טור אורח/חיים מסינג לזכרו של אריאל שרון ז"ל



אריאל שרון שלא הכרתם ע"פ חיים מסינג, מי שמונה על ידי ראש הממשלה אריק שרון לתפקיד מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול תחת הנהגתו עד יום אשפוזו

"שלום חיים, כאן אריק שרון", כך בקולו המיוחד נהג ראש הממשלה לשעבר לפתוח את שיחותיו עמי. פנייה ישירה, ללא מזכירות, ללא מחיצות וללא גינונים. דרך חיים שאפיינה את צניעותו ואישיותו המיוחדת של האיש.

תדמיתו ששודרה על גלי האתר ונבנתה במהלך השנים כלוחם קשוח, בונה ההתיישבות ומחרחר מלחמה, התנפצה עד מהרה עת התיישב על כסא ראש הממשלה.

זכות ניתנה לי לשרת את המדינה תחת הנהגתו במשך כארבע שנים. לא הכרתי ולא פגשתי אותו בעבר.

עת הוצע לי תפקיד מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים במשרד ראש הממשלה, פגשתיו לראשונה. אריק קיבל אותי בחום רב והפליא בבקיאותו בכל הקשור לתחלואי החברה בנושא נזקי צריכת הסמים ובהמשך גם בסוגיית האלכוהול.

בשיחתנו הראשונה לאחר קבלת התפקיד, ביקש לקבוע לוח זמני פגישות בתדירות קבועה ובכל עת שאמצא לנכון. ואכן כך היה, כי פיו, לבו ומעשיו שווים הם.

בכל עת שנפגשנו הייתה זו שיחה נינוחה בה התעניין בתוכניות המניעה הבית ספריות, כמה מכורים לסמים הצלחנו לשקם, האם יכול לסייע באמצעים כלשהם, ותמיד מצא את הזמן להתעניין בשלום משפחתי. לא אחת חוויתי את התעניינותו באשר לשלומה של מחלקת התה או פקידה במשרד שנראו לו מוטרדים.

לעובדי הלשכה ולמי שהכירו מקרוב, היווה אריק מודל לחיקוי במסירות, אהבת הזולת, אהבת הארץ ואופן קבלת ההחלטות גם ברגעים קשים ומורכבים. לשכת ראש הממשלה הייתה למשפחה אוהבת ומגובשת וגאה בהובלתו.

תמיד מצא את הזמן לכל פנייה ובקשה בצד פגישות עם ראשי מדינות, נציגי ציבור, כוחות הביטחון בצד החלטות הרות גורל ברמה לאומית אותם נדרש לקבל.

אדם, מנהיג ולוחם לטובת העם והמדינה.

זוכר אני את היום שאושפז, את היום שהבנו כי מה שהיה לא יהיה עוד.

הכותב מונה על ידי ראש הממשלה ה-11 אריאל שרון ז"ל לתפקיד מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול תחת הנהגתו עד יום אשפוזו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה