טייסת מסוקי הסער בפלמחים אירחה בשבוע שעבר ילדים המטופלים ביחידה נוירולוגית בבית חולים * יוזמי האירוע, סגן מפקד הטייסת רס"ן א' ואשתו אפרת, מספרים בראיון מיוחד: "אף עין לא נשארה יבשה"

מורן סקיטל
צילום: דובר צה"ל

אירוע יוצא דופן התקיים ביום שישי שעבר בטייסת מסוקי הסער בפלמחים: הפנינג מיוחד לילדים המטופלים ביחידה הנוירולוגית של בית החולים "דנה". למעלה מ-500 מטופלים ובני משפחה, כולל הצוות הרפואי וצוות הטייסת, השתתפו באירוע המיוחד.

יזמי ההפנינג הם בעל ואישה; סגן מפקד הטייסת, רס"ן א', ואשתו אפרת העובדת בבית החולים "דנה". השבוע שוחחנו עם שניהם.

"בבית החולים עשינו פרויקט דומה לפני שלוש שנים וזו הייתה הצלחה מסחררת. לכן החלטנו לארגן עוד אירוע כזה ולגייס תרומות", מספרת אפרת, שחיברה את הפרויקט לבסיס חיל האוויר בפלמחים. המשפחות והילדים מתרשמות ממסוק

"אפרת דאגה לכל התרומות, התיאומים וההזמנות. הטייסת לקחה חלק בארגון האירוע, דאגנו להביא כוח עבודה; חיילים שעמדו בשער, בדוכנים, ליד המטוסים וגם דאגנו לנקות ולסדר הכל", מספר רס"ן א', "זו הייתה הזדמנות לקחת את הילדים האלה ולעשות להם יום שונה, להשכיח מהם את הצרות של היומיום שלהם".

הילדים המטופלים ביחידה הנוירולוגית הם כאלה שמרגע אובחנה מחלתם, נאלצים להיות בקשר רציף עם בית החולים. "המטופלים ביחידה הנוירולוגית הם לא זמניים, 90 אחוז מהם נמצאים שם מיום הלידה ועד לגיל 18, אז הם עוברים למחלקה של הבוגרים. זה רומן לכל החיים. כך נוצר קשר חם ועמוק בין המשפחות לצוות, משהו מעבר, ולכן רצינו לשמח אותם", מסבירה אפרת.

בכניסה להפנינג קיבל כל ילד מארז ובו חולצה עם סמל הטייסת והכיתוב "השתתפתי ביום כיף", מתנה מחנות הצעצועים "טויס אר אס" ומדליה עם סמל הטייסת.

ברחבת המתחם הוצגו מטוסי הטייסת וניתן כיבוד שכלל מאות בקבוקי שתייה קרה שנתרמו על ידי "טמפו", סנדוויצ'ים, דוכן פנקייק, דוכן פופקורן, שני דוכני שערות סבתא ועוד. במהלך ההפנינג הילדים חוו תצוגת טיסה במסוק, מופע טיסנים, מופע כיבוי אש, ביקור במסוקים ומתקנים מתנפחים.

בנוסף, שני ליצנים וקוסם הפעילו את הילדים ושני צלמי מגנטים וצלמת סטילס תיעדו את האירוע, כולם הגיעו בהתנדבות מלאה. אפרת (בכחול) לצד סרן א' ורופאה מבית החולים וצוות הטייסת

זכור לכם רגע מרגש במיוחד מהאירוע?

אפרת: "איזה ילד אמר לאמא שלו 'זה היום הכי גדול בחיים שלי והכי מרגש, אני לעולם לא רוצה ללכת מפה'. והיה גם רגע שהטייס בירך מתא הטייס את כל הקהל, אף עין לא נשארה יבשה".

רס"ן א': "האירוע נתן לחיילים הרבה יותר משהם נתנו. זה נתן להם פרופורציות, הם ראו מקרים מאוד קשים".

ממה הילדים התלהבו במיוחד?

רס"ן א': "מהתצוגה של כלי הטייס בבסיס, הם עברו אחד אחד ומאוד נהנו לשבת ולהצטלם בתוך המסוקים כשהם לבושים בסרבל טיסה".

יש מחשבה על פרויקטים נוספים?

אפרת: "חשוב לציין שזה פרויקט גדול מדי, התדירות לא יכולה להיות פעם בשנה אלא לפחות פעם בשנתיים-שלוש. הכל, מאל"ף עד ת"ו, נעשה מאיסוף תרומות ואנחנו מודעים לזה שקשה לאסוף תרומות".

הפעילות ההתנדבותית היא חלק מהיומיום שלכם?

רס"ן א':  "אנחנו עושים פעילויות פרטיות ביומיום, אבל הפעם זו הייתה הזדמנות להגיע לאוכלוסייה שאם אפרת לא הייתה יוזמת, זה לא היה קורה. קיים יתרון גדול בקיום אירועים כאלה, הן למי שתורמים לו והן בהיבט של מי שתורם".

איך היו תגובות המשפחות לאירוע?

אפרת: "המשפחות מאוד התרגשו. קיבלתי מטר של טלפונים ומכתבי תודה. היה אירוע מקסים ותודה לכל התורמים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה