"תמיד אזכור את השישי נגד אסי גלבוע"- ראיון אישי עם ג'ניה קפלן



סוף תקופה. ג'ניה קפלן פורש מכדורגל. בגיל 31 בלם הקבוצה והקפטן שלה החליט סופית כי הפציעות הטורדניות הכריעו את גופו והחליט לתלות את הנעליים. קפלן, שנמצא במועדון מגיל 8, מסכם קריירה שלמה באותה קבוצה, מדבר על הרגעים השמחים, על המועדון שבו גדל, על ההצעה המחמיאה, על אותו משחק מרגש בתענכים וכבונוס מעניק את שמות השחקנים הטובים ביותר ששיחקו לצידו. ראיון פרישה

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

תם עידן. בתוך ארבעה חודשים נפרדה מכבי יבנה משני הקפטנים שלה. הראשון היה גבי אדרי שהפתיע בהודעת פרישה והפעם זה ג'ניה קפלן שהחליט לתלות באופן סופי את הנעליים. כידוע, קפלן עבר שתי פציעות חמורות בשלוש שנים האחרונות והתקשה לחזור לעצמו. הוא עשה טיפולים, אימונים אישיים ולא מעט עבודה קשה, גם מנטלית, על מנת להיות כשיר לעונה הקרובה. קפלן שיחק משחק- שניים אבל לאחר מכן היה מספיק כן על מנת להבין שהוא כבר לא יוכל לתת את 100 האחוזים למען מכבי יבנה. הקבוצה היא לא עוד עבודה בשבילו, אפילו גם לא רק כדורגל. בית, זאת מילה יותר נכונה. הוא פה מגיל 8 כשעוד פיזז על הבלטות במרכז הספורט במסגרת בית הספר לכדורגל. משם טיפס למחלקת הנוער ובעונת 99/00 כשרק סיים את גיל הנערים, הוקפץ לבוגרים ושיחק בגביע הטוטו בליגה הארצית. מאז עברו יותר מ- 350 משחקים במדי הקבוצה, משחקים שבחלקם האחרון שיחק עם סרט הקפטן על הזרוע, חלום ילדות שלו שגם התגשם. למרות המאבקים הקשים והעבודה הסיזיפית, קפלן נאלץ לפרוש ולפנות מקום לאחרים. את היכולות שלו מכירים טוב מאוד במערכת שכבר הציעה לו להישאר במועדון, הפעם בתפקיד מקצועי.

-          ז'ניה, פרשת סופית לפני מספר ימים. איך ההרגשה כשזה עוד טרי?

"האמת עדיין לא מעכל. פרשתי כי במצב הקיים אני לא יכול לתת 100 אחוזים מעצמי, אשקר אם אגיד שאני לא חושב בראש שעדיין אני כן יכול אבל הגוף

אומר אחרת עדיין עובד על ההרגשה שכנראה שזה סופי".

 

- מתי הגעת להחלטה הזאת באופן סופי?

"רק לפני מספר שבועות חשבתי על זה. בתקופה האחרונה היו המון אימונים וחיזוקים בקבוצה ובאופן עצמאי ועוד פגישה עם רופא מומחה ועוד צילום. ברגע שהפציעה מגבילה אותי במגרש מונעת לתת 100 אחוז חשבתי בראש שיש מצב שלא אצליח לחזור".

 

- כבר חזרת לשחק לפני מספר מחזורים, מה גרם לך לפרוש?

"נכון. חזרתי נגד רמת השרון והרגשתי טוב כבר מהמחזורים הראשונים של העונה אבל נתתי לזה עוד טיפה זמן, ובאמת הרגשתי טוב במשחק ברמת השרון אבל ככל שהדקות עברו העומס היה כבד עליי אחרי שנה ו7 חודשים בחוץ, ואז הגיע המשחק במחזור הבא נגד ר"ג ובסוף המחצית הראשונה קרעתי את השריר האחורי, הבנתי שבגלל כל מה שעברתי בברך גם אם ארגיש טוב בברך אהיה חשוף להמון פציעות אחרות כי הכל קשור".

 

- הפציעה שחזרה פגעה בך מנטלית?

"הפציעה האחרונה לא הייתה באותו מקום של הפציעות הקודמות, בפציעות בברך להפך תמיד אמרתי לעצמי שאעבוד עוד יותר קשה ואחזור עוד יותר חזק".

 

- קיבלת הצעה להיות חלק מהצוות המקצועי בקבוצה. הופתעת?

"האמת כבר בפציעה הקודמת בפתיחת עונה שעברה יוסי תמיד אמר לי שהוא רוצה אותי איתו ותמיד אמר לי בסדר אם אתה רוצה להמשיך לשחק אני אשמח מאד, אבל במקביל תלמד כי אני רוצה אותך איתי אחרי שלא תוכל, ותחילת השנה הנוכחית שוב דיברנו והוא אמר לי 'תחשוב על זה, תיקח את הזמן אבל תדע שאתה פה איתי כשלא תוכל יותר', בשבועות האחרונים השיחות התגברו עם מנהלת הספורט".

את השם ג'ניה קפלן סביר להניח שכל יבנאי מכיר. גם בכדורגל וגם מחוצה לו. אופיו הנעים, החביב והמוכר בשילוב תקיעת יתד חזקה בהרכב הקבוצה, הפכו אותו למי שמזוהה עם המועדון ב 20 שנים האחרונות. ההחלטה לסכם קריירה בגיל 31 נראית לו מוקדם מדי אבל הוא מבין את מערכת גופו ואת היושר כי אינו מסוגל להעניק את מיטב כושרו ויכולותיו על המגרש.

- אתה במועדון מגיל צעיר. חשבת על היום שתצטרך לפרוש?

"אני משחק במועדון הזה מבית הספר לכדורגל, תמיד חשבתי שאם אהיה בריא אשחק עד גיל מאד מאוחר, לא חשבתי מספיק על היום שאצטרך להפסיק. מפסיקים לשחק מכל מיני סיבות לפעמים זה יותר מהר ממה שחשבת, בגלל זה תמיד חשוב לי להעביר מסר לשחקנים שתמיד ילמדו משהו במקביל להיותם שחקנים, זה חשוב מאד".

 

- עברת הרבה מאוד במכבי יבנה. איזה רגע תזכור הכי הרבה?

"תמיד אזכור את השישי נגד אסי גלבוע מהרגע שיצאנו מהאצטדיון ביבנה מיום לפני המשחק עד הרגע שבו הסתיים המשחק ועלינו ליגה".

- איך אתה מסכם את הקריירה שלך?

"אמנם הקריירה שלי לא הייתה במועדונים שנקראים 'גדולים'  אבל הדברים שעברתי במכבי יבנה בכל השנים שלי עיצבו אותי בתור בן אדם ובשבילי מכבי יבנה הוא תמיד מועדון גדול, אני מודה ושמח על כל האנשים והשחקנים מכל הארץ והעולם שיצא לי להכיר במהלך כל השנים זה הדבר הכיף בכדורגל ועם לא מעט אני בקשר מצוין עד היום".

- אתה מרוצה ממה שעברת? חושב שיכולת להגיע יותר רחוק?

"שאלה מצוינת. אשקר אם אגיד שאני לא חושב על זה קצת מציק לי שלא ניסיתי לשחק ברמה גבוהה יותר אבל תמיד חלמתי לשחק עם הקבוצה שגדלתי בה, ברמה הכי גבוהה. בתור שחקן פעיל כנראה לא יקרה אבל אני מקווה שזה יקרה כשאהיה חלק מצוות האימון".

- לכל אורך הקריירה שלך היית רק ביבנה. סקרן אותך לדעת מה היה קורה אילו היית יוצא החוצה?

"נכון כל שנותיי היו ביבנה, ויש איזושהי סקרנות מה היה קורה אם הייתי יוצא קצת אבל חשוב להגיד שזה משהו שלא רציתי".

- על איזה שחקן היה הכי קשה לך לשמור?

"לא זכור לי מישהו מיוחד, זה הכל תלוי במשחק נתון וללמוד מה התכונות החזקות של החלוץ באותו משחק".

- מי הבלם שנהנית לשחק לצידו?

"איתן בר וגולן חרמון חברים טובים שמאד נהנתי לשחק איתם, גם נדב מוניס בלם מצוין שהיו לנו כמה משחקים מצוינים".

- תנסה להרכיב את ה 11 שלך בכל הזמנים ששיחקת איתם...זה חשוב מאוד.

"שוער: גיא סלם / יניב בן ישי, בלמים: איתן בר / גולן חרמון מגן ימני: גבי אדרי מגן שמאלי: משה אזולאי קשרים: תומר בן חיים, מור אפרים קשרים בקו: מאור פרץ/אוראל אדרי/גיא אבן

חלוצים: רפי סגל/אורי קרגולה/אורן ניסים. באמת ניסיתי 11 אבל לא יכולתי להוריד שחקן כזה או אחר".


 
$(function(){setImageBanner('ead1fab6-9472-41a3-926d-48def72a7d00','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('d5782c29-3e3e-4a86-9e9d-e20367f8ba0b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה