ראיון השבוע: ברוך הבא יוסי



מכבי יבנה התחזקה משמעותית כשצירפה לשורותיה את הקשר יוסי אופיר * לאחר שהציג יכולת משכנעת במשחקו הראשון בקבוצה, מסביר אופיר מדוע סירב לשלוש הצעות מליגת העל ואיך זה לשתף פעולה עם האח הקטן יניב

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

מיד עם פתיחת חלון ההעברות,  החלה לרוץ בורסת השמות שמועמדים להגיע למכבי יבנה. יוסי אופיר היה השם הראשון שעלה כאן, ומסתבר שאופיר היה גם השחקן הראשון שהמאמן יוסי זוזוט התעקש עליו, ועכשיו אפשר להבין מדוע. יומיים בלבד אחרי החתמתו, המאמן יוסי זרק את השחקן יוסי היישר להרכב הראשון לצדו של תומר בן חיים, והאח הגדול של יניב הראה מדוע התעקשו עליו. 

ניהול משחק למופת, משמעת טקטית על מגרש, כדורים מדודים לרגליים, כדורי עומק לשחקן ההתקפה וכמובן המון ניסיון על המגרש היו מנת חלקו של יוסי אופיר במשחק הבכורה שלו. כשהוא בקושי מכיר את השחקנים שלצדו, הצליח השחקן בן ה-35 להיכנס לשיטת המשחק של יבנה והיה בין הבולטים במגרש.

אין ספק שכעת, יחד עם תומר בן חיים, יש ליבנה את אחד הקישורים הדפנסיביים הטובים בליגה.

יוסי אופיר, נשוי לעו"ד יפית אופיר ואבא לליהיא בת ה-7 ואושרי בן ה-3.5, מביא איתו ליבנה רזומה של קרוב ל-400 הופעות בליגת העל, רובן במ.ס אשדוד כברומטר במרכז השדה. הפעם היחידה בה שיחק בלאומית הייתה בעונה שעברה, בסיומה העפיל עם מכבי פ"ת בחזרה לליגת העל.

יוסי, לפני הכל, איך היה עבורך המשחק הראשון בקבוצה?

"בסדר גמור, נהניתי. הקבוצה שיחקה מצוין ועשינו ניצחון וזה חשוב מאוד להמשך הדרך. אחי יניב כבש שער וזה היה דובדבן מבחינתי. האמת שזה לא חשוב מי כובש, אני סתם צוחק. אני חושב שזה היה ניצחון עם דרך ושיטה וזה היה חשוב בשבילנו לעשות אותו". יוסי אופיר בחצי גמר גביע המדינה

הגעת ליבנה ממש מספר ימים לפני המשחק. מה הספקת ללמוד?

"האמת שמבחינה מקצועית לא יותר מדי, כי כמו שאמרת אני פה בדיוק כמה ימים, אבל אני מרוצה ממה שהספקתי לראות. אחי יניב הסביר לי על יבנה ואיזה אנשים חמים וטובים יש כאן. הספקתי להכיר את המאמן יוסי זוזוט, אני גם מכיר מספר שחקנים מהעבר, אבל אני מאמין שבימים האלה אני כבר אכיר את כולם. יבנה נראית כמו קבוצה מאוד חמה וטובה עם הרבה אהבה לכדורגל, גם של התושבים".

יניב יקר לי

עד כמה לאחיך יניב הייתה השפעה להגעתך למכבי יבנה?

"הייתה לו השפעה לא קטנה. הוא סיפר לי לא מעט על המועדון, על המשפחתיות בו ועל הקבוצה עצמה. הבנתי שיש פה חומר טוב ואנשים טובים. מעבר לכך, אני ויניב גדלנו לתוך הכדורגל מגיל קטן. תמיד שאפנו לשחק ביחד וכיף שעכשיו אנחנו עושים זאת".

היו לך הצעות נוספות?

"קיבלתי שלוש הצעות מליגת העל. מרעננה, עכו ורמת השרון. ועוד שלוש הצעות מקבוצות מהלאומית שרואות עצמן מתחרות על העלייה, שהיו מוכנות לשלם לי יותר, אבל אחרי 16 שנה בליגת העל אני מעוניין להיות קרוב למשפחה שלי, לאשתי והילדים בימי שבת, והקרבה של יבנה לבית שלי באשדוד עזרה מאוד להחלטה. עכשיו אני פה ביבנה ואני מתכוון לתת את כל כולי למען הצלחת הקבוצה".

בראיון שערכתי עם יניב לקראת סוף העונה שעברה הוא אמר שהחלום שלו זה לשחק איתך באותה הקבוצה.

"עכשיו אתה גם מבין שזה הדדי, ואין מאושרים מאיתנו שככה זה יצא. להיות איתו באותו המגרש זה בהחלט הגשמת חלום. יניב מאוד יקר לי ויש בינינו קשר מדהים, הרבה יותר מאשר אחים רגילים". האח יניב אופיר

יש בך אכזבה שירדת מליגת העל?

"ממש לא. זאת הייתה החלטה שלי בלבד. אם הייתי רוצה להמשיך בליגת העל הייתי עושה זאת ועם יותר שכר, אבל לא אלו היו השיקולים שלי. הודיתי לכל הקבוצות שהציעו לי להצטרף אליהן, ואני שלם בהחלטה שלי להגיע למכבי יבנה שהיא קבוצה מכובדת לכל הדעות".

יום אחרי שעברת ממכבי פ"ת ליבנה, הן הוגרלו זו מול זו בגביע. מרגש? אולי תחושת הוכחה?

"האמת שכולם מדברים איתי על ההגרלה, אבל אני חייב להגיד לך שאין בי שום התרגשות כשמדובר דווקא במכבי פ"ת. אני כל כולי מרוכז ביבנה, ואני יכול גם להגיד לך שיש לי הרבה חברים בפתח תקווה, כולל מההנהלה שעזרו לי מאוד כשעזבתי. אין בי כעס או משהו כזה. כמובן שעל המגרש ארצה בכל מאודי לנצח ולעלות לשלב הבא".

 כח הרתעה

לא צריכים להיות תמימים. מכבי יבנה מספיק חזקה להישאר בליגה גם בלי אופיר. הגעתו של הקשר מרימה באופן אוטומטי את רף הציפיות מהקבוצה ואחרי המשחק המצוין מול הכח, פחות מפלייאוף עליון ייחשב אכזבה. ישנם אוהדים שחולמים אפילו על יותר מזה. גם אופיר מבין לאן נושבת הרוח  בקבוצה, ולא חושש להסתכל למעלה. הכל כמובן בעזרת עבודה קשה. תמונה משפחתית. רוצה להיות קרוב אליהם

חתמת לעונה וחצי ביבנה. מה המטרות שלך בתקופה הזאת?

"אני מטבעי תמיד שואף למעלה ומסתכל לאן אני יכול להגיע ומה אני יכול להשיג, על פני לברוח כל הזמן מהתחתית ולהסתכל על הקבוצות שמתחתיי. אני מבין שבקבוצה מאוד רוצים להשיג מקום בפלייאוף העליון, ואני באתי על מנת לעבוד קשה ולהשיג את המטרה הזאת. רואים שיש פה קבוצה טובה ומאורגנת, אבל קשה מאוד להסתכל על העתיד. מי שרוצה להצליח בעתיד חייב להתביית על ההווה כי אחרת הוא יפספס את העתיד". 

כמו מסוג הניצחון האבסולוטי שעשיתם מול הכח?

"כן, אני מסכים שהיה ניצחון אבסולוטי. היה מדהים בעיניי לראות שקבוצה אחת שולטת בכל הפרמטרים על המגרש, אבל זה רק משחק אחד. ככה אנחנו צריכים לשחק בכל פעם ולהביא תוצאות".

האוהדים חולמים על עלייה לליגת העל...

"אם אנחנו רוצים הצלחות, אנחנו חייבים ליצור כח הרתעה. דבר כזה עושים רק בעזרת רצף של ניצחונות. קשה לדבר על עלייה, למרות שכל קבוצה רוצה את זה ובטח האוהדים. בוא נעשה עוד כמה ניצחונות ואז נדבר".

תחנות חייו

 

עונה                                קבוצה                        ליגה            שערים

 

2013/14                        מכבי פ"ת                      ליגת העל           -

2012/13                        מכבי פ"ת                      ליגה לאומית        6

2011/12                        הפועל רמת השרון            ליגת העל            2

2010/11                        מכבי פ"ת                      ליגת העל           2

2009/10                        הפועל באר שבע             ליגת העל            4

2008/09                        מ.ס. אשדוד                   ליגת העל           2

2007/08                        מ.ס. אשדוד                   ליגת העל           1

2006/07                        מ.ס. אשדוד                   ליגת העל           -


 
$(function(){setImageBanner('5365f1e8-67ae-42fc-8d80-cba23b68393e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('223ef86a-67a3-45d4-8b4e-4684d2127075','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה