באו לייעל הצליחו לקלקל



שינויים שהתבצעו במערך התחבורה הציבורית בעיר הצליחו להכעיס רבים מתושבי העיר, ששינויי המסלולים ולוחות הזמנים פגעו בהם בצורה קשה. לאה טחלוב תושבת העיר: "אני צריכה ללכת 20 דקות ברגל. מה אעשה בחורף?"

 מאת: טלי בנדו לאופר

לפני כחודשיים ימים ביצעה חברת האוטובוסים "אפיקים" מספר שינויים במערך קוויה ביבנה. שינויים שאמור להטיב עם התושבים ולהקל על חיים. אלא שיש כאלו ששינויים אלו באים להם לרועץ ואף מקשים עליהם. אחת מהם היא תושבת שדרות העצמאות לאה טחלוב.

בכל בוקר משתמשת טחלוב בתחבורה הציבורית לשם פיזור ילדיה הגנים ולהתאיידות בתוך העיר. מאז שיושמו השינויים, מספרת טחלוב, הקווים בהם נהגה לנסוע אינם מורידים עוד נוסעים בתוך יבנה עצמה.

"הייתי עולה על 179 בשעה 07:30 שנוסע לכיוון תל אביב", היא מספרת, "פעם הוא היה קו פנימי שאוסף בתוך יבנה ומוריד בתוך יבנה, היום הוא כבר לא מוריד בתוך העיר, רק בת"א.

השינויים האלו שנעשו באו לעשות לנו את החיים פשוטים אבל מאז מאוד קשה לי להתנייד. שבוע שעבר הגעתי למצב שנסעתי במוניות ספיישל. זה יקר ולא ריאלי. הרבה תושבים מאחרים לעבודה בגלל כל השינויים שלא נתנו מענה לכל התושבים. אני גרה בשד' העצמאות שנחשבת לשכונה הוותיקה בה היו מס' קווים היום הם כבר אינם קיימים".

באיזה קו את נוסעת היום?

"יש את קו 5 שהמקום הכי קרוב שהוא עוצר לי זה לייד הסופרפארם, משם עלי ללכת ברגל. מדובר בהליכה של כ-20 דקות עד הבית שעכשיו זה עוד בסדר, אבל מה אני אעשה בחורף? הרבה אנשים מתלוננים ואני לא מבינה מה היה רע במה שהיה קודם".

כנראה שהייתה בעיה עם הקווים הבינעירוניים

"היו קווים כמו 48 לכיוון רחובות ששנים היה מוריד בתוך יבנה, היום הוא רק אוסף. אומרים לנו שיש מספיק קווים פנימיים כמו 1,2,3 אבל הבעיה איתם זה שהם עוצרים בלב יבנה ולא מגיעים לאזור נווה אילן, משם צריך ללכת".

הבעייתיות מסבירה טחלוב נמצאת לא רק במיקום התחנות אלא גם בזמני הנסיעה.

"אני אומרת הוסיפו קווים, אוקי לפחות שיהיו באותן שעות, אין בשבע וחצי בבוקר. הוא הוקדם לשבע וחמישה, זה נורא מוקדם בשבילי. אני שמה את הילדה בגן וזקוקה ומסתמכת לקו. זה מקשה עלינו את החיים מאוד.

ניסית לשוחח עם החברה שמפעילה את הקווים?

"שוחחתי עם חברת אפיקים ששלחו לי גם מכתב הביתה. הם אמרו לי שזה לא קשור אליהם, ככל הנראה מי שאחראי על התחבורה בעירייה ערך איתם את השינויים".

"אם זה בגלל השכונה הירוקה אז זה לא משנה, קו 6 היה פעם עובר בשכונה הירוקה היום זה כבר לא קורה. אולי השינויים בגלל השכונה אבל זה מצחיק, נוספו המון קווים אבל הם לא מועילים לתושבים שצריכים להתנייד בתוך העיר".

טחלוב לא אמרה נואשת ומתכוונת לפנות לראש העיר בנושא.

"אני מתכוונת לשלוח אליו מכתב על זה שהשינויים לא מועילים לנו. הבעיה שלי היא עם הקווים 6, 178,179,48,49 שכבר לא מורידים בתוך יבנה ורק אוספים. את יודעת, אני מדברת הרבה עם נוסעים באוטובוס שאומרים לי שהם לא מרוצים, אנחנו זורמים עם מה שקורה אבל זה לא נכון לנו, צריך לדבר על הדברים ולשנות את זה".

 

תגובת העירייה: "קווי הנסיעה ואופן הפעלת שירותי התחבורה נקבעו במכרז משרד התחבורה. במסגרת זו נכללים שבעה קווי נסיעה עירוניים ולצידם פועלים קווי תחבורה בינ-עירונית. העירייה עומדת בקשר שוטף עם חברת 'אפיקים' והגישה בקשה לביצוע התאמות נוספות לרווחת הנוסעים".

 

במהלך השבוע הגיעו אלינו גם פנייתו של תושב יבנה ליאור יחיאל אשר נוסע באופן קבוע בקו 182, קו יבנה – ראשון לציון שגם בו נערכו שינויים. לאחר שפנה לחבר המועצה משה חזות, כתב יחיאל, הבעיות נפתרו והקו חזר להיות יעיל עבור נוסעיו הקבועים.

"שינו את כל הקווים ביבנה, ובניהם גם את מסלול קו 182 אבל לחלוטין, בלי לשאול את הלקוחות או לעשות חישובים נכונים, מה שגרם לנו לפעול. זה קו שנוסע לראשון לציון והאריכו לו את המסלול, פרסו את התחנות אחרת. בהתחלה צמצמו אותן  ואח"כ הרחיבו, שזה בסדר להרחיב, אבל מצד שני לא שינו את מועד היציאה של הקו מה שגרם לזה שבמקום להגיע ב-08:05 לראשון מגיעים ב-08:30".

"אני הקמתי עצומה שקוראת לשינוי, לכך שאיננו יכולים להתרגל אחרי עשר שנים לאיחורים של חצי שעה. רתמתי לכך את כל נוסעי הקו הקבועים, החתמתי כ-30 איש ועם זה פנינו לחברת אפיקים, עיריית יבנה ומשרד התחבורה. היה תהליך ארוך בו עמדתי בקשר עם סגן ראש העיר משה חזות שהבטיח לעזור ולטפל וזה באמת טופל. חזות אמר שהוא מייצר פגישה מול משרד התחבורה ושהוא הכתובת לענייני תחבורה. לסוף קיבלתי מכתב ממשרד התחבורה וטלפון מחזות שהסכימו להקדים את הקו בעשר דקות, כשהקו ייצא ב-07:30 וכך הוא פחות נתקל בפקקים, יותר קשה לצאת מהעיר כי הכל פקוק והשינוי כבר נעשה בשטח, מה-6/10. חשוב לי להגיד שזה לא שעכשיו הכל גן עדן, ישנה אי הוצאת קווים או אי הוצאתם בזמן אבל חזות הבטיח לעזור גם בזה".

למרות ניסיונות רבים, לא התקבלה תגובת חברת "אפיקים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה