"הגעתי למצב שעוצרים אותי ברחוב"



בגדי הים הברזילאים, אותם סורגת יובל מיארה, הפכו תוך חודשים ספורים ללהיט החם של הקיץ, בקרב צעירות מרחבי הארץ. תמונה אחת באינסטגרם הובילה למבול של הזמנות ולעבודה מסביב לשעון. עבורה זוהי רק ההתחלה
מאת: ג'ני פרנקל שלום

שירות צבאי, שהותיר לה המון זמן פנוי, הוביל את יובל מיארה (21) מיבנה לקורס עיצוב אופנה. היום, שנתיים אחרי, היא מנהלת את המותג שלה Salty minds, בגדי הים שהיא סורגת הפכו לשם דבר והיא משגרת מביתה עשרות כאלה, כמעט מידי יום, ללקוחות בכל רחבי הארץ. "הייתי בצבא והיה לי המון זמן פנוי, אז החלטתי לנצל אותו לטובת משהו שאני אוהבת והלכתי ללמוד עיצוב אופנה" היא מספרת.

זה משהו שתמיד עניין אותך?

"מגיל קטן תמיד אהבתי בגדים, שפצרתי, תיקנתי והתאמתי אותם לעצמי ולטעם האישי שלי. התחלתי את הלימודים מתוך אהבה לתחום וסתם כי רציתי להתעסק במשהו ולא לבזבז את הזמן, לא ידעתי שזה יתפוס כזאת תאוצה".

איך הגעת לבגדי ים?

"באחד הקורסים ביקשו שנעצב משהו שישלב את הטכניקות שלמדנו עם משהו שאנחנו אוהבים וישבתי לסרוג בגד ים. כשסיימתי העליתי תמונה לאינסטגרם והתגובות מאוד הפתיעו אותי, זה היה בגד ים סרוג בצבעים של שמנת, בורדו ושחור, דומה מאוד למה שאני עושה היום. מאז אותו בגד הפניות לא מפסיקות להגיע".

זה תפס תאוצה מיד?

"כן, תוך זמן מאוד קצר היו כפר מאות לייקים והצטרפו המון עוקבים חדשים לאינסטגרם שלי. אז גם התחלתי לקבל הצעות של שיתופי פעולה, והרבה בזכותן זה הצליח".

שיתופי פעולה עם מי?

"יש המון בנות שהן מעין 'כוכבות' אינסטגרם, כאלה שיש להן הרבה מאוד עוקבים. הן ביקשו ממני לסרוג להן בגדי ים, כשבתמורה הן יצטלמו איתו וכך בגדי הים שלי יקבלו חשיפה. זה באמת עבד והתפשט ובזכות זה קיבלתי ואני עדיין מקבלת המון הזמנות".

הופתעת מההצלחה?

"לא יודעת אם הופתעתי, כי אני יודעת מה אני עושה ואני יודעת שהמוצר שלי טוב. מה שכן הפתיע אותי זאת המהירות שבה זה קרה, תוך כמה חודשים הגעתי למצב שעוצרים אותי ברחוב".

 

את עובדת לבד?

"אמא שלי עוזרת לי בסריגה ואנחנו מייצרות הכל בעצמנו. רק עכשיו אני יכולה להגיד שהגעתי לשלב שבו אני מאוד מרוצה מהמוצר שלי, מהגימור, האיכות ורמת הדיוק. לקח לי הרבה זמן להגיע לאיכות שלהם כמו שהיא עכשיו, אם זה מבחינת הבטנה, הגומי, הגזירה, החוטים, הכל גם צריך להיות מאוד איכותי ולעמוד במי ים ובכלור. בהתחלה היו הרבה אי דיוקים, חוטים שלא מתאימים ובדים שדוהים. כל בגדי הים הם עבודת יד ואנחנו יושבת על אחד אחד ומשקיעות המון עבודה ומחשבה. לוקח המון שעות לעבוד על בגד ים אחד, אני מספיקה בערך שניים ביום וזאת ממש עבודה מסביב לשעון כדי להספיק לתת מענה לכל ההזמנות".

למה את לא מפתחת את העסק ומעסיקה עוד מישהי שתעבוד איתך?

"מאוד קשה לי למצוא תופרות שעושות את זה ברמת דיוק שאותה אני מבקשת ובמחיר שעדיין יישאר אטרקטיבי לצרכן. אני כל הזמן בחיפושים, הבעיה היא שכן העניין פה הוא עבודה ידנית וסיזיפית מאוד, צריך להקדיש המון תשומת לב לכל פרט".

מה סדר היום שלך?

"כל היום שלי הוא סביב הדבר הזה. קמה בבוקר אורזת הזמנות ורצה לדואר, שולחת הזמנות והודעות וחוזרת ללקוחות. חוזרת ומתחילה לעבוד על מלאי חדש, שיווק, הזמנות ותמיד חושבת על רעיון חדשים ודגמים מיוחדים".

לאן את שואפת להגיע?

"בתחום הגדי הים הייתי מאוד רוצה שזה יהיה מותג בינלאומי. אני גם רוצה להתפתח לכיוון נוספים בתחום עיצוב האופנה ואני בטוחה שארחיב את העסק".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה