סג"ם תובל צדוק מיבנה וסמלת תאיר חמו מגן יבנה, שתיהן תצפיתניות באוגדת עזה, ניצחו השבוע בחידון צה"לי לתודעת אויב

טלי בנדו לאופר

גאווה מקומית: סג"ם תובל צדוק מיבנה וסמלת תאיר חמו מגן יבנה, שתיהן משרתות בגדוד האיסוף הקרבי של אוגדת עזה, זכו השבוע במקום הראשון בחידון תודעת אויב במעמד מפקד אוגדת עזה תת-אלוף מיקי אדלשטיין. סג''ם צדוק, מפקד האוגדה תא''ל אדלשטיין וסמלת חמו

התחרות חולקה לשלושה שלבים בהם הן הובילו לכל אורך הדרך. "משלב ההכנות המתחרים פחדו מאיתנו, כי ראו שאנחנו מבינות בזה יותר מהם. בכל שלב הדיחו ודירגו את הצוותים מחדש, ולאורך כל התחרות היינו במקום הראשון", מספרת תובל.

תובל, ברכות על הזכייה. איך היה?

"היה מעניין מאוד. המון שאלות מאתגרות".

תני דוגמה

"אני לא יכולה לתת דוגמאות, אבל אלו לא היו שאלות של שינון חומר אלא יותר של הבנת הגזרה, של לנתח מצבים".

מה היו נושאי החידון?

"ארגוני הטרור ופעולותיהם, האיומים שקיימים למדינתנו, שאלות של לחשוב על איך האויב חושב ומתכנן את פעולותיו".

ומהיכן הידע הנרחב שלך?

"בתפקידי אני תצפיתנית, וכחלק מהתפקיד אנחנו מכירות את הגזרה הכי טוב כך שהיה לי את הידע. זה חלק מהשגרה היומיומית שלנו, אני באתי לחידון עם יתרון יחסי".

יש פרס?

"כן. חוץ מהכבוד שהבאנו לגדוד, זכינו בפלזמה שהלכה לאחד החמ"לים, תעודות הוקרה ותמונה עם מפקד האוגדה. אני חייבת לומר שאם לא היינו זוכות זו הייתה פדיחה רצינית, כי אנחנו אלו שכל הזמן בגזרה וחייבות להכיר אותה הכי טוב".

תאיר ואת נפגשתן לראשונה רק יום קודם, תכננתן טקטיקה?

"לא ממש. גם היא תצפיתנית והתבססנו על הידע שלנו. בגלל שאני קצינה עברתי הכשרה מעמיקה יותר כך שאני הלכתי על שאלות שקשורות לתורות הלחימה והיא זכרה יותר נתונים. ככה בעצם נעשתה החלוקה בינינו". מתוך החידון. צמוד עד הסוף

הורידו מחבל מהאוויר

"זה לא היה פשוט בכלל ומאוד מאתגר", אומרת תאיר חמו. "היו שאלות מאוד קשות והיו שלבים שהניקוד היה צמוד, אבל בסוף ניצחנו".

כיצד התכוננת לחידון?

"בשנה וחצי האחרונות אני משרתת כתצפיתנית בגזרת עזה הצפונית והייתי גם במבצע 'עמוד ענן'. בחידון בעצם היה יישום של כל מה שלמדנו במהלך המבצע. דרכו למדנו את האויב והיינו מוכנות לכל מה שנישאל עליו".

תאיר מספרת כי בביצוע תפקידה הייתה עדה לאירועים שהותירו בה חותם. "הייתי נוכחת בחמ"ל באירוע שהתרחש לפני עמוד ענן. מחבל הגיע לגדר ופשוט ירה בלי סוף. יכול להיות שהיה מסומם, אני לא יודעת, משהו אצלו היה לא תקין. למזלנו, הכוחות לא איישו את העמדה אותה הוא ריסס בירי. כל הניסיונות שלנו להפסיק את פעילותו לא הצליחו. בסוף פשוט פיצצו אותו מהאוויר. מאז אנחנו מתעסקים יותר עם חדירות של אנשים לארץ".

גם תובל נושאת זיכרונות משמעותיים מהתפקיד. "מתפקיד תצפיתנית יצאתי לקצונה. עד עכשיו הייתי קצינת אימונים, זו שאחראית על קליטת חיילות חדשות, מפקדות שחוזרות ויוצאות לקורסים ואימונים. השבוע אתחיל תפקיד חדש שהוא קצינת חמ"ל כיסופים, אהיה אחראית על הגזרה והתצפיתניות שם".

האירוע האחרון שזכור לה הוא פיצוץ המנהרה שהתרחש לאחרונה בגזרת עזה. "התצפיתניות שלנו ליוו את האירוע כולו, שנגמר לצערנו עם נפגעים", היא אומרת.

איך הסביבה מגיבה על התפקיד שלכן?

תאיר: "זה תפקיד ללא מוניטין חיובי, הרבה מנסים לצאת ממנו בגלל שהוא נחשב למשעמם, כרוך בשעות ארוכות של להביט במסך. אני אישית קיבלתי הרבה תגובות שליליות כשביררתי על התפקיד, אבל בסופו של דבר אני מרוצה ממה שאני עושה. אני באמת ממליצה לקחת את הצ'אנס ולנסות, כי אני מאמינה שאני עושה דבר חשוב".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה