"לא רוצה לחשוב על מצב של שחרור שחקנים"



יו"ר מכבי יבנה חיים אזולאי השתתף השבוע בכל הישיבות בהתאחדות לכדורגל ויצא משם פסימי * את אבי לוזון הוא מעריך, אבל הכסף לקבוצות הלאומית חשוב מבחינתו יותר * ראיון

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

בכל הבלגן של הימים האחרונים בהתאחדות לכדורגל (ראו כתבה בעמ' 102), היה מעורב מתוקף תפקידו גם יו"ר מכבי יבנה, חיים אזולאי. כאחד שמבלה שנים רבות במסדרונות ההתאחדות, היה לו לא מעט מה להגיד.

כבר למעלה משבועיים שאזולאי לא יודע מה לעשות. שחקנים רבים בקבוצה כבר חתמו על חוזים, הקבוצה שהתה במחנה אימונים מאורגן למופת, ורק חיכתה לפתיחת הליגה כשהיא יודעת בדיוק מאיפה וכמה כספים ייכנסו אליה. אפילו מנויים כבר נמכרים לאוהדים.

לאזולאי דווקא אין דברים רעים להגיד על יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, אלא להיפך. "לוזון עשה הרבה למען הכדורגל הישראלי. הוא קידם אותו מאוד והביא לא מעט כספים", אומר אזולאי, אבל גם יודע בדיוק מה הדברים החשובים ביותר שהקבוצות צריכות, אפילו יותר מלוזון עצמו.

"אנחנו מחויבים לשחקנים", אומר אזולאי, שצידד בדחיית מועד פתיחת משחקי הליגה, מכיוון שעכשיו עם המציאות החדשה, צריך להיערך מחדש ללא הכסף המיועד, למעלה מחצי מיליון שקלים. צריך לזכור, מכבי יבנה התנהלה בצורה מסודרת והחתימה שחקנים מבעוד מועד על מנת להגיע לפתיחת הליגה בצורה שקטה, אבל עכשיו זה כנראה יהיה בעוכריה. אלא אם כן אנשי ההתאחדות והטוטו יתעשתו על עצמם ויתפשרו. לגבי אפשרות של שינויים בסגל עקב המצב הכספי, אומר אזולאי: "הכל יכול להיות. אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה".

חיים , היית בכל הישיבות בהתאחדות. למה עדיין לא נפתרה הבעיה?

"הטוטו לא מוכן לתת שקל כל עוד לוזון עומד בראש ההתאחדות, ומצד שני לוזון לא מוכן לפנות את מקומו עקב תכתיבים של הממשלה. לכן אנחנו הקבוצות תקועות באמצע. כל אחד מתבצר בעמדותיו".

יש הרבה קבוצות שבעדו ויש חלק שנגדו. איפה אתה עומד?

"אני חושב שאבי לוזון עשה הרבה מאוד למען הכדורגל. אני נמצא הרבה שנים בהתאחדות ואני רואה את העבודה שלו ואת הדברים שהוא הביא לכדורגל הישראלי, אבל צריך להבין משהו אחד. כרגע מה שחשוב לנו, קבוצות הלאומית, אלה הכספים שאנחנו צריכים לקבל מהטוטו. מדובר בהרבה מאוד כסף עבורנו ואנחנו לא יכולים להסתדר בלעדיו. חתמנו על חוזים עם שחקנים כפי שההתאחדות והבקרה ביקשו מאיתנו לעשות, ועכשיו אומרים לנו תפרו את זכרון הדברים עם השחקנים. זה לא עובד ככה".

אז בשורה התחתונה אתה בעד הדחתו של לוזון?

"מאוד הייתי רוצה שלוזון יישאר, אבל לא על חשבון הכסף שלנו. אני לא מסכים עם הדרך. רומסים את כבודו. הכסף של הקבוצות לעונה הקרובה הוא הדבר החשוב ביותר וצריך מהר מאוד לסיים את הסיפור הזה. אם צריך שלוזון יזוז על מנת שנקבל את הכסף אז כן, עדיף שזה יקרה וכמה שיותר מהר, כי חבל על דחיית המשחקים".

במידה ואכן תהיו ללא 600 אלף השקלים, מה זה אומר מבחינת מכבי יבנה?

"זאת מכה קשה לא רק למכבי יבנה אלא לרוב קבוצות הלאומית. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה לקבוצות כמו הכח, אחי נצרת, נצרת עילית, שגם ככה מתקשות להעמיד תקציב סביר. תראו את אום אל פאחם. כנראה שהיא תרד לליגה א' ונס ציונה תעלה במקומה כי אין לה כסף, אז עוד לוקחים לנו יותר מחצי מיליון? זאת בעיה גדולה".

יש מצב שתשחררו שחקנים?

"הכל יכול להיות, אבל אני לא רוצה לחשוב על זה. אנחנו אנשים הגונים ואף פעם לא עשינו בעיות של כסף. אני לא אפר חוזים עם שחקנים כי זו הפרנסה שלהם וזה יביא למצב שלילי באווירה בקבוצה. אני רוצה לחשוב אופטימי ושכולם יגיעו להבנות הנכונות כדי שלקבוצות יהיה כסף".


 
$(function(){setImageBanner('5af1c0b2-d33b-4cd9-9c94-e9dcea36dda2','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('86c083e0-51b8-4197-a6cf-ca249e41ccb0','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה