"השגחה אלוהית הייתה לנו"



חזן ורב בית הכנסת "מטה משה" ביבנה עשה את השבת בירושלים המושלגת וחווה נס משמיים: גזע עץ התמוטט במקום בו חנה מוקדם יותר רכבו

טלי בנדו לאופר

"רק הודות להשגחה פרטית ניצלנו מזה. כשהוצאתי את האוטו מהחנייה לא הבנתי מה אני עושה, למה בכלל אני עושה את זה. אחר כך חנינו במקום אחר, מרוחק יותר, כי האוטו לא נסע. כשעברתי ליד מקום החנייה הראשון ראיתי שגזע ענק נפל שם. זה היה מרסק את האוטו ומזלי שאנחנו לא היינו בו. ברוך השם שאלוהים שמר עלינו", כך תיאר השבוע הרב יוסי דעי, אב לארבעה מיבנה, שאת סוף השבוע האחרון בילה בבירה המושלגת, ירושלים.

"גיסתי הזמינה אותנו", הוא מספר, "ובהתראה של רגע החלטנו לנסוע כדי לראות ולחוות שלג. זו הייתה פעם ראשונה שראיתי שלג יורד ובגלל זה כל כך רציתי לנסוע. אפילו ביקשתי שחרור מבית הכנסת ואז בחמישי נסענו". הרב דעי בירושלים המושלגת

את יום חמישי העבירו בנעימים בחברת השלג, "ורציתי להתכונן לצום שחל בשישי, עשרה בטבת. רצינו להכין את עצמנו ולקנות מזון ולכן יצאנו מהבית. בהתחלה רצינו ללכת ברגל, אבל הייתה רוח אז אמרנו שניסע באוטו. אחר כך ראיתי מלא מכוניות ואוטובוסים תקועים, ואמרתי לאשתי שנחזור לבית אחותה. בעליות היה מאוד קשה, האוטו ממש נתקע והפסיק לעבוד. לכן חניתי את האוטו בצד הדרך וחזרנו ברגל. כשחזרתי ראיתי שבמקום החנייה ליד בית גיסתי שוכב גזע עץ ענק שנפל מהרוח. כמו שאמרתי, השגחה אלוהית הייתה לנו".

איך הייתה השבת בירושלים?

"לנו היה חשמל ומים, ולא ידעתי בכלל שיש משפחות שאין להן. מאוד כאב לי והיה לי קשה אחר כך לשמוע עליהן".

איך התרשמת מהשלג הירושלמי?

"כשיצאנו לבית הכנסת בשבת בבוקר, כולם היו עם שקיות על הנעליים, כל המכוניות שחנו פשוט בכל מקום היו מכוסות שלג, מכוניות היו תקועות על איי תנועה וטרקטור עבד על פינוי של שלג ועצמים ששכבו על האדמה.

"גיסי שעשה איתנו את השבת כי לא היה אפשרי לצאת מירושלים, ביקש במוצ"ש שאקפיץ אותו לרכבת, אבל לא הצלחתי להוציא את האוטו שלי, שלא זז בשום אופן".

ישועתם הגיע בדמות זר. אדם שעבר במקום התעניין במצבם, וחיש מהר העמיד לרשותם את הג'יפ שלו וכך הגיע הגיס בזמן אל תחנת הרכבת. אך בזה לא נגמר הסיפור. גם הרב דעי ומשפחתו נדרשו לצאת מהבירה, אך יציאתם נדחתה עקב סגירת הכבישים המובילים אל מחוץ לירושלים. "לא יכולנו לחזור במוצ"ש, אשתי עובדת כמחנכת וזה היה בעייתי. אבל ביום ראשון, ברגע שהכביש נפתח, יצאנו לאוטו וזה היה קשה משחשבתי. כ-15 אנשים עזרו לנו לצאת, דחפו אותנו למסילה וכך יצאנו".

סכם את החוויה החורפית.

"זו הייתה חוויה אישית טובה. אני בקושי יוצא בשבת מהעיר, כי אני חזן ורב בית הכנסת 'מטה משה' בלב יבנה, ושבת בירושלים זה דבר מאוד מיוחד שאין לפספס. מאוד התרגשתי מכמות הדאגה של אנשים אלי ואל משפחתי".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה