אני גיטרה (וגם בוזוקי, עוד, סיטאר ובגלמה)



מגיל צעיר מלווה עומרי זליג את מיטב זמרי הז'אנר הים תיכוני על הגיטרה, באלבומים, במות ואולפנים. הוא החבר הטוב של אייל גולן ואיציק קלה ולאחרונה החל ללמד בבי"ס רימון, "המוזיקה בוחרת בך, זו דרך חיים"

צילום: מיכל קירקובסקי

טלי בנדו לאופר

"אחרי האדרנלין של ההופעה קשה להירדם, קשה להירגע, אז פשוט ממשיכים לעבוד, הכי טוב", אמר השבוע אמן הגיטרה, אין מילה אחרת לתאר אותו, עומרי זליג (28).

הלוק שלו, העיניים הכחולות והשם האשכנזי עלולים להטעות, אך מזה שנים שזליג מלווה על הבמה את מיטב אמני הז'אנר הים תיכוני: אייל גולן, שלומי שבת, עדן בן זקן, דודו אהרון ועוד רבים וטובים.

המוזיקה, הוא מספר בחרה בו וכך בגיל חמש החל ללמוד נגינה על גיטרה. בגיל 14 החל להופיע כשהוא מנגן על גיטרה, בוזוקי ובגלמה. "הגעתי להופיע באירוע משפחתי דרך חבר וזה קסם לי, אך גם קודם ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".

הדרך להופעות, הוא נזכר, לא הייתה פשוטה. כנער לא התעצל ונסע בתחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ כדי הגשים את עצמו, עם הגיטרה או בוזוקי, על מה שנדרש היה לנגן.

מלבד היותו חרוץ, מדובר גם באדם אמיץ שנותן סולואים באולפן לאייל גולן, דודו אהרון ושרית חדד ומתחבר במהירות וקלות לאנשי התעשייה שמעריכים ומוקירים את כישרונו שבא יד ביד עם גילו הצעיר.

השיחה ביננו נערכת בשובו מהופעה באילת עם שלומי שבת. "הייתה הופעה מגניבה ביותר, היו אנרגיות נהדרות, כיף גדול להיות על במה".

 צילום: מיכל קירקובסקי

כיום זליג אדם עסוק. מלבד הופעותיו עם שלל אמנים הוא מקליט עמם אלבומים, מופיע בתכנית "שישי שמח" עם ירון אילן בערוץ 24 ומלמד קורס בנושא "מיומנות מוסיקה ים-תיכונית לגיטריסטים" בבי"ס "רימון".

"זו הפעם הראשונה שהם מכניסים את הז'אנר המזרחי לביה"ס וכעת הם מכניסים לעומק את העניין, זה מחמיא מאוד שאני שם, אין ספק".

לפני ארבעה חודשים הפך זליג למקומי כשעבר עם אשתו לכפר הנגיד.

"התחתנתי לפני מס' חודשים ואשתי יבנאית כך שעברנו לכאן. זה מקום מדהים ואני מאוד נהנה, יש שקט ויש אנשים טובים מסביב. אני במקור ממעלה אדומים אז זה מאוד מזכיר, רק יותר ממורכז גאוגרפית".

תחילת דרכו אולי הייתה פשוטה יותר לו היה מתגייס ללהקה צבאית. זליג נבחן ואף התקבל. הבוחן, יהודה קיסר, הסכים לקבלו במהרה אך השמחה הייתה קצרה, הודיעו לזליג כי בשל הקב"א שלו, שהייתה גבוהה, יאלץ להירתם למשימות אחרות שצה"ל מייעד לו. וכך בעצם, שירת כעובד כללי בבסיס חיל האוויר.

עשית המון דברים, במה אתה הכי גאה?

"קשה לי להגיד גאה, היו לי רגעי שיא, רגעים שמילאו אותי אושר, אני עובד עם אנשים באמת גדולים וקורים דברים מאוד מרגשים. הופעתי במופע מחווה לקובי אושרת, ניגנתי עם גלי עטרי, אלו דברים ששימחו אותי. זה מגניב כשהדברים זולגים מנטו הז'אנר המזרחי, זה מרגש וכמובן מאוד מרגש אותי לנגן עם אייל גולן".

אתה מלווה אותו המון זמן

"נכון, בהופעות אני מלווה אותו משהו כמו ארבע שנים אבל בתקליטים אני מנגן איתו שבע שנים. יש בינינו קשר קרוב, הוא הופיע בחתונה שלנו. הוא אדם נדיר בנוף הזה כי הוא חבר של כולם, סחבק, לא מתנשא, מה שאתה צריך הוא ישמע אותך וינסה לעזור, בואי נגיד שלא סתם הוא מי שהוא".

אז אני מניחה שנוצרו אי אילו חברויות

"ברור, מן הסתם תמיד נוצרות. דודו אהרון הוא חבר טוב שלי, שלומי שבת, אייל גולן כמובן, איציק קלה זה חבר ממש טוב שלי, הוא מורה דרך שלי והוא מוזיקאי בחסד עליון. כל האמנים בצורה כזו או אחרת חברים, כולם היו אצלי בחתונה ואני הייתי באירועים שלהם".

מלבד חברויות, ישנו פרגון עצום אליו מטובי הנגנים בארץ, כשהיה פחות מוכר יהודה קיסר ואבי סינגולדה המליצו עליו לזמרים וסייעו לו בתחום.

עם מי אתה הכי אוהב לעבוד?

"כל עוד זה מרגש - בזה אני אוהב ונהנה לעבוד, ברגע שאני לא אתרגש זה לא יקרה. אני באמת אוהב לעבוד עם כולם, לכל זמר יש את הייחודיות שלו, לאייל ולדודו, לעדן, כל אחד עם הקסם שלו".

מה השאיפה? מה החלום שלך?

"טוב לי ושמח לי במקום שלי, אבל חו"ל יכול להיות מאוד מגניב וגם להגיע לעוד מגזרים בארץ".

מה לדוגמא? לנגן עם אביב גפן?

"למשל, זה יכול להיות מגניב לגמרי".

אתה שומע אותו?

"גדלתי עליו ועל היהודים, שמעתי המון מוזיקה מגוונת, אביב גפן זה לא זמר שאתה יכול להתעלם ממנו".

 

אתה מעורה חזק בז'אנר המזרחי, זו לא מוזיקה שאתה שומע?

"ברור, אבל יש ים תיכוני ויש מזרחי שזה ערבי, תורכי ומכיל הרבה זרמים. בעיקרון, אני מביא דברים שאני שומע לכאן כמו תורכית, יוונית ורוק פיוז'ן, יש המון תשלובות, מזרח ומערב התערבבו ויש המון צירופים יפים ומעניינים, אני מנסה להביא דברים חדשים ומעניינים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה