שעת כושר עם שירה דורה ושירלי כתר



בשלוש השנים האחרונות הפחיתה אסתי גרינברג 20 ק"ג ממשקלה בזכות דיאטה קפדנית וזומבה * בראיון מיוחד היא מספרת על האתגר, הקשיים וההצלחה "בחלומות הכי פרועים לא חשבתי שאוהב פעילות ספורטיבית"

אסתי גרינברג, בת 44 ממושב בית גמליאל, היא אחת מתוך עשרות תלמידות הזומבה שלומדות אצלנו. בגיל 24 הגשימה את חלומה הראשון כשעלתה ארצה מארה"ב. אך בכך לא היה די. חלומות נוספים רצתה להגשים.

חלום גדול מימדים נוסף הגשימה אסתי בשלוש השנים האחרונות, כשהשילה ממשקלה למעלה מ-20 ק"ג. בשנים אלו שינתה אסתי את סדר העדיפויות שלה והציבה לעצמה יעדים. היום היא אם מאושרת שיכולה לרוץ, להשתולל ולרקוד עם בנותיה הקטנות.

אסתי, את זוכרת את הרגע בו החלטת שאת מוכנה לבצע שינוי?

"כן, לפני שלוש שנים הייתי עושה הליכות במושב. יום אחד שמעתי מחברותיי על שיעור חדש, זומבה, והלכתי לראות על מה הן מדברות. בהתחלה היה לי קשה כבר בעשר הדקות הראשונות של כל שיעור. הרגשתי שהגוף לא יכול לעשות את מה שהראש רוצה. זה השלב שהחלטתי לא לוותר לעצמי".

איך עשית את זה?

"ספורט ודיאטה".

איזו דיאטה?

"את הדיאטה בניתי לעצמי. אני מפרידה בין חלבונים לפחמימות, אני אוכלת סלט עם עוף ובארוחה נפרדת אני אוכלת סלט עם פסטה. ההפרדה בין החלבונים לפחמימות מאפשרת לגוף לעכל בקלות את האוכל. בנוסף, אני לא נותנת לגוף שלי להגיע למצב של רעב, אני אוכלת כל שעתיים: גזר, מלפפון, חטיף בריאות. כשהגוף רעב הוא אוגר את השומן בגוף".

ובאיזה ספורט התמקדת?

"זומבה. מעולם לא עשיתי אירובי ואף פעם לא אהבתי ספורט. שלא נדבר על לרקוד", היא מוסיפה בחיוך, "תמיד הייתי שקטה וביישנית. בחיים לא חשבתי שאוהב פעילות ספורטיבית כלשהי, אפילו לא בחלומות הכי פרועים שלי. עכשיו זו כבר לא אהבה, זו התמכרות. במשך השבוע בין שיעור לשיעור אני לא מפסיקה לשיר את השירים".

היו רגעים שרצית להרים ידיים?

"הידיים לא עלו למעלה. בהתחלה הגוף בגד בי ולא רצה להמשיך עד סוף השיעור, אך הוא הבין שעליו להתרגל. גם על הרעב שבא בעקבות הדיאטה החדשה הגוף התרגל. התוצאות שראיתי במהלך התהליך נתנו לי מרץ, לדעתי בשלוש שנים האחרונות ירדתי למעלה מ-20 ק"ג", היא מספרת בחיוך רחב, "יש לי חברות שתמיד רכשו בגדים במידה 38 ואני הייתי רוכשת מידה 42. היום אני קונה את המידה שלהן".

הביטחון העצמי שלך עלה בעקבות הירידה במשקל או שגם הפעילות הספורטיבית עשתה זאת בעצמה?

"התחלתי עם הזומבה כדי להרגיש טוב עם עצמי. הזומבה מבחינתי אינה רק עבור הירידה במשקל, היא גם לנפש. הזומבה העלתה לי את הביטחון העצמי ואני כבר לא חבויה כמו פעם. גם חברותיי, אלו שמגיעות לשיעורים, מרגישות על עצמן את אותו השינוי".
 

תני כמה טיפים לנשים שכמהות להשיג את שהשגת בעצמך.

"הזמן טס כשנהנים וגם כשלא נהנים אז לפחות תיהנו. אנחנו יכולים לעשות הכול, כל עוד יש לנו את הרצון ואת כושר ההתמדה".

במבט לאחור, כל הזיעה, הדמעות, הקושי, הצחוק והמאמץ משתלמים כדי להגיע למקום בו את נמצאת היום?

"במאה אחוז כן".

עמיאל, בעלה, מצטרף לשיחה ואומר: "היום הרבה יותר קל לה בטיולים בטבע. היא יותר פתוחה לאתגרים ומוכנה לעשות ולנסות דברים שדורשים כושר ספורטיבי, שלא כמו בעבר. בעבר היא דרשה מסלולים מרוצפים להליכה קלה".

* הכותבות הן מדריכות אירובי, זומבה ועיצוב הגוף לנשים וילדים מיבנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה