מיבנה תצא הבשורה



8 שנים לאחר שפתח את סושי "וויט" במתנ"ח יבנה, פורש חייק'ה אדרי כנפיים והופך את הבייבי שלו לרשת. השבוע ייפתח סניף חדש בקרית גת, כשעל הפרק סניפים נוספים בפריסה ארצית

סושי 'וויט' כבר מזמן הפך למוסד קולינרי ביבנה. המסעדה הקטנה הנמצאת במתנ"ח שבכניסה לעיר מושכת אליה חובבי סושי רבים מיבנה אבל לא רק. סועדים רבים מגיעים למקום גם מישובים שכנים כמו אשדוד, ראשון לציון, רחובות ויישובי הסביבה, אבל לא רק. "בחרתי מיקום אסטרטגי על אם הדרך", מספר חייק'ה, "באים לכאן סועדים מיבנה, מערים שכנות מהמושבים, חיילים מפלמחים, אנשים שעוברים בתחנה המרכזית או הרכבת וגם אלו שעוצרים לתדלק ופתאום בא להם משהו לנשנש".

הטעם המיוחד בשילוב טריות ואיכות בלתי מתפשרת גורמים לשם הטוב של סושי 'וויט' להיות מוכר בכל האזור. לאורך התקופה קיבל חייק'ה אינספור פניות מגורמים שונים, שביקשו להיות שותפים להצלחה ולפתוח סניפים נוספים במקומות שונים, במודל של זכיינות או שותפות, אך חייק'ה לא מיהר לקפוץ על כל עגלה שנקרתה בדרכו. "כל הזמן מגיעים אליי אנשים ששמעו על המקום או שבאו לאכול והתלהבו", הוא מספר, "מציעים לי כל מיני הצעות מפתות יותר או מפתות פחות. רוצים להשקיע, להיות שותפים או זכיינים בערים אחרות, אבל הייתי מאד קפדן ומאד בררן. קל מאד להתפתות להצעות אבל קשה מאד לבחור בהצעות הנכונות והמתאימות, לכן לא מיהרתי לשום מקום".

לפני כשנה היה אדרי במשא ומתן מתקדם למתן זיכיון של סושי וויט עבור פתיחת סניף בת"א, אך בסופו של דבר העסקה לא יצאה אל הפועל וחייק'ה החליט כי אינו מעוניין לעבוד במודל של זכיינות. "זכיינות זה מודל מורכב", הוא מסביר, "הרבה כאב ראש ולא תמיד יש אפשרות לשלוט בתוצאה הסופית מבחינת האיכות והטעם, כי אחרי מתן הזיכיון אתה למעשה לא בעל הבית של אותו סניף, והעדפתי לחכות ולפעול בצורה שתבטיח כי השם של סושי וויט תמיד יסמל איכות וטעם, בצורה בה אני אוכל לשלוט על זה".

כמה חודשים לאחר מכן קיבל חייק'ה פניה מקבוצה של משקיעים, לה נכסים רבים בעיקר בתחום הנדל"ן. הקבוצה, בבעלות שני אחים מאחד המושבים בסביבה ביקשה לפתח אפיקי השקעה נוספים, ובאמצעות חברים משותפים, פנו נציגיה לחייק'ה והציעו לו לפתח את המותג ולהפוך אותו לרשת, כאשר הסניפים שייפתחו יהיו בבעלות מלאה של הרשת ולא במתן זכיונות.

חייק'ה בחן את ההצעה במשך מספר שבועות ולבסוף החליט כי זהו המודל בו הוא רוצה לפעול ואלו הם השותפים איתם הוא רוצה לצאת לדרך. הצדדים סיכמו ביניהם את מבנה השותפות, הקימו לצורך כך חברה חדשה ואף גייסו למיזם שף שמתמחה באוכל אסיאתי שיבנה מנות מיוחדות וחדשות, כמובן תחת כנפיו של חייק'ה, שבשמונה השנים האחרונות לא הפסיק לחקור וללמוד את השוק, להכיר את העדפות הלקוחות ולהתמחות בכל הקשור לשיווק ושירות במסעדה.

לקראת המהלך, יצא חייק'ה ביחד עם השף החדש של הרשת לסיור מקצועי בסין, שם פגשו את מיטב אנשי המקצוע בתחום ובחנו עובדים מקצועיים שיעבדו במסעדות הרשת.

בשבוע הבא ייפתח הסניף הראשון מחוץ ליבנה, במתחם 'ישפרו סנטר' בקרית גת וחייק'ה מתרגש. "זה הולך להיות מקום הצגה", הוא אומר, "120 מטר של חוויה קולינרית, שמי שירצה לבוא לשבת יקבל אווירה של מסעדה יוקרתית ומי שירצה משלוח יקבל את האיכות המעולה של סושי וויט".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה