ראיון השבוע: ג'ניה קפלן סוגר 90 דקות



עשרה חודשים לקח לקפטן מכבי יבנה ג'ניה קפלן להחלים מפציעה קשה. בשישי האחרון שיחק 90 דקות מלאות בניצחון המרשים על מכבי הרצליה * ראיון מיוחד עם שחקן נשמה

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

במשך עשרה חודשים ראה ג'ניה קפלן את חבריו לקבוצה מזיעים, מנצחים, מפסידים, ובעיקר משחקים כדורגל על הדשא, משהו שהוא לא היה מסוגל אחרי פציעה קשה מאוד.

המשחק בעונה שעברה נגד מכבי פ"ת במושבה היה עצוב. יבנה בקושי העמידה סגל שחקנים, ספגה שני שערים בתוך שלוש דקות (ורביעייה סך הכל) ומשבר נראה באופק. אם לא די בכך, כבר אחרי 16 דקות נטש קפלן את כר הדשא בשל פציעה. אף אחד לא חשב שמדובר בפציעה כל כך קשה שייקח לבלם עשרה חודשים לחזור לפעילות.

מסתבר שמדובר בפציעה מתמשכת שהחמירה. קרע במיניסקוס, ברצועות צידיות וברצועה הצולבת הקדמית. טיפולים מפרכים, פיזיותרפיה ומנוחה היו מנת חלקו של הבלם. לא פשוט בכלל.

אבל קפלן, כזכור קפטן הקבוצה, עבד קשה על מנת לחזור לפעילות, ובחודש האחרון הוחלט בשיתוף עם המאמן יוסי זוזוט לחזור בהדרגה לכושר משחק ולדקות על כר הדשא.

במשחק בשישי נגד מכבי הרצליה הושלם סרגל המאמצים עם 90 דקות מלאות (לא כולל תוספת זמן) ומצוינות של הבלם, שנכון לעכשיו עשה הסבה לקשר אחורי ובעיקר למטאטא שמנקה כדורים בין הקישור להגנה. בינתיים, על פי המשחק הראשון המלא, זה עובד לא רע בכלל.

ג'ניה, איך היה המשחק מול הרצליה?

"באנו למשחק בהרצליה כשהמצב בטבלה לא ממש נוח בשבילנו, אבל בתקופה די טובה. הפסד אחד בדקות הסיום בחמישה משחקים. יוסי אמר לנו שזה כביכול משחק נגד קבוצת צמרת, אבל אנחנו הולכים לנצח אותם שם ואין ממה לחשוש. עלינו בשיטה טיפה חדשה לנו, אבל השחקנים גילו בגרות והיו ממושמעים".

זה משחק ראשון אחרי כמעט שנה שאתה ממש פקטור משמעותי בו. איך הרגשת?

"מבחינה פיזית אני מרגיש טוב. כמובן שזה קצת קשה לחזור לאחר פציעה לא קלה והמון זמן בחוץ, אבל לאט לאט אני חוזר לעצמי. כל הצוות תמיד מעודד אותי וזה עוזר לי המון".

זהו, אפשר להגיד שהחלמת?

"אני מרגיש טוב עם הרגליים, עובדים קשה. השיקום היה קצת אחר מכיוון שהוחלט לא לנתח, ואני סומך על הרופאים וצוות האימון שלנו שתמיד עוזר ומעודד אותי. זה עוזר לי המון. אני חוזר לאט לאט לכושר משחק ומאחל רק בריאות לכולם".

לתת מאה אחוז

תומר בן חיים העיד השבוע, כי היה מעדיף לא להגיע למשחקי הקבוצה כשהוא פצוע. "אני לא מסוגל לראות את המשחק מחוץ לדשא", אמר בן חיים. גם קפלן כמוהו. "סבל נוראי", הגדיר קפלן את החודשים הארוכים מחוץ למגרש. למרות ההרגשה הנוראה, קפלן השתדל להגיע לכל אימון, בטח לכל משחק, כשבהתחלה אף דידה על קביים.

איך היה לראות את מכבי יבנה מהיציע?

"ואוו, לא תיארתי לעצמי עד כמה זה קשה לשבת בחוץ. ממש סבל נוראי. זה נכון שהייתה לנו תקופה פחות טובה, התחברנו טיפה מאוחר, והמזל הרבה פעמים לא היה איתנו שזה חשוב לא פחות, אבל תמיד המשכנו לעבוד קשה, גם כשלא הלך, וידענו שתגיע תקופה טובה כי יש לנו סגל מצוין".

זוזוט פחות מתפקד אותך כבלם ויותר כשחקן למשימות מיוחדות. איך השינוי בשבילך?

"במהלך הפציעה ולאחר חזרתי דיברנו אני ויוסי המון. תמיד אמרנו שלא נמהר ונעשה הכל כמו שצריך, שאחזור בהדרגה. תמיד אמרתי לו שאם יצטרך אותי דקה, 20 דקות או 90 דקות, אני אתן מאה אחוז מעצמי. יש בינינו הבנה עמוקה והתפקיד שיוסי מציב אותי בו פחות חשוב. תמיד אתן מאה אחוז. כולנו רוצים בהצלחת הקבוצה וזה הכי חשוב".

במשחקים מול פתח תקווה והרצליה הראתם את הפוטנציאל שיש בכם. למה יש כאלה שינויים קיצוניים ביכולת?

"אני לא חושב שיש כאלו שינויים קיצוניים ביכולת, נגד קבוצות כמו פ"ת והרצליה שהן כביכול קבוצות הצמרת המשחק יותר פתוח, ומכיוון שיש לנו שחקנים מצוינים היכולת באה לידי ביטוי. כמו שאמרתי, גם חוסר מזל ליווה אותנו מעט העונה וזה גם השפיע על התוצאות. הכל יכול היה להיראות אחרת, וכמו שיוסי תמיד אומר לנו, אין ממה לחשוש. אנחנו לא פחות טובים מאף קבוצה".

עד לאן מכבי יבנה יכולה להגיע העונה?

" אתה יודע שאני לא אוהב להסתכל כל כך רחוק, אלא רק על המשחק הקרוב ביותר שהוא הכי חשוב שיש".

ביום שני מצפה לכם מכבי נתניה. איזה משחק צפוי להיות?

"גם בשנה שעברה הייתה קבוצה כזו שהשקיעה הכל בשביל לעלות ליגה, ואני לא חושב שנפלנו מהם בסיבוב הראשון. נכון שהם עשו קבוצה מצוינת עם המון שחקנים טובים, וכנראה הם יהיו אלה שיעלו, אבל דווקא המשחקים האלו הם הכי מעניינים. אני לא חושב שיש לנו שחקנים פחות טובים מנתניה, ואני מאמין שנבוא וניתן הכל".

אהבה הדדית

מי שהיה פה בעשור האחרון מכיר את קפלן היטב. הוא התחיל כבלם צעיר, המשיך כשחקן הרכב בטוח עם תווית של שחקן עם פוטנציאל לא ממומש, ובשנתיים האחרונות הוא מתפקד כקפטן הקבוצה ובצדק.

יבנאי בנשמה, הרבה חברים ביציע ועל כר הדשא, בחור חביב, חברמן. לא מעט אוהדים חיכו לחזרתו ואף קראו בשמו גם כשלא שיחק. בהעדרו ענד גבי אדרי את סרט הקפטן, אבל קפלן ג'נטלמן.

"גבי ואני חברים טובים", הוא אומר, "יש בינינו כבוד והערכה הדדית. גבי קפטן הקבוצה כמוני וזה לא משנה מי שם את הסרט על היד. אם נזכה בגביע המדינה שנינו נלך להניף אותו".

כאחד השחקנים האהובים ביותר בקבוצה, איך היה לקבל בחזרה את כל אהבת הקהל?

"באמת שזה מאוד מחמם את הלב ומרגש, ואני מודה להם מהלב. זו אהבה הדדית. קהל של קבוצה זה חלק בלתי נפרד מקבוצת כדורגל, כולי ציפייה כבר לשחק במגרש הביתי שלנו ביבנה לעיני מגרש מלא".


 
$(function(){setImageBanner('85770441-c1ac-4c73-9015-8fdeb2607756','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ee7aeb81-7df1-4a08-88ab-c3d0acb881d8','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה