"עסה זאת בעצמך" - הפתרון לכאבי גב תחתון



שלום קוראים יקרים,

בעקבות המשוב החיובי על הכתבות בסדרה החדשה "עסה זאת בעצמך" אני ממשיך בהדרכת "גופנפש" לעיסוי עצמי מכף רגל ועד הראש. התחלתי עם כאבי ראש, כאבי צוואר, המשכתי במיגרנות וסינוסיטיס וכעת אנו לומדים על כאבי גב תחתון.

לפני שנכנסים לפירוט אני מבקש להבהיר שהטיפול שאני מציע לכם הינו הוליסטי ולכן אתייחס גם לאלמנט הנפשי שהוא מקור היווצרות  הכאב וכן לאלמנט הפיזי של הסימפטום שהוא התוצאה של תבנית החשיבה.

תבניות החשיבה של האדם, הן היוצרות את הכאב, לכל כאב או מחלה ישנה תבנית חשיבה שלילית המדרבנת את הכאב ומעצימה אותו. האם אפשר אולי לשנות תבניות חשיבה? התשובה היא כן בהחלט אך יש לאמץ אותן כדרך חיים וזה בכלל לא פשוט, אך אפשרי.

סיבות נפשיות לכאבי גב תחתון – העדר תמיכה כלכלית, אין על מי להישען בחיים, עלינו לפתח תובנה של עצמאות, ללמד את עצמנו לחיות נכון לפי התקציב. להצהיר אני עשיר בכסף וזמן למרות שהמציאות אינה כזו, דמיינו שיש מישהו השומע את ההצהרה  ותנו לקוסמוס לסדר לכם את החיים. בנוסף עלינו להצהיר  יש לי גב בריא. להתרכז בכאבי הגב ולדמיין בתהליך הרפיה שהוא נפרד מאתנו, יוצא מגופנו החוצה אל העולם הרחב.

על מנת לטפל בסימפטום כפי שהמלצתי  פינת רוגע ושלווה בבית, עם זרימת אוויר טובה, רצוי ליד מרפסת  או חלון. כמו שהזכרתי בכתבה הקודמת יש ליצור פינת רוגע ושלווה, הפינה תכיל, מבער עם שמן ארומטי כגון אקליפטוס, לבנדר, גרניום, סאנדלווד ונר, פעמון רוח, מוסיקת טבע שקטה, מזרקה אם אפשר, כיסא או מיטה. לשבת או לשכב, לקחת מס' נשימות עמוקות, שאיפה דרך האף. החזקת האוויר בבטן למס' שניות ונשיפה דרך הפה.

ניתן להשתמש בשמן שקדים עם מס' טיפות אקליפטוס, או קרם גוף כלשהו על בסיס צמחי.

                                                                                                                      

סיבות פיזיולוגיות: 70% מהאוכלוסייה בעולם סובלת מכאבי גב ובעיקר תחתון כך שאנו לא לבד, הסיבות רבות ומגוונות כגון:

הרמה לא נכונה, יציבה לקויה, ישיבה, שכיבה לא נוחה, מזרן לא תקין, נעליים לא נוחות, פעילויות ספורט בלתי מבוקרות כגון: הרמת משקלות, ריצה על הליכונים ועוד היד נטויה.

אופן הטיפול האישי – במצב שכיבה או ישיבה יש ליישר את הגב וללחוץ תוך כדי עיסוי עם כריות האצבעות על צדי הגב התחתון. מהמרכז כלפי כלפיי חוץ, משך 10 דקות לפחות.

מצב שכיבה על הגב – כיפוף רגל שמאל וקרוב הברך כמה שיותר לכיוון האגן, תנועה מעגלית כחמישה סיבובים עם כיוון השעון עצירה לכמה שניות ושוב תנועה מעגלית נגד כיוון השעון.

אותו מהלך לרגל השנייה. לאחר מכן כיפוף שני הברכיים וקירוב אל הבטן וסבסוב מס' מעגלים נגד כיוון השעון ולהיפך. במהלך התרגולת ישמעו קצת "קנאקים" ולא להיבהל, החוליות משתחררות מהלחץ ונוטות לחזור למקומן הטבעי.

פתרונות נוספים כגון שחייה, הליכה אשר יגרמו לעליה בדופק תורמים לחיזוק שרירי הירכיים והגב התחתון דבר הגורם לגב תחתון מאוזן, בריא ופחות כואב.

הערה חשובה- אין ללחוץ על החוליות, אלא רק על הגב במרחק 2  ס"מ לפחות משמאל וימין החוליה.

 לא לשכוח חברים יקרים את ההיבט הנפשי ולנסות עד כמה שאתם יכולים לשנות את תבניות החשיבה השליליות בחיוביות.

על מנת ללמוד כיצד לשנות את תבניות החשיבה השליליות ולטפל בדמוי העצמי ובביטחון העצמי, להיפטר מ-"מתנות הלחץ" כגון לחץ דם, סוכרת, כאבי גב, מיגרנות, סינוסים, דיכאונות ודאגות יתר, אני ממליץ לכם להתעניין בסדנאות המודעות והרייקי שאני עורך ומנחה, וכמו בוגרים רבים שהבחינו כי התנהלות חייהם השתפרה, פחות לחוצה, פחות דיכאונית ויותר בריאה ופורצת לכיוון הגשמה והעצמה, אפשרו זאת לכם ולסיום זכרו גב בריא זה גוף בריא וזה הזמן ליצור קשר.

ציון אוחיון-בוגר הקולג' הישראלי לרפואה משלימה

המנחה שלך לחיים. מטפל מרצה ומנחה קבוצות מעל 20 שנה בנושאים הבאים:

רייקי*רפלקסולוגיה*כלים להתמודדות בלחץ*מודעות עצמית

טל'- 052-3010461    E-MAIL:  [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה