הוא רק בן 18 אבל כבר מסומן כדבר הבא בעולם המוזיקה הים תיכונית. רון לוי זכה בתחרות כשרונות שהתקיימה בשבוע שעבר בתל אביב אבל יודע שעוד ארוכה הדרך אל האושר

 מאת: אוהד צויק

 

ביום שלישי שעבר התקיימה בתל אביב תחרות "כוכב עולה", של כשרונות צעירים בזמר המזרחי. רון לוי מיבנה עלה לבמה, לקח את המיקרופון ושר את "לילד הזה התפללתי" של אייל גולן. השופטים נמסו במקום. רון קטף את המקום הראשון וזכה לשבחים רבים על הביצוע המיוחד והמרגש, מה שפותח לו את הדרך לעולם הזמר הים תיכוני. ולחשוב שהכל קרה די במקרה.

 

"המפיק אורי צדוק פגש את אבא שלי בארוע ושם הוא התלהב מבן דוד שלי יגל ידעי ששר בארוע", מתאר רון את השתלשלות הארועים שהובילה להגעתו לתחרות. "אבא שלי ניצל את ההזדמנות וסיפר לו עליי והוא הזמין אותי לאודישן".

 

היה אודישן רציני כזה בסטודיו?

"האודישן התקיים באולפן הביתי של אורי צדוק בתל אביב ובסיומו הודיע לי כי התקבלתי לתחרות 'כוכב עולה' אותה הוא מקיים מדי שנה בקפה תל אביב".

 

ספר על התחרות עצמה, המשתתפים, השופטים.

"אל התחרות העפילו 14 זמרים צעירים, שעלו אחד אחרי השני ושרו לפני קהל של כ-250 איש. בפאנל ישבו 7 שופטים, ביניהם אנשי מוזיקה ורדיו, אשר נתנו ניקוד לכל אחד מהביצועים ניקוד, שבסופו של דבר הכריע את זהות הזוכים".

 

רון לוי, 18 סיים את לימודיו לפני פחות מחודש ולא מפסיק לעבוד לרגע. כמעט מדי ערב הוא שר ומשמח אנשים בחפלות וארועים ביבנה והסביבה ומדי פעם גם שר במועדונים. מאז הזכייה בתחרות מרגיש עלייה בהתעניינות וגם בביקוש. אם עד לזכייה היה עובד מפה לאוזן, כעת הוא מתחיל לקבל טלפונים מאנשים שהוא לא מכיר, ששמעו על זכייתו ועל הופעותיו, מה שמגביר את הקצב וכמובן גם את החשיפה והפרסום.

הזכייה בתחרות הביאה לרון, מעבר לפרסים הרשמיים גם הקלטה של סינגל, שניתנה כמתנה על ידי מנכ"ל רדיו בריזר שמאד התלהב מהביצוע בתחרות. השיר, שיוקלט במהלך החודש הקרוב, יהיה מקורי וייכתב במיוחד עבור רון לוי.

אם עד היום לקח רון את עניין השירה כתחביב, עכשיו הוא כבר הרבה יותר רציני. "אני רוצה להיות זמר. נקודה", הוא אומר כשניצוץ בעיניו, "אחרי הזכייה הבנתי שאני באמת טוב. אם שופטים כאלה התלהבו ממני, זה נתן לי את הסימן והגושפנקא לאיכות שלי".

 

אז מה התכניות?

"להתחיל לעבוד ברצינות. לעשות פיתוח קול ולעבוד קשה, צעד אחר צעד. זמרים עם קול כמו שלי יש הרבה, אז אם לא אשקיע ואתמיד, זה לא ילך".

 

אתה מאמין בעצמך?

"אני יודע שיש לי בסיס טוב ויש עם מה לעבוד, אבל אני לא חושב שאני איזה כוכב ואני מתכוון לעבוד קשה בשביל להצליח".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה