אין חגיגה בלי עוגה



העוגה תמיד הייתה במרכז של כל חגיגה. יום הולדת, גיוס, שחרור, קידום בעבודה או חתונה. בשנים האחרונות חל שדרוג משמעותי בכל הקשור לעוגה, לרמת ההשקעה, ולאיך שהיא נראית לפני שחותכים אותה. שלוש נשים יבנאיות הפכו את העיסוק בעוגות לאומנות של ממש וגילו כי גם אפשר להתפרנס מזה

 מאת: טלי בנדו לאופר

במבה, ביסלי ואפרופו בצלחות פלסטיק, רבעי פיתה עם חומוס שמעט התייבש לו ומלפפון חמוץ, פטל ורדרד בקנקן וגולת הכותרת, המלכה של הערב, עוגת שוקולד נימוחה עם סוכריות צבעוניות – כך נראו ימי ההולדת בעבר.

חלק מהמנהגים הללו אכן נשמרו, אבל העוגה, העוגה היא כבר מזמן לא home made או כזו שאי אפשר להעריכה כיצירת מופת לכל דבר ועניין.

בשנים האחרונות הציפו את ארצנו כפטריות אחרי הגשם, עוגות סוכר, עוגות זילוף ועוד יצירות מתוקות ויפהפיות שהופכות כל מסיבה ואירוע למושכים יותר.

השבוע יצאנו לפגוש את העוסקות בדבר, את האמניות שעומדות מאחורי עוגות הפלא הללו, כולן כמובן, תושבות יבנה.

 

 

הדר גריזים "דברים טובים" (29)

מה מכינה: עוגות זילוף, עוגות, מתוקים ושולחנות מעוצבים

איך הגעת לתחום?

"בעבר עבדתי בקונדיטוריה ביבנה, ופניתי ללימודי עיצוב טקסטיל בשנקר. התחתנתי במהלך הלימודים וכשסיימתי אותם, מכל מיני אילוצים חזרתי לתחום הקונדיטוריה. עשיתי עוגות לבני משפחה, לחברים ושכנים וכשהתחיל להיות ממש ביקוש הבנתי שזה צריך להיות משהו יותר מסודר. בשלוש שנים האחרונות אני עוסקת בזה במשרה מלאה כעצמאית".

יש לך עובדים? "זו בהחלט השאיפה הבאה שלי".

מהי העוגה הכי פופולארית כרגע?

"זה מאוד עונתי, זה בד"כ עובד ע"פ מהו סרט הכי מבוקש, אז בהחלט יש ביקוש לאנה ואלזה, הלו קיטי וספיידרמן. אני בד"כ מעלה עוגה לפייסבוק ואנשים מתקשרים ומבקשים אותה. העדפה אישית שלי זה בכל פעם לעשות משהו שונה, זה חלק מהכיף בתחום-  לעשות עוגות ייחודיות. מי שמגיע אלי זה הבחירה שלו להיות שונה, לקבל משהו שונה וייחודי".

מהי העבודה שאת הכי גאה בה?

"אין משהו במיוחד, בכל פעם אני מרגישה שהעבודה האחרונה היא צעד קדימה, היא הדבר שאני הכי גאה בו. זה גם תחום שאתה צריך כל פעם להתקדם ולהתחדש בו".

 

מהי העוגה הכי חריגה שיצרת?

"בגלל שאני מתעסקת בתחום רחב, גם עושה שולחנות מעוצבות, היה לי יום הולדת שכולו היה מיקי מאוס. זה בהחלט דבר תמים אבל הדרישה שם לקחה אותי למקומות מאוד יצירתיים, עשיתי דברים מיוחדים מאוד כמו קייק פופס, קאפקייק והכל בצורת מיקי מאוס. כל הקינוחים היו ממותגים של מיקי מאוס. היה שולחן ובכלל אירוע מאוד מיוחד".

 

כרמית מצ'וש, "יופי מתוק-כשיופי פוגש טעם" (37)

מה מכינה: עוגות לכל אירוע: קאפקייקס, עוגות בזילוף ועוגות שכבות מוס בטעמים שונים

 

איך הגעת לתחום? "חברה סיפרה לי על סדנת זילוף ושאלה אם ארצה להצטרף. כמובן שהסכמתי, זאת מאחר שכבר יצא לי כתחביב להכין עוגה לבת המצווה של אחייניתי ונהניתי מאוד מהעשייה.

לא משנה שבסוף חברתי לא הגיעה, והלכתי לבד. הסדנה תרמה לי המון וחיזקה את הרצון שלי להמשיך ולחקור את עניין העוגות המעוצבות. בתחילה הכנתי עוגות לבני משפחתי וקצרתי מחמאות רבות מצד אנשים שלא הכרתי וכמובן איך לא?! מראה הילדים השמחים לקבל את העוגה זו תחושה שלא ניתן להסביר במילים.

"חשוב לי לציין שטעם העוגה חשוב לי באותה מידה של מראה העוגה וכך גם נוצר הסלוגן "יופי מתוק-כשיופי פוגש טעם" ולכן את עוגות הזילוף אני מכינה עם שוקולד ממולאות בקרם חלבי/פרווה ע"פ בחירה מצופות בגנאש שוקולד ורק לאחר כל זאת מתחילה במלאכת הזילוף".

 

מהי העוגה הכי פופולארית כרגע? "העוגות שמזמינים הרבה הן ספיידרמן, הלו קיטי, אנה ואלזה ועוגת סניקרס".

מהי העבודה שאת הכי גאה בה? "קשה לי לבחור אחת שאני הכי גאה בה. בכל פעם שאני מכינה עוגה אני יודעת איך אני מתחילה אבל אף פעם לא יודעת איך אסיים אותה, תמיד זה מתחיל עם הבקשה: 'אני רוצה עוגה של...' וזהו, מכאן השמיים הם הגבול. כאשר העוגה מוכנה למסירה האדרנלין בשמיים, אני מרגישה שילדתי משהו חדש".

 

מה הייתה הבקשה הכי חריגה לעיצוב עוגה שקיבלת? "הבקשה הכי חריגה שקיבלתי היא לזלף עוגה עם משאבת חול, לאדם שעובד במשאבות חול".

 

אתי מינצלי –ורד (41) אם לשלושה, עובדת בבנק

 

איך הגעת לתחום? "לפני כעשר שנים כשלקחתי את הבן הגדול להשתתף ביום הולדת של חברה לגן, נתקלתי לראשונה בעוגה מקושטת בבצק סוכר. העיצוב היה די מינימלי, אבל שונה מאוד ממה שהכרתי.

עד אז, הסתפקתי בהכנת עוגה כושית, טעימה מאוד, אבל הקישוט היה מאוד מוגבל - גנאש שוקולד ושימוש בסוכריות צבעונית לקישוט. הילדים תמיד היו מרוצים אבל אני כל הזמן חיפשתי דרך לקשט להם את העוגות בדרך מיוחדת. כשגיליתי את בצק הסוכר חיפשתי היכן ניתן ללמוד את הנושא והתחלתי בשלוש סדנאות קצרות באחד מבתי הספר לבישול שבהן למדתי את הבסיס.

בשנים הראשונות, השתמשתי בידע שרכשתי בעיקר עבור עוגות יום ההולדת של ילדי והקרובים אלי. בחלוף הזמן, חברות טובות התחילו לבקש עזרה לקראת ימי הולדת של ילדיהן ובשלב מסוים, הבנתי שיש מקום ללמוד בצורה מסודרת את הנושא ועשיתי קורס.

גם היום אני מתעדכנת כל הזמן דרך האינטרנט בחידושים ובשיטות קישוט חדשות".

מהי העוגה הכי פופולארית כרגע? "בדרך כלל, ההזמנות הן לילדים ולכן הכנתי כבר כמה פעמים עוגות של הדמויות בסרט פרוזן - הנסיכות אנה ואלזה. אבל גם את בוב ספוג, המיניונים, ואפילו קופיקו עשיתי".

מהי העבודה שאת הכי גאה בה?

"אני אוהבת שמאתגרים אותי בעוגות מיוחדות. יצא לי להכין עוגה בצורת אוטובוס של אגד לנהג אגד שחגג יום הולדת. הכנתי גם עוגה בצורת אננס לחובבת אננס מושבעת. ואפילו בצורת טלוויזיה!

כל עיצוב אפשרי. צריך פשוט לעבוד עם ראש פתוח

מבחינתי עיצוב העוגות הוא סוג של ריפוי בעיסוק. כשמזמינים עוגה - אני יכולה לעבוד עליה עד השעות הקטנות של הלילה מבלי להרגיש בכלל, וליהנות מכל רגע. אני אוהבת לראות את התגובה של החוגגים עם קבלת העוגה - מבוגרים וילדים. זה תמיד מחמם את הלב כשהם שמחים ומרוצים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה