ראיון השבוע: מאור פרץ: "אני לא סתם אעזוב את מכבי יבנה"



האם שחקן הסיבוב הראשון של מכבי יבנה בדרך לליגת העל? אחרי שלושער ראשון בקריירה שלו, מאור פרץ מדבר על הכל. גם על עזיבה אפשרית בחודש ינואר

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

בימים האחרונים תהו אוהדיה של מכבי יבנה, איפה הייתה הקבוצה ללא מאור פרץ. רובם לא מעיזים אפילו לחשוב על זה, וברור למה. בסיבוב הראשון, שיסתיים ביום שני במשחק נגד ראשל"צ, הקשר היבנאי בלט מעל כולם, וגם כשרוב הקבוצה הייתה חלשה, הגיעה איזו בעיטה חופשית שהלכה לרשת או נפילה בתוך הרחבה שגררה פנדל.

עשרה שערים כבש מאור עד כה (לעומת שבעה בכל העונה שעברה), והמשחק האחרון מול אום אל פאחם הדגיש את היכולת הורסטילית של הקשר המחונן, והראה מדוע מדובר בשחקן שזכה בתואר תגלית העונה בליגת העל בעשור הקודם. שער מחוץ לרחבה במבצע אישי, שער בבעיטה חופשית ועוד שער מריבאונד אחרי פנדל. יותר מזה אי אפשר לבקש.

בעונה כזאת אפורה, פרץ הוא נקודת אור בולטת במיוחד. אולי בולטת יותר מדי. לא מעט קבוצות, גם מליגת העל, מביעות בו עניין כעת לקראת פתיחת חלון ההעברות. השבוע נפגשנו עמו לראיון מיוחד.

מאור, מזל טוב, שלישייה ראשונה שלך בקריירה?

"כן. אמנם בנערים כבר כבשתי שלושער, אבל בבוגרים זאת הפעם הראשונה שלי. אבל יותר חשוב לי שניצחנו ולא רק השערים האישיים שלי".

היית מגוון. ריבאונד מפנדל, מבצע אישי ובעיטה חופשית.

"כן, זה כל מה שצריך במשחק כדורגל. אני עובד קשה באימונים ואני משתדל להביא את עצמי טוב למגרש, ואני שמח שהקהל נהנה".

תקן אותי אם אני טועה, אבל הבעיטות החופשיות זה לא משהו שתמיד היה בארסנל שלך. מה השתנה?

"זה נכון שבעבר לא הייתי לוקח את הבעיטות החופשיות בקבוצות ששיחקתי בהן, בעיקר כי תמיד היו שחקנים יותר ותיקים ממני, אבל זה משהו שאני תמיד עבדתי עליו ואני חושב ששיפרתי את עצמי בכל מה שקשור לבעיטות שלי. העונה נוצרה סיטואציה שהבעיטות הלכו אליי ואני מאושר מזה שהכדורים נכנסים".

פשוט הולך לי

באום אל פאחם שיחקתם גרוע. נראה שבלעדיך הקבוצה הייתה מסתבכת.

"אני סומך על השחקנים שלצדי, יש לנו חלק התקפי טוב ואני מאמין שאם אני לא הייתי כובש מישהו אחר היה עושה את זה".

כבשת עשרה שערים העונה, ונראה כי לרוב הכדורים אתה הכתובת הראשונה. אתה מרגיש את התלות הזאת בך?

"תראה, אני חושב שאני נמצא בתקופה מאוד טובה שלי, והשחקנים גם רואים את זה. טבעי שהם יבואו אלי. אני חושב שיש לנו קבוצה מאוד מגוונת בהתקפה, אבל אם הולך לי וזה עוזר לקבוצה אז זה מה שחשוב".

אתה נמצא בכושר שיא, אבל מצד שני הקבוצה מקרטעת. זה מתסכל?

"בטח. אני לא חושב שאנחנו נמצאים במקום שראוי לנו, אנחנו שווים הרבה יותר מזה. קרו לנו הרבה דברים מתסכלים בעונה הזאת. יש לנו שחקנים טובים ומאמן טוב, ואני מאמין שעם קצת יותר ריכוז שלנו היינו יכולים להיות עם יותר נקודות".

אז מה הפיתרון?

"אני חושב שעם קצת יותר מחויבות ויותר ריכוז אנחנו נהיה קבוצה יותר טובה".

עם כמה שערים תגמור את העונה, אם בכלל תגמור את העונה בלאומית?

"אתה יודע שאני לא מסתכל על השערים שלי אלא על המצב של הקבוצה והתוצאות שלה. זה הרבה יותר חשוב עבורי".

בכל זאת, עשרה שערים? ממתי אתה כזה גולר?

(צוחק) "אתה לא היחיד ששואל אותי, הרבה אומרים לי את זה לאחרונה. אני לא יודע, פשוט הולך לי. אני באמת עובד קשה באימונים ונותן מעצמי, ואני שמח שהכדורים שלי הולכים פנימה. הלוואי שרק יימשך ככה".

נוכח היכולת שלך, אתה מרגיש שיש עליך יותר שמירה מהקבוצות היריבות?

"כן, בוודאי. אני פתאום קולט שניים או שלושה שחקנים עליי. המאמנים עושים סקאוטינג ווידאו אבל זה בסדר, אני לא מוטרד מזה. יש שחקנים אחרים לא פחות טובים ביבנה, ויוסי יודע בדיוק איך להעמיד אותנו על המגרש ככה שיכול להיות אפילו שזה לטובה".

בוא נדבר על יוסי. נראה שהוא נותן לך חופש פעולה מוחלט על המגרש.

"אני עדיין עובד ועדיין יש לי חובות על המגרש, אבל ברור שליוסי יש חלק גדול במצב שלי. הוא נותן לי ביטחון יותר מכל מאמן אחר שהיה לי ומעניק לי חופש בהתקפה. יש לו חלק גדול ביכולת שלי".

שתי הצעות רציניות

יכולתו הטובה של מאור, שחגג 30 לפני חודש, הביאה כצפוי להתעניינות רבה בו מצד קבוצות אחרות. לפי השמועות, מדובר בהפועל אשקלון ובמכבי נתניה מהליגה הלאומית, וגם בני יהודה והפועל חיפה מליגת העל. אבל השם המעניין ביותר הוא בית"ר ירושלים. מסתבר שהבעלים שלה אלי טביב ראה את פרץ בניצחון על מכבי הרצליה והתרשם לטובה.

כידוע, מי שמאמן את בית"ר כעת הוא רוני לוי, שזוכר את פרץ עוד מתקופתו במחלקת הנוער של מכבי חיפה. עם זאת יש לקחת בחשבון, כי הקשר גם עובד בעיריית יבנה במחלקת האחזקה, וגם לכך יהיה משקל אם וכאשר יבחר לעזוב.

מאור, זה לא סוד שיש לך הצעות מקבוצות אחרות. מה קורה איתך?

"כנראה שביבנה הדברים מתפשטים מהר... נכון שיש לי שתי הצעות מהליגה הלאומית ועוד שתי הצעות מליגת העל. אני בוחן אותן גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית. אני לא סתם אעזוב את מכבי יבנה, אלא אם כן מדובר במשהו מיוחד. בכל אופן, אני פה בטוח עד ינואר, ולכן אני מעדיף להתרכז בצורה מקסימאלית בהצלחת מכבי יבנה. זה הכי חשוב לי כרגע".

עד כמה ההצעות רציניות מבחינתך?

"יש שתי הצעות מאוד רציניות, שהמאמן שם מאוד מעוניין בי. נראה לאן זה יתפתח בימים הקרובים, אבל כפי שציינתי חשוב לי להבהיר שכל כולי נתון למכבי יבנה".

מה יו"ר הקבוצה חיים אזולאי והמאמן יוסי זוזוט אומרים בנושא?

"אנחנו בהחלט צריכים לשבת ולדבר כשזה יהיה יותר קונקרטי, אבל אני מאמין שהם לא יעמדו בדרכי אם הם יבינו שזה משדרג אותי משמעותית".

האם מדובר בעזיבה בטוחה?

"שום דבר לא בטוח אצלנו בכדורגל. יכול גם להיות שאשאר ביבנה".


 
$(function(){setImageBanner('cdf42cbb-7d77-4662-888b-a18e4eb82557','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('cf5b65c4-fcc3-4808-89cf-4731dc0ce0f8','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה