"הלוואי על הרבה מקומות להיות כמו מכבי יבנה"



אם דידי אונגר יראה על המגרש את מה שהוא יודע, צפויה ליבנה עונה נהדרת * הקשר המחונן בן ה-26 מגיע למכבי יבנה אחרי עונה לא טובה, אבל עם הרבה רעב להצלחה * עונה טובה שלו והשמיים הם הגבול

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

שנתון 87' נחשב שנתון טוב במונחים של הכדורגל הישראלי. קבוצות הנוער של נבחרות ישראל הצליחו להעפיל לכל מיני טורנירים, וסוכני הכדורגל והמאמנים לכדו את מירב הכישרונות. אחד השחקנים הבולטים היה בחור צעיר מעמק יזרעאל בשם איתי שכטר. מי שהזין לשכטר את רוב הכדורים בהתקפה היה נער בלונדיני בשם דידי אונגר (שמו האמיתי אגב הוא דניאל, אבל מעולם לא קראו לו כך), שבלט במרכז השדה והיה הברומטר בכל הנבחרות בהן שיחק.

הנער מנס ציונה הצטיין ועבר למכבי פ"ת. אצל הלוזונים בנו על הנער שיצעיד אותם בעתיד כשחקן בית מחונן או לחילופין למכור אותו במחיר עתק, אך בכדורגל כמו בכדורגל, הכל כמובן השתנה כשאונגר הגיע לבוגרים. הזרים, הרכש, הכסף וחוסר הסבלנות לא הותירו לאונגר ברירה אלא לרדת לשחק בליגה השנייה.

בלאומית בלט אונגר כמעט בכל קבוצה בה שיחק והיה שותף לעלייה של הפועל אשקלון לליגת העל ולפספוס של הפועל כפר סבא (עם תומר קשטן) לפני שנתיים, שהייתה זקוקה לנקודה אחת במשחקים האחרונים והפסידה בכולם.

בכל הקבוצות היה אונגר בורג משמעותי וניווט את השחקנים במרכז השדה, כשהחלוצים נהנים ממסירות הסרגל שלו. אחרי עונה חלשה בכפר סבא שכללה ירידה לליגה א', מגיע אונגר ליבנה, ולדבריו הוא מרוצה מאוד עד עכשיו.

דידי, הגעת למקום חדש. איך ההתאקלמות עד כה?

"שיחקתי בכמה קבוצות ואני יכול להגיד לך שזאת ההתאקלמות הכי קלה שהייתה לי. מהר מאוד התחברתי לאנשים ולמקום. יש פה אנשים מדהימים, גם השחקנים עצמם וגם הצוות המקצועי והניהולי. יש פה אנשים חמים וזה לא משהו שיש בכל מקום. זה מועדון מאוד חם לפי מה שהספקתי להכיר, והלוואי על הרבה מקומות להיות כמו מכבי יבנה".

 איך אתה מרגיש ברמה האישית?

"מאימון לאימון אני יותר מתחבר לקבוצה ולמערך של הקבוצה ולחיבור עם השחקנים. כל משחק אימון עזר לי. יש כאן חבורה מגובשת ככה שהיה לי יותר קל. נכנסתי לכושר משחק ואני מקווה שתהיה לי עונה טובה".

אני מניח שאתה מכיר כבר לא מעט שחקנים.

"כן, אתה יודע, זאת ליגה יחסית קטנה וכולם מכירים את כולם, אבל גם אלה שלא הכרתי אני יכול להגיד לך שכבר התחברתי איתם. כולם ביבנה אנשים נחמדים, ובכל פעם שהייתי צריך עזרה ישר קיבלתי אותה מאחד החברים לקבוצה".

עונה שחורה

אונגר מגיע ליבנה אחרי שגם בעונה שעברה מאוד רצו לראות אותו בקבוצה. סכומים גבוהים, עצות אחיתופל ובחירה גרועה גרמה לאונגר להמשיך אצל הירוקים מהשרון. כידוע, כפר סבא עשתה עונה גרועה, וגם ברמה האישית הקשר לא הצליח לבוא לידי ביטוי ונתן עונה בינונית ומטה. למרות היכולת של העונה האחרונה, ביבנה יודעים מה הקשר שווה והפעם הוא הגיע ליבנה וברצון רב.

דידי, מה השתנה?

"אני יכול להגיד לך שבדיעבד אני מצטער שבעונה שעברה לא הגעתי ליבנה. כל מיני אנשים שיגעו לי את המוח ועברתי להפועל כפר סבא. בעונה שעברה ראיתי את המשחקים של מכבי יבנה ואהבתי את מה שראיתי. הקבוצה הניעה כדור, שיחקה כדורגל יפה וזה עשה לי את זה. בנוסף, הבנתי גם שיש פה מועדון טוב, עמך כמו שאומרים, וזה מאוד מצא חן בעיניי. עכשיו אני ביבנה ואני שמח בחלקי".

הייתה לך תקופה מצוינת באשקלון וגם בכפר סבא לפני שנתיים.  מה קרה בשנה שעברה?

"באמת הייתה לי תקופה טובה עד לפני שנה. להגיד לך את האמת? הלוואי והייתי יכול למחוק את העונה שעברה. הכל בה שחור בשבילי. הקבוצה עצמה עשתה עונה לא טובה וכששיחקתי לא נתנו לי את הקרדיט על המגרש. בכל פעם החליפו אותי, לא פתחתי, והורידו לי את הביטחון. אבל גם מזה צריך להתחשל ולהתקדם הלאה. אני מקווה שביבנה אני אשכח מהר את העונה ההיא ואתן עונה טובה".

איך עושים את זה?

"בעזרת עבודה קשה באימונים, שיתוף פעולה עם שאר הקבוצה, גולים, בישולים. כל מה שאני יכול לעזור אני אעשה. הצלחה של הקבוצה זו הצלחה שלי ולהיפך".


 
$(function(){setImageBanner('1a239d69-44f7-4fa1-8b52-8c7a99e8b7b5','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('5d661e57-d722-4e5a-afb2-02bb2f8300d9','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה