הצטיינות יתרה

$(function(){setImageBanner('5ef701c1-92e0-4c9a-a339-d5c2a94afbfe','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

משרד החינוך העניק אתמול (יום חמישי) לראש עיריית יבנה את פרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ג

צילומים: עמרם כהן

פרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ג הוענק ביום חמישי (אתמול) לראש עיריית יבנה צבי גוב ארי בטקס חגיגי. העיר יבנה מועמדת כעת לזכייה בפרס החינוך הארצי של משרד החינוך, בפעם השנייה בתולדותיה.

"תחום החינוך הוא מהמורכבים שיש בשירות הציבורי במטרותיו ובביצועו", אמר השבוע גוב ארי, "הסיכוי לייצר קהילה מצוינת ומלוכדת, ברמה של עיר שלמה, יכול להתממש רק כאשר קיימת תפיסת עולם חינוכית ברורה ומוסכמת, ותכנון אסטרטגי המבוסס על ההבנה שהחינוך הוא עתיר יעדים, רב-מערכתי, רב-תחומי וארוך טווח".

לדברי גוב ארי, "יבנה פועלת מתוך נקודת מוצא זו כבר שנים רבות, דבר הבא לידי ביטוי בקביעה שיתופית של חזון, ערכי ליבה ויעדים. חזון העיר לחינוך הוא פיתוח בוגרים ערכיים ותורמים לקהילה, מחוייבים למדינת ישראל, כשירים להצליח במציאות הדינמית של המאה ה-21, מציגים מצויינות ושותפים פעילים ליצירה התרבותית בארץ ולהוקרתה. כל פעולה הנעשית בעיר נבחרת לאור החזון ויעדיו.

"הצלחנו למנף את מערכת החינוך העירונית ולהביאה להישגים ושיאים שלא נודעו בעבר. עיר עם מערכת חינוך חזקה אשר יודעת לקדם ולסייע לחלשים ומנגד לטפח את המצוינים. הבחירה ביבנה מעידה על דרך נכונה בה אנו צועדים וזוהי הזדמנות לומר יישר כח למנהלי בתי הספר, צוותי ההוראה, הגננות והסייעות, התלמידים, ההורים, אנשי אגף החינוך בראשותה של הגב' רות שרעבי ולמערך הפיקוח. אני גאה בכל אחת ואחד מהאנשים המסורים הפועלים במערכת החינוך העירונית".

בעיריית יבנה הדגישו השבוע, כי על פי התפיסה ש"לא מוותרים לאף אחד ולא מוותרים על אף אחד", יזמה העירייה תוכניות חינוכיות ייחודיות, אשר הורידו את רמת הנשירה לאחוזים אפסיים, והביאו לשיפור משמעותי בהישגי התלמידים בכל שכבות הגיל.

ואלה הם הקריטריונים לקבלת פרס החינוך המחוזי לשנת תשע"ג: מידת המעורבות והתמיכה האישית של ראש הרשות ושל מנהל החינוך בנושאי החינוך והתרבות ובביצוע תכניות עבודה מוסדיות; הפעלת מסגרות ופעילויות תרבות, כגון חינוך בלתי פורמאלי, פנאי וספורט, תנועות נוער, ספריות השאלה ועיון וטקסים יישוביים; עידוד מעורבות ועדי הורים, גיוס כלל התושבים לפעילות ביישוב והפעלת מתנדבים בקהילה; ביצוע תוכניות לאוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים, עולים ואוכלוסיות שאינן נכללות בחוק חינוך חובה; טיפוח צוותי הוראה והפעלת מרכזים מיוחדים עבורם; וביצוע תכניות לקידומה ולפיתוחה של מנהיגות חינוכית וצעירה.

ביבנה 82 מוסדות חינוך בסקטור הממלכתי, הממלכתי דתי והסקטור העצמאי. גידולה הדמוגרפי של העיר הצפוי להכפיל את אוכלוסייתה, יגדיל את היקף מערכת החינוך בהתאם. מתוך תפיסת עולם של שמירה על המרקם העירוני-קהילתי ושימור שיוויון ההזדמנויות בין חלקי העיר, הוחלט בעיריית יבנה על פיתוח בתי הספר באזורים הוותיקים כבתי ספר ייחודיים שיתפקדו כ''מגנט'' לאוכלוסיות השונות.

לשם כך החליט גוב ארי להסב את בית הספר "ביאליק" לבית ספר לטבע בהשקעה של כחמישה מיליון שקלים. בית הספר "בן גוריון" הוכשר כבית ספר למוסיקה, והעירייה רכשה עבור תלמידיו כלי נגינה בהיקף של כ-100,000 שקלים והעמידה את משאבי ההדרכה והניהול המוסיקלי של הקונסרבטוריון העירוני.

בשנה האחרונה החל בעיר מהלך של הגדרת ייחודיות בתי הספר היסודיים ובמקביל הוחלט על פתיחת אזורי רישום בחינוך היסודי, החל מתשע"ד בשני בתי"ס (מעיין ורמות ויצמן). בתשע"ה יכנסו למהלך זה כל בתי הספר היסודיים בעיר.  

 

 

 

 

 

 
$(function(){setImageBanner('ed7ad042-9a40-429f-b33e-aba3e407f539','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('67843c80-b075-4aba-9024-bd9d1cd1e0d6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה