כולם ירדו מהפסים

$(function(){setImageBanner('53a1076b-fe33-4f0b-82e8-1329c3467a5a','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

שבוע סוער עבר על מועצת העיר יבנה לאחר שחר סימנה, מאיר בן הרוש ואלי מזוז, שלושה מחברי הקואליציה של גוב ארי חדלו מלכהן בהנהלת העיר ועברו לאופוזיציה בעקבות מחלוקת שפרצה סביב סוגיית הקמת בית ספר דתי בשכונה הירוקה. ראש העיר: "אני נוסע על מסילה ישרה. מי שמעוניין להטותה, שיירד מהקרון שלי"

טלטלה שכזו לא זכורה במועצת עיריית יבנה מזה זמן רב. בתוך שלושה ימים חדלו שלושה מחברי הקואליציה של גוב ארי מלכהן בתפקידיהם ועברו לספסלי האופוזיציה. מדובר בחברים שחר סימנה, מאיר בן הרוש ואלי מזוז, שלושה חברי מועצה דתיים שנקלעו למחלוקת קשה עם ראש העיר סביב סוגיית הקמה של בית ספר דתי בשכונה הירוקה.

 

מאחר והביצה הפוליטית הפכפכה וחלקלקה, ההערכה היא כי בימים הקרובים יחולו התפתחויות וייתכן כי אף חלק מהנוגעים בדבר יחזרו בהם. נכון לשלב זה, שוחחנו עם כל אחד מהמעורבים ואנו מביאים את דבריהם ללא עריכה.

  


ראש העיר, צבי גוב-ארי:

"השיקול היחיד המנחה אותי הוא השיקול הכלל-עירוני, כמובן שאינני שולל או מעדיף זרם אחד על משנהו אלא נשאר נאמן לאינטרס של כלל תושבי העיר. לא אוכל לעשות העדפות בכדי להשביע רצון של גורם כזה או אחר. הקרון שלי נמצא על מסילה מאד ישרה והטייתה של המסילה לא תבוא בחשבון. מוטב לאלה המעוניינים להטות את המסילה כי ירדו מהקרון שלי".

 

 

ממלא מקום ראש העיר, פאלי כהן, ש"ס

 

אני מכבד את כל חבריי שפרשו לאופוזיציה איש איש ושיקוליו עמו

כל זמן שתנועת ש"ס בראשותי משרתת ומקיימת הבטחותיה למאות ואלפי תושבי העיר במגוון נושאים, נמשיך להיות חלק מהקואליציה.

 

בשנים האחרונות הובלנו בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר פעולות רבות לשיפור ולרווחת תושבי העיר ובניהם:

 

 הקמת מקוואות טהרה ברח' שבזי ובקרוב בשכונה הירוקה, הקמת מעונות יום נאות מרגלית, עזרה למאות משפחות בחגים, הקמת ביה"ס בנות לאה (תוכניות מאושרות), הקמת מועדון לאישה הדתית, הקמת תלמוד תורה אור דניאל, הקצאת שטח לישיבת נצח זכריה, הליכים להקצאת שטח לרב ליאור ספיר, שיעורי תורה לנוער במהלך כל ימות השבוע, לימודי חזנות וטעמי המקרא בראשותו של הרב ליאור יעקבי, פעילות ענפה לבחורי הישיבות בתקופת בין הזמנים, מסיבות ר"ח למאות ילדי העיר בביה"כ מטה משה, לראשונה, הצגות לכל המשפחה בהיכל התרבות לציבור החרדי  ולכלל האוכלוסייה, השתתפות במימון חלקי בטיולים  לבתי הכנסת בעיר. 

 

בנוסף להישגים אלו כמחזיק תיק רווחה בעיר וכמי שיושב בוועדות הנחות במיסים, אציין כי סייעתי למשפחות רבות בתחומים אלו, להקלת המצוקה ותמיכה ככל האפשר. ראוי לציין כי משרדי משמש כאוזן קשבת לכלל תושבי העיר בכל נושא ומכל מגזר. 

אני מאמין כי רק בדרך של שיתוף פעולה והבנה הדדית ניתן לקדם את העיר ותושביה ואני תקווה כי כך ייעשה גם בעתיד.

 

 

חבר המועצה אלי מזוז, הבית היהודי

 

"אכן ישנה מחלוקת קשה ביני לבין ראש העיר בעניין בית הספר הדתי, מיקומו ורישום אליו וזאת על סמך ההבטחה שימוקם ברחוב הדוגית ועל כן איני מוצא את עצמי מחויב למשמעת הקואליציונית. 

תפקידי ומטרתי היא לשרת ולפעול עבור הציבור היבנאי בכלל ולמען ציבור בוחרי שאותו אני מייצג בפרט ולדאוג שיקבלו את המענה הראוי. 

אני מאמין שעם רצון טוב של ראש העיר אפשר להתגבר על כל המכשולים, תקוותי כי ימצא פתרון ראוי לבעיה שנוצרה. 

אמשיך בהירתמות ותמיכה בכל מה שקשור להתפתחות העיר החשובה לכולנו".

 

 

  

חבר מועצת העיר מאיר בן הרוש

 

מאיר מה הוביל אותך למהלך כה דרמטי בעזיבת הקואליציה ?

"לאחר הבחירות חתמנו על הסכם קואליציוני כשהמטרה היא עבודה משותפת עם ראש העיר. במשך כל התקופה תרמתי רבות בכל הוועדות בין בוועדת מכרזים וכיו"ר וועדת הנחות בארנונה ולקחתי חלק בקבלת החלטות במועצת העיר, שימשתי כחבר בוועדת תכנון ובניה המאשרת את תכנון העיר יבנה המתפתחת.

לצערי, בתקופה האחרונה פניתי מספר פעמים לראש העיר בנושאים שהעלו התושבים ולמרות הפגישות האישיות הנושאים לא טופלו.

לפני חודש וחצי פניתי במכתב לראש העיר עם נושאים מאוד חשובים ועם בקשה לפגישה ועד ליום ההתפטרות לא הוזמנתי בטענה כי ראש העיר עסוק.

בישיבת הקואליציה האחרונה ראש העיר התבטא בחריפות כנגד חברי המועצה בטענה שקיימו פגישות עם תושבי השכונה הירוקה לגבי הקמת בית הספר הממלכתי דתי.

לתדהמת החברים ראש העיר סיים את דבריו לקח את חפציו ועזב את הישיבה ללא מתן אפשרות להתייחסות מצד החברים.

למחרת היום ראש העיר פיטר את חבר המועצה שחר סימנה והעימותים גברו עם חבר המועצה אלי מזוז שהתפטר אף הוא מהחברות בקואליציה.

על מנת להרגיע את האווירה שלחתי מכתב לראש העיר וביקשתי לאשרר את ההחלטה להקמת בית הספר ברחוב הדוגית ולהקים ועדה משותפת שתבחן את ההשלכות להעברת בית הספר הנוסף ליד בית העלמין.

תשובתו של ראש העיר: 'הנכם חיים בשנות ה50 ומתעסקים בחאלטורות של וועדות ורק אני ראש העיר אקבע ואחליט'.

המכתב מביש ופוגע ולא יכלתי להשלים עם דעות קדומות אלה שאנו מתנהלים כמו בשנות ה50 וזה הקש ששבר את גב הגמל.

 

נכון להיום אתם 6 חברים באופוזיציה מה התכניות ?

"ערכתי סבב טלפונים עם חבריי לאופוזיציה קבענו להיפגש בקרוב על מנת להתוות דרך פעולה כדי לקדם נושאים שלא טופלו ולא קודמו כולל תקציבים לשכונות הותיקות, לפינוי ובינוי, תמא 38, תקציבים לחינוך, דאגה לדיור לזוגות הצעירים על פי תכנית למשתכן. אנו נעמוד על כך שתושבי יבנה הזכאים לתכנית למשתכן יהיו בעדיפות ראשונה.

אני רוצה לציין שנמשיך להיאבק על הקמת שני בתי הספר בשכונה הירוקה ונסייע בכל הדרישות להגדלת תקציבים בחיבור בין חדש לישן , פיתוח העיר, תרבות וספורט. ונעקוב מקרוב על החלטות במועצת העיר שאושרו ויאושרו כדי למנוע סחבת.

 

האם אתה ממשיך בהתחייבות להתמודד לראשות העיר ב2018 ?

"כן בעזרת השם, במהלך הבחירות קיבלתי 40 אחוז ועליתי לסיבוב שני עם ראש העיר הנוכחי, לכן יש לי תמיכה גדולה מאוד בקרב התושבים.

לאחר 2 קדנציות עם נסיון פוליטי רב בארצי ובמונציפאלי אני מאמין כי ב-2018 אנהיג את העיר יבנה למחוזות אחרים, לשגשוג , לחינוך ופיתוח העיר. ברצוני לציין כי אין בכוונתי לפגוע בתהליכים של ראש העיר המקדמים את האינטרסים של הישוב כמו כן אתמוך בכל מהלך שיסייע לתושבי העיר".

שחר סימנה, חבר מועצת העיר:

"אני מכבד את החלטת ראש העיר ואף לא מופתע ממנה. יחד עם זאת, נבחר ציבור חייב לשרת את ציבור בוחריו ואת כלל האוכלוסיה. זה מה שעשיתי.

לא ניתן תמיד ללטף ולהגיד שהכל מתנהל כשורה, אחרת זה מייתר את תפקידנו כחברי מועצה. מחובתי להציף בעיות, לשאול שאלות ולבקש תשובות ברורות. אני משרת את הציבור ולא את ראש העיר. מאחל לראש העיר בריאות איתנה ואריכות ימים".

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('8f7c4c9f-7ac7-42d7-a290-05e891621c0f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ec185abf-ec32-44eb-ae08-987debb484a1','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה