מתופפת על הקלוריות



קארין עמר פיתחה שיטה ייחודית לשריפת קלוריות, המשלבת ריקוד, מקלות תיפוף ופעילות אירובית. לאחרונה מאיימת השיטה, הנקראת "פיטסטיקס" לכבוש גם את עולם הריקוד. זומבה, מאחורייך!

 מאת: טלי בנדו לאופר

 אפתח בווידוי: אני חוטאת בזומבה. פעמיים בשבוע בשעת ערב מאוחרת יוצאת אנוכי למתנ"ס הקרוב לביתי ומפזזת במרץ כאילו אין מחר. למה אני משתפת אתכם? שאלה טובה.

זה לא שאני ששה לשתף בנושא ומספרת את זה לכל מי שמוכן להקשיב, המידע פשוט רלוונטי להמשך קריאתכם, אז קדימה.

באחד משיעוריי הראשונים, בעודי מקרטעת וחורקת אי שם בירכתי הכיתה, הציגה המורה תיק מלא ב... מקלות תיפוף.

"היום", היא הסבירה, "נרקוד עם המקלות". את השיעור העברנו בנקישות על הרצפה, מקל על חברו, ובאוויר, הרבה אנרגיה נשרפה שם ויצאנו רטובות אחת אחת.

אחר כך היא הסבירה שמדובר בפיטסטיקס. שיטת אימון חדשה עם מקלות תיפוף שמניעה ומערבת את כל הגוף. השיטה בעיני, הייתה גאונית, שכן נהנו מהמוזיקה, מהמקצב, מהתנועה ולא הפסקנו לזוז לרגע ויחד עם זה – לשרוף, לשרוף, לשרוף, הסיבה שלשמה התכנסנו.

לכן מה רבה הייתה שמחתי שנתבקשתי לראיין את לא אחרת ממייסדת השיטה ואחת משלנו, קארין עמר.

 


"פיטסטיקס (fitsticks) זו שיטת אימון שמציעה שילוב של עבודה אירובית עם תיפוף", מסבירה עמר, "העבודה של התיפוף גורמת להוצאת אנרגיה רחבה, הדופק עולה יותר ושורפים יותר. התיפוף הוא חוויה מעצימה, יש גיבוש ואחדות שמצטרפים לשיעור אירובי. המתאמנים מאוד נהנים מהצלילים והחוויה. זה מתאים לכולם, לילדים ולמבוגרים. יש לי מדריכה שעשתה הופעה של זה בבת מצווה, אפשר בכל מיני. זה מתאים לכל מי שיש לו דופק ורוצה לתת את הקצב".

עמר, (36) תושבת יבנה, היא זו שייסדה את השיטה הקצבית לפני כארבע שנים."הייתי צריכה להעביר איזה שיעור בכנס עם תיפוף על כדור, הייתה שיטה כזו והמארגנת אמרה לי אין כדור, רק מקלות אז תאלתרי וכך היה. מפה לשם, נולדה שיטה. לאחר מכן העברתי את זה בכמה כנסים והתגובות היו טובות ואוהדות. כעת אני מעבירה קורסים והכשרות בתחום ורק המדריכים שהוכשרו לכך יכולים להעביר עם זה שיעורים. אני בעלת זכויות היוצרים".

מה לומדים בקורס? אחרי הכל מדובר בריקוד עם מקלות תיפוף.

"לומדים מתי ואיך מתופפים, זה יכול ברגע להפוך לכאב ראש אם עושים את זה לא נכון. אז פיטסטיקס מציג מערך ורפרטואר שלם של תרגילים ומנחים מתאימים. הכול נלמד בקורס, כל תחום החיזוק, איך אנחנו מביאים לביטוי חיזוק ע"י שני מקלות. אלו מקלות קצת שונים, הם מותאמים לצרכי עולם הסטודיו, הם עברו שינוי כדי להתאים לצרכנו. זה מתאים לעבודת אירובי ומצד שני גם כאביזר לעשות איתו תרגילים לשיווי משקל, יציבות, כוח ועוד.

בשנה האחרונה, מספרת עמר, מאיים הפיטסטיקס לכבוש גם את עולם הריקוד.

"מה שתופס חזק מאוד לאחרונה זה 'ביילה פיטסטיקס', מדובר בכוריאוגרפיה לפי שיר. אנחנו עכשיו משיקים את ה-DVD השלישי של ביילה פיטסטיקס שמציג כוריאוגרפיות חדשות שבתוכן כל עולם הפיטנס: ריקודים שמוקדשים לעליית דופק, יציבה וככה יוצרים שיעור אולטימטיבי שכולו שירים, ריקודים וחוכמה. כלומר, כוללים את כל הכושר הגופני שצריך, זה מה שמקבלים בביילה פיטסטיקס", היא אומרת בגאווה.

עמר מספרת כי כל חייה היא רוקדת, "אני נמצאת בתחום 15 שנה וחוץ ממה שאני עושה, אני גם מנהלת מקצועית במכון כושר ומדריכה בכנסים והשתלמויות למדריכים. בעבר גם ריכזתי קורס מדריכות של וינגייט. אני חושבת שאני מובילת דעת קהל בתחום האירובי בארץ".

בהחלט ניתן לכנות כך מי שיצרה שיטת אימון כחול לבן. "זו פעם ראשונה שמשהו ייצא החוצה ואנחנו לא נצטרך לקנות את הזכויות, זו שיטה כחול לבן ואני גאון קטן מהלך על שניים", היא אומרת בחיוך גדול.

אבל פיטסטיקס, זה בכלל לא פשוט.

"זה לא קשה! זו חוויה מדהימה. הרעיון הוא לשמור על פשטות ועל תנועה. הם גורמים לריחוף, סיפוק, אושר ואין קומבינציות מסובכות. הם נותנים את הקצב והטירוף, זו חוויה אמיתית".

בטח, לך. את נשמעת מכורה קשה לספורט.

"בכלל לא! איני מכורה לספורט. אני לא יודעת להפעיל הליכון החדר כושר, אבל אני יודעת לרקוד, אני יודעת להניע את הגוף, אני יודעת מה הגוף שלי צריך ואני נותנת לו את זה. זה לא מהמקום של כושר אלא ממקום של תנועה ויצירה עם הגוף, לחבר את הגוף לנפש ולתת לנפש להתפרק".

כדי שתכירו בעצמכם את השיטה, את המקלות, החוויה והמוזיקה עמר מזמינה את כולכם להשקת ה-DVD  השלישי של ביילה פיטסטיקס שייערך ביום ה', ה-19 ליוני במועדון הכושר וים בראשל"צ בו גם צולמו הריקודים המוצגים בו. "זה יהיה אירוע מרשים ונציג את כל הריקודים החדשים", היא אומרת בעיניים נוצצות, "זוהי אחת הפעילויות היחידות שבאמת מדברת לכולם, מסייעת בקשב וריכוז, קורדינציה ועוד".

חוץ מהגעתכם לאירוע יש רק עוד דבר אחד שיעשה את עמר, מאושרת באמת. עמר, נשואה, אם לשני בנים ותושבת יבנה גאה, הייתה רוצה שגם תושבי ותושבות יבנה ייהנו מהשיטה.

"יש שיעורים הקרואים במערכת של הרבה מקומות כביילה פיטסטיקס בראשון לציון, בחולון, ברחובות וכרגע אין ביבנה. אני מאוד מנסה שזה יקרה, זה חשוב לי. עשיתי הפעלה מטעם בעירייה, היה מקסים ואני מקווה ושואפת שיהיה שיעור כזה".

"אני גרה ביבנה מעל עשור, כרגע בשכונה הירוקה. אנחנו לא מחליפים את יבנה ומאוד אוהבים אותה, זו עיר קטנה ושקטה, חמודה מאוד עם אנשים נעימים וטובים. היא גם מתפתחת ונראה מה עוד יהיה בה, אבל כרגע היא כמו מושב וזה נהדר".

המשפחה בעניין של פיטסטיקס?

"אחותי באה איתי לכל אירוע שיש ומפרגנת לי המון. הבת שלה מכורה לשיטה! כל היום רוקדת מול הטלויזיה".

ולשאלה האחרונה שמעניינת את כולנו: כמה קלוריות שורפים בתענוג הזה?

 

"חוץ מזה שפיטסטיקס מאוד מגבש ומעצים, ניתן לשרוף משהו כמו 500-700 קלוריות".

לפרטים נוספים: http://www.fitsticks.co.il/

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה