"דברים שרואים מכאן לא רואים משם"



אין ספק שישראל במרכז העולם, לפחות בייחס המפלה של העולם נגדנו. ההחלטות האומללות של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות והמעשים של עובדיהם בשירות אויבינו הסובבים אותנו

כאשר חייל אוייב יורה והורג בשטחינו-העולם שותק וההתנצלות אינה מגיעה, אך כאשר חייל יהודי יפגע בשגגה העולם יסער. כאשר יש טבח מתמשך במדינות השכנות-העולם שותק, או מגיב בהתאם לאינטרסים שלו, אך כאשר חיילים יהודים מגינים על עצמם ועמם מפני מרצחים בדם קר, הופכים אותם לרוצחים...

כיצד אנו מתמודדים עם גלי ביקורת העולם על כל מעשה לגיטימי שאנו מבצעים ושאינו תואם את אינטרסים שלהם? כיצד עם קטן יכול להתמרד כנגד העולם??? שאלה זו מחלחלת בקרב המנהיגים והעם וגורמת, לא פעם, לבצע פעולות שמוסיפות שמן למדורה. ויתורים ומחוות שתוצאותיהם תואמות לתוצאות עם  האריה התוקף כאשר כל פעם, ששולחים לו בעלי חיים, להשביע את רעבונו ולהרגיעו-התיאבון שלו גדל.

המנהיגים מסבירים לנו "שדברים שרואים מכאן-לא רואים משם" ואכן הם צודקים באמירתם, אך אינם מתרגמים אותה בצורה נכונה. "כאן" היא הסתכלות הגיונית, קרה, לפי הנתונים הגשמיים העומדים לרשותם. אך "שם" היא הסתכלות בדרכה של תורת בורא העולם, המדריכה אותנו כיצד לנהוג בדרך הטובה לנו לטווח ארוך, גם אם בטווח הקצר נראה שהעולם נגדנו,בטווח הארוך בזכות העמידה האיתנה שלנו נזכה ל"גר זאב עם כבש".  

כרגיל,הפתרון נמצא בפרשת השבוע! בשבת זו נקרא את  פרשת נח. למעלה מאלף שנה, מאז נברא העולם, החמס משתלט על העולם. ה' הטוב, לא רוצה להשמידו ,הם הרי יציריי כפיו  ובכל דרך אפשרית הם ממשיכים בדרכם הרעה.אנשי החמס  מצד אחד וממולם עומד נח ומשפחתו. ההיגיון  היה  מחייב אותו לשתף עימם פעולה על מנת לשרוד, אך נח ידע "שדברים שרואים מכאן לא רואים משם"  האמין שהדרך הנכונה נמצאת בדרכו של הבורא, גם אם דעתו היא דעת מיעוט ולכן התנהג בצורה שונה מאנשי דורו.

ייתכן, שמי שהיה באותו דור, ראה את התנהגות והצלחות מנהיגיו, אך במבחן המציאות, נח ומשפחתו ,יחד עם נציגי הבהמות והחיות שרדו והקימו את העולם החדש לעומת דור המבול שנכחד.

כפי שרש"י בפסוק הראשון מסביר לנו שאחד ממטרות ספר בראשית-להבהיר לנו מי בעל הבית של העולם ולמי העניק בטובו את הארץ היקרה ביותר בעולם,ארץ ישראל. כך פרשת נח מלמדת אותנו, שלא להתרגש מהגלים הגועשים בעולם והמאיימים להטביע אותנו. אין זה סוד שמאות ואלפים חושבים בכל יום להשמיד אותנו אין צורך  לצפות לרחוק כדי לראות את האנטישמיות הגואה בכל רחבי העולם, אך לעת הזאת ה' העניק לנו את התיבה להצילנו.

כשם שבזמן נח, התיבה הפיזית הצילה אותו מהמים הגועשים, כן בימינו, אנו, עם ישראל עומד  מול אומות העולם המבקרים אותנו. הדרך להתמודדות אינה בניתוח כל ביקורת באופן עצמאי, אלא בהבנה שלכל ישנה סיבה אחת. כשם שאדם שזגוגיות משקפיו נצבעו בשחור וכל חפץ שהוא מביט בו נראה שחור, הוא אינו מנסה לנגב את  החפצים אלא מנגב את משקפיו. כך בתגובות שלנו לטענות והמעשים של העולם נגדנו יש לנו דרך אחת להתמודד כנגדם, על ידי כניסה  לתיבה כדברי הבעל שם טוב :לתיבות התורה והתפילה, לימוד התורה והתפילה מחברים אותנו אל ה' ומהתורה אנו למדים כיצד לנקות את המשקפיים להבהיר לעולם את האמת שלנו המופיעה בתורת אמת.

התורה אינה ספר היסטוריה אלא ספר שמכיל בתוכו את הקושאן של העם היהודי בארצו. עיתון "דבר" משנת 76 מביא את דברי שגריר ישראל מאו"ם מר חיים הרצוג  ז"ל לראשונה בהיסטוריה פורסם שלשום מסמך רשמי של האו"ם הסכם שנערך לפני 4000 שנה – הסכם מכירת מערת המכפלה לאברהם אבינו" מכתבו של מר הרצוג נשלח בעקבות טענת הערבים שמערת המכפלה אינה שייכת לעם ישראל"

המסמך הוצג בנוסף לנאום חריף ומתובל בפסוקי התנ"ך שנאמרו ע"י מר הרצוג בהוראת הרבי מליובאוויטש שהשפיעו על האו"ם.

בואו אל "התיבה" עימה נתמודד מול העולם ומשם נגיע אל הגאולה השלימה שכל אומות העולם יראו מה "שרואים משם" ויצביעו פה אחד בעד העם היהודי.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה