מאה אלף סיבות לתקווה



כשהיה בן שנתיים איבד מיכאל טהר את אביו שנכנע למחלת הסרטן, וכשהיה בן 19 נאלץ להתמודד עם לכתה של אמו שנכנעה לאותה מחלה ארורה. מיכאל לא נשבר, ובסיוע אחים אוהבים ותומכים התנדב לשירות צבאי וארבע שנים לאחר מכן, זכה במלגה על סך 100,000 ₪ ללימודים אקדמיים

 

 

מאת: טלי בנדו לאופר

"התכוונתי להתחיל ללמוד בכל מקרה, אבל עכשיו אין לי דאגות כלכליות, אני יכול להתרכז בלימודים וזה מצוין", אמר תושב יבנה מיכאל טהר.

רגע לפני שהחלה שנת הלימודים האקדמית תשע"ה, התבשר טהר (23) כי זכה במלגה מקרן המלגות "המנהיגים של שוליך" בהיקף 100,000 שקלים אותה הוא מנצל כיום ללימודי הנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א.

אם לא המלגה, יכול להיות שלא היה יכול להרשות לעצמו להתרכז כעת בלימודיו שכן עול הפרנסה היה מטריד את מנוחתו.

לפני ארבע שנים, כשהיה רק בן 19 הפך טהר ליתום, זאת לאחר שאמו נפטרה ממחלת הסרטן. כשהיה כבן שנתיים, נפטר אביו מאותה המחלה. "לא פשוט בכלל לאבד את שניהם, אבל למזלי יש לי שני אחים (אחות, 33 נשואה ואם לשני ילדים ואח, 30).

גם לפני שאמי נפטרה היינו בקשר ממש טוב ואז כשהיא נפטרה, הקשר התחזק, גם עם אחותי וגם עם האחיינים. אנחנו הולכים בשבתות לארוחות ויש קשר מאוד חזק וטוב".

 

איך מתמודדים עם חסרונם?

"תראי, זה לא קל מגיל כזה צעיר להתמודד בעצמך עם החיים, אבל לומדים להתנהל. אחי מאוד עוזר לי, אנחנו גם גרים יחד, אז ככה שכן יש איזשהו גב כלכלי, אבל מבחינה נפשית זו מכה שקשה להתמודד איתה. זה לא משהו שנתון לשיקולנו, אין מה לעשות, החיים ממשיכים".

 

את תחילת דרכו עשה כששירת במודיעין של היחידה לאבטחת אישים. "קיבלתי פטור בגלל בעיה בריאותית, אבל מאוד רציתי להתגייס. שירתתי שם שנתיים והייתה זו חוויה מאוד חיובית, מספקת שעזרה לי להתפתח כאדם מבחינת חשיבה וחברתית. לאחר מכן עבדתי בכל מיני עבודות מזדמנות כשבכוונתי להירשם ללימודים באוניברסיטה".

אל קרן המלגות "המנהיגים של שוליך" הגיע במקריות אליה כיוונה יד הגורל. "קראתי על המלגה באיזה אתר באינטרנט וזה היה נשמע לי מאוד מעניין. התלבטתי אם למלא פרטים כי זה היה נשמע לי מופרך, זו מלגה של 100,000 שקלים, זו מלגה גבוהה מאוד ולכן לא האמנתי שאני אקבל את זה, למה דווקא אני? זה מסוג הדברים שמעטים מקבלים. בסוף החלטתי לנסות בכל זאת, היה צריך לכתוב על החיים, על התנדבויות וכאלו, וכחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים התבשרתי שזכיתי בה".

אז בשלב הזה כבר נרשמת ללימודים

"כן, זה אחרי ההרשמה".

איך תכננת להתכלכל?

"לא תכננתי ארבע שנים קדימה, אבל ברור שהתכוונתי לעבוד. הקטע הכלכלי לא החזיק אותי ולא מנע ממני להתקדם הלאה, ידעתי שאני חייב ללמוד. גם קיבלתי מלגת הצטיינות מהאוניברסיטה שאיתה אני צריך לשלם רק חצי מהשכר לימוד וזו כמובן עזרה גדולה".

יש מטלות שעליך למלא במסגרת המלגה?

 

"כן התבקשתי לבחור התנדבות. אני בחרתי ב-SPACEIL שזו עמותה שלא למטרות רווח של שלושה מהנדסים שמשתתפת בתחרות של גוגל והמטרה שלה היא להטיס חללית לירח ולנחות בו. הם נוגעים בפן החינוכי ההתנדבותי, אז במקביל לבניית החללית יש צוות מתנדבים שעובר בבתי ספר, בכל הכיתות ומעביר בהן הרצאות על החלל, בנושא איך בונים חללית וכל זה, כדי לעניין תלמידים בלימודים גבוהים. אני חלק מהצוות הזה כרגע לא התחלתי עדיין בהרצאות כי עברתי הכשרות ואני צריך להתחיל ממש בקרוב. זה לא רק לנצח בתחרות אלא ההתנדבות מאוד חשובה להם ואני מאוד מתחבר לרעיון".

 

 

מי את קרן המלגות של שוליך?

 

מלגות המנהיגות של שוליך מיועדות לסטודנטים מבטיחים, בעלי הישגים אקדמיים גבוהים, צורך כלכלי וכישורי מנהיגות. הקרן מבטיחה לסטודנטים המקבלים אותה את היכולת למצות את הפוטנציאל האקדמי שלהם וללא טרדות כלכליות, עם מלגות בהיקפים של בין 90 ל-120 אלף ₪ למימון כל מהלך התואר.

בעל הקרן, סימור שוליך הוא איש עסקים ופילנתרופ קנדי שתרם עד כה למעלה מ-350 מיליון דולר עבור פרויקטים, תכניות וקרנות מלגות המעודדות צמיחה. "מלגות המנהיגים של שוליך" נוסדו במטרה לקדם ולטפח את הדור הבא של ההנהגה העסקית, הטכנולוגית והאקדמית של ישראל.

 

מר סימור שוליך, מאמין כי עתידה של ישראל קשור קשר הדוק במידת ההשקעה בתחומי מדע והטכנולוגיה. לכן, ממוקדת קרן המלגות בסטודנטים הנמצאים בתחילת דרכם, בלימודי התואר הראשון במקצועות המדעים, טכנולוגיה, הנדסה, ומתמטיקה.

ההשקעה בסטודנטים מצטיינים בתחילת דרכם האקדמית הינה צעד אסטרטגי שנועד לאפשר את בנייתו של דור מנהיגי העתיד.

המלגה מלווה את הסטודנט/ית לאורך כל מהלך התואר (3 או 4 שנים) ומאפשרת לו/ה להתרכז בלימודים בלבד, בזכות הידיעה שהפן הכלכלי כבר מטופל.

בשנת הלימודים הקרובה, קרן המלגות  תגדיל את מספר מקבלי המלגות השנתיות  ל-50 סטודנטים. בכך, משמרת הקרן את מעמדה כקרן המלגות הטכנולוגיות לתואר ראשון הגדולה ביותר בישראל. הקרן שמתוקצבת ע"י תרומות בהיקף של 100 מיליון דולר, הספיקה להעניק מלגות בהיקפים של מעל 15 מיליון דולר החל משנת 2011. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה