעמיים בשבוע במגוון סגנונות כגון בלט קלאסי, ג'אז ומחול מודרני, היפ-הופ, פלמנקו, ברייקדאנס, תנועה יצירתית וטרום בלט. לתלמידים המעוניינים להתפתח כרקדנים מקצועיים מוצע מסלול מקצועי המשלב שיעורים של בלט קלאסי, מודרני וג'אז בהיקף של 3-4 שעות שבועיות ומשתלבים בלהקות המחול הייצוגיות של העיר. בימים אלה נמשכת ההרשמה לשיעורי ערב למבוגרים בסגנונות ג'אז, פלמנקו, מחול מזרחי ופילאטיס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה