המוזיקה מרפאת את הכל



היא התעוורה בצעירותה, עברה תאונת דרכים, ארוע לב והתמודדה עם לא מעט בעיות רפואיות, אך היא מצאה את הנחמה במוזיקה. בעוד שלושה שבועות תעלה לראשונה להופעת סולו על במת היכל התרבות, כשהיא מסכמת 50 שנים להוולדה

 

"נולדתי כבדת ראייה ובהמשך התעוורתי אבל אין לי עניין לשוחח על זה. אני רוצה לדבר רק על מוזיקה", קובעת נחרצות אירית בוזגלו.

במשך השנים שמענו על בוזגלו, תושבת יבנה, פעמים רבות על ביצועיה המוזיקליים וכן גם על היותה עיוורת. "כולם מכירים אותי בעיר, יודעים שאני עיוורת, זה לא חדש, אבל המופע הקרב שלי, הוא חדש ואני רוצה להזמין את כולם שיבואו", היא אומרת בהתרגשות.

לאחרונה חגגה בוזגלו יובל להולדתה ובתיאום מושלם תוכל לעשות זאת עם תושבי יבנה ואוהבי מוזיקה שיגיעו למופעה "מנגינת חייה" שייערך בהיכל התרבות יבנה.

מה שם המופע מסמל עבורך?

"אני עברתי תאונת דרכים לפני חמש שנים, עברתי אירועי לב, אני לא האישה הכי בריאה והמופע נקרא כך כי המוזיקה מרפאת את הנפש שלי, זו המנגינה. אם לא המוזיקה החיים שלי יהיו נורא קשים, זה פשוט עושה לי טוב".

בוזגלו מספרת כי כל חייה הייתה עקרת בית אך כשהזדמנה לה הזדמנות לשיר ולהופיע – מעולם לא פספסה אותה. "הופעתי בלהקת כבדי ראייה בגיל 18 ועם השנים הופעתי בכל מיני מקומות ומופעים גם לבד. לאחרונה לא חשתי בטוב, עברתי הרבה משברים רפואיים. בגלל המגבלה שלי מה שמעודד אותי זה לשיר, זה מה שעושה לי טוב. אם אני מצליחה להופיע אז אני שמחה לעשות זאת. כל חיי הייתי עקרת בית שחיה על קצבת נכות וכל הזדמנות שהייתה לי לקחתי. אפילו שהייתי מאושפזת לפני חודשיים כבר תכננתי את ההופעה שתהיה החודש. זו הופעה ללא אינטרס כלכלי כי אין רווחים, כל הרווחים ילכו על ההוצאות, אבל אני שמחה לחגוג עם יבנה יום הולדת. זה רווח לנשמה".

בהופעה,היא מספרת, היא תבצע מגוון רחב של יצירות. בתור שחקני חיזוק יופיעו לצידה מיטב מנגני ערוץ המוזיקה. "יהיו גם שירים מקוריים, קאברים עם עיבודים חדשים של דני סיוון וגם של המנהל המוזיקלי רונן רחמני. אני שרה הכל מהכל, בעברית, ערבית, מרוקאית, תימנית, מגוון סגנונות ושפות, אני אתאים את עצמי לציבור.

בנוסף, חשוב לי לציין שירון אילן הזמין אותי לתכנית בערוץ המוסיקה ב-19 לחודש. זו המתנה הכי טובה שיכולה להיות לי ליום הולדת. וזה כבוד מאוד גדול שנגנים כל כך מוכשרים ילוו אותי".

 

ובכל זאת אי אפשר שלא להזכיר את הראייה שאבדה לה עם השנים. מצב ראייתה בעשר השנים האחרונות של בוזגלו, אם לשניים, התדרדר והיא הפכה לעיוורת לחלוטין. "זה לא קרה בבוקר אחד, הייתה התדרדרות, זה היה מאוד קשה, קשה לתאר או לדמיין את זה. אגב, בכל חנוכה אני עושה הסברות בביה"ס ברחבי הארץ לרווחת אגודת העיוורים בהן אני מסברה על ההתמודדות, לאן התרומות הולכות, מסבירה על מכשור שמקל על חיי השגרה של עיוור ועוד. הם שואלים מה שמעניין אותם, כמו איך אני מבשלת ומנקה ומאוד מתפעלים מההתמודדות שלי, מהנכונות שלי ואיך אני מטפחת את עצמי".

זה באמת נשמע קשה

"נכון, אבל כשרואים את הבית שלי ואת הופעתי החיצונית באמת מתפעלים ומחמיאים על האופטימיות שלי".

איך באמת עושים את כל המטלות שהזכרת?

"יש כאלו שרואים ולא רואים כלום ויש את אלו שלא רואים ורואים הכל. יש לי חוש התמצאות שפיתחתי במשך השנים ואני יודעת איפה כל דבר נמצא ואני עושה הכל בסבלנות. עם העיניים אני מתמודדת, אבל חוץ מהן מצבי הבריאותי לא טוב. בחודשיים האחרונים היה לי אירוע מוחי קל וגם בעיה בלב, אלו דברים שאני מתמודדת איתם כי אדם שיש לו רצון ומוטיבציה תמיד ינצח את הלב. אני לא רוצה להתמוטט רק להתמודד. כרגע מה שנותן לי את הכוח זה המופע. אני בטוחה שהאנשים ביבנה שאוהבים אותי יבואו לפרגן לי בהופעה שאין בה רווח כלכלי רק רווח לנשמה".

 

"מנגינת חייה" יום רביעי, 24/12 בשעה 20:30, היכל התרבות יבנה.

רונן רחמני-קלידים וניהול מוסיקלי, אבי אבידני-תופים, מני אליהו-גיטרה חשמלית ואקוסטית, עומרי זליג-בוזוקי ובגלמה, רוניוס-כינור, רוני דדון-כלי הקשה וטרבוקה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה