תלמידי יבנה צועדים בחזית הטכנולוגיה:



חשיבה מיחשובית, תכנות ופתרון בעיות טכנולוגיות כבר בכיתה ג'

תלמידי בית ספר לאומנויותביוזמתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי התווספו למערכת השעות של ילדי כיתות ג' בכל בתי הספר היסודיים בעיר יבנה שיעורי העשרה טכנולוגית. בשנת הלימודים הנוכחית, לראשונה, כל תלמיד בעיר לומד במשך שעתיים בשבוע שיעור מחשבים בקבוצות קטנות עם מדריכים שהוכשרו לפרויקט. קבוצת התלמידים הגדולה ביותר בישראל שהשתתפה  במיזם הבינלאומי hour of code היתה מיבנה!  

 

יבנה היא העיר הראשונה בישראל אשר מערכת החינוך שלה מפעילה את התכנית בהיקף נרחב וברמה כלל-עירונית. ראש העיר, צבי גוב-ארי החליט להעמיד את נושא התקשוב, פיתוח המרחב הדיגיטלי בבתי הספר והכשרת התלמידים והמורים לעידן הטכנולוגי, בחזית העשייה החינוכית, זאת מתוך ראייה תכנון אסטרטגי ארוך טווח. הדגש בתכנית הוא על 'חשיבה מיחשובית' והוא כולל סל כלים ומיומנויות לפתרון בעיות, הנסמך על מושגים ממדעי המחשב, ככלי עזר להצלחה בעולם הטכנולוגי המודרני.

 

בית ספר מעייןהחל מפתיחת שנת הלימודים בכל בתי הספר בעיר מתקיימים לימודי המחשבים כבר בכיתות הנמוכות (כיתה ג'), מתוך חזון וראייה מערכתית לפיה כדאי ללמד את הילדים כבר מגיל צעיר מיומנויות חשיבה ופתרון בעיות, זאת על מנת להכשיר אותם להתמודדות יעילה עם אתגרי המאה ה-21.

 

תכנית הלמידה מאופיינת בקצב אישי ובלמידה שיתופית והדרגתית, במסגרתה מלמדים את הילדים תחומי טכנולוגיה כגון תוכנה, כלים שיתופיים ואינטרנט, באמצעות יישומים טכנולוגיים וסביבות למידה והוראה רב-גוניות. השיעורים עשירים ביצירות טכנולוגיות עשירות שהילדים מפתחים בכוחות עצמם, כאשר הדגש הוא על הבנה דרך הנאה בצורה מעשית וחווייתית. המורים מספרים על ילדים שהחיוך לא יורד מפניהם, ההתלהבות והאנרגיות מורגשים היטב בחדר ו''התלמידים לא רוצים לצאת להפסקה''.

 

ראש העיר, צבי גוב-אריראש העיר אשר בחן את התכנית החליט לממנה באופן מלא, וליישמה בבתי הספר היסודיים בפריסה מקיפה וכלל-עירונית, זאת כחלק מתכנית הלימודים של בתי הספר. התכנית פותחה על ידי חברת שמיר יעוץ והדרכה, בראשותו של גלעד שמיר, המנהל הפדגוגי של החברה, ומי שאחראי לפיתוח תכניות הלימוד. "ניתן ללמד כל ילד ומבוגר את תחום פיתוח התכנה, בצורה חווייתית ומהנה מצד אחד, ובקצב לימוד אישי המותאם לכל אחד ואחד", אומר שמיר ומוסיף כי "חומרי הלימוד הם דיגיטליים ובשפה העברית, ומופיעים בסביבת התוכן UINGAME, המאושרת על-ידי משרד החינוך ללימודי פיתוח

תוכנה. במקביל, אנו מקיימים השתלמויות מורים באזורים שונים בארץ בנושא פיתוח תכנה ככלי בהוראה, כדי לעודד את המהפכה בתחום".

 

תלמידי בית ספר בן-גוריוןראש העיר, צבי גוב-ארי הסביר השבוע את הרעיון העומד בבסיס החלטתו: "אנו חיים בתקופה בה ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה מחייבת התעדכנות מתמדת על-מנת למנוע גלישה של התלמיד למרחב לא רלוונטי. התוכנית שמה דגש פדגוגי על כישורי חשיבה ולמידה הנכללים תחת הנושא של computational thinking ("חשיבה מיחשובית"), איתור הדרך לפתרון בעיות ולוגיקה הנסמכת על מושגים ממדעי המחשב".  עוד הוסיף ראש העיר כי "אנו מאמינים כי לכל תלמיד צריכה להינתן האפשרות ללמוד רעיונות-מפתח במדעי המחשב, להבין חשיבה מיחשובית, ללמוד לתכנת ולקבל הזדמנות להתקדם לרמה גבוהה יותר של מצוינות. מטרתנו לעורר בתלמידים השראה, דימיון וכושר המצאה ולהעניק להם את ארגז הכלים הטוב ביותר לעולם של חידושים הצועד במהירות קדימה".

 

 

בית ספר רמות ויצמןהקבוצה הגדולה ביותר בפרויקט הבינלאומי hour of code מהעיר יבנה

 

בשבוע שעבר כל התלמידים הלומדים בתכנית לקחו חלק בפרויקט בינלאומי בשם  hour of code"". מדובר ביוזמה אשר החלה בארה"ב להפצת תחום למידת התכנה, אשר באה כמענה לקריאת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שכל ילד יידע לכתוב קוד (לתכנת). במסגרת הפעילות עוסקים התלמידים בתכנות כאמצעי לפתרון בעיות שמתעוררות אצל דמויות דיסני החדשות מואנה וחבריה. מיליוני תלמידים ביותר מ- 180 מדינות לקחו חלק בשעת קוד,  כאשר בישראל – הקבוצה הגדולה ביותר של תלמידים שמשתתפים במיזם היא מיבנה (יותר מ- 800 תלמידים).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה